• Kalksten

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

väntarMilo skrev 2011-12-02 20:17:32 följande:

Avbryter alla lite och slänger in en bild :P Tycker verkligen att tiden flyger förbi, vart tar dagarna vägen?? Förvånad Va ju nyss i v 17 tycker ja men nu går jag in i v 24 och magen är verkligen här Hjärta Kul att kunna se och följa er andra på eran resa :)
    På måndag ska jag in till BM och mäta magen, pirrigt!
    Så fiin mage!! =)

Vi va o mätte magen o fick lyssna på ghjärljuden första ggn nu i tisdags det va så mys!
  • Kalksten
    micksaan skrev 2011-12-02 20:51:19 följande:
    Dotterns hjärtljuden låg mellan 138 och 156. Denna graviditet har vi bara lyssnat en gång hittills och då låg de på 138.
    Vår lille hade också hjärtljud på 138 slag/min nu när vi fick lyssna i tisdags, första ggn vi fick det mätt.
  • Kalksten

VäntarMilo: Aj då jobbigt att de e svårt att sticka...jag hatar sprutor men det har gått bra de ggr jag gjort det under graviditeten. Det är som att allt annat än bebisen spelar liksom ingen roll det är liksom ingen Big deal längre med sånt man kunnat fjanta sig om förrut. Jag glömde fråga om måttet haha men på kurvan ligger jag mellan normal o över. Så hon tippade på att han kommer väga runt 4kg om han föds som beräknad. Du då? :)

• Kalksten
    candydarling skrev 2011-12-03 09:17:57 följande:
    Bjussar på en ny magbild! Det är ju Lördag och ny grav.vecka!

Älskade mage <3
    Lillkotten kickar runt som en vilding där inne och det syns utanpå kläderna när han sparkar. Sambon fick sig en ordentlig kick i örat igår när han skulle lyssna och känna på magen. Mysigt!
    ÅHHH har ni fått veta nu att ni väntar en kille???

Finfin mage =)

och vad snygg du e i håret (har sagt det förr!( men nu har du färgat o klippt det nyligen va? =)

hihi ja det är gratis underhållning man har genom att kolla på den hoppande magen hihi så mys så! =)
  • Kalksten
    viplanerar09 skrev 2011-12-03 11:58:34 följande:
    Lilla magen i vecka 28(27+0) nu är det 90 dagar kvar till BF Hjärta

Så fin mage! =) oj ja du tiden den går i rasande fart nu!! Vet du vad du väntar?
    LadyA01 skrev 2011-12-03 12:35:28 följande:

Bjuder på min tjockismage! :) Blir större åt alla håll för varje vecka och bebis lever rövare :)
    Fin bildserie! Finfin!
    StugFrugan89 skrev 2011-12-03 14:31:09 följande:

Ullared i måndags, kunde inte låta bli bäbiskläder, vi har ju inte så mkt könsneutralt eftersom vi visste att vi väntade en tjej förra gången. Köpte även en vagga där med hjul på som vi tänkt använda istället för vagnen inomhus.   :P

v 25 (24+0) nu då :P e lika stor nu som jag var i v. 28-30 nånting. besparar er åsynen av mina bristningar som blir fina när man tar kort med blixt xD
    Åh så mkt fint du/ni köpt! =)
    och vilken söt mage den står verkligen rakt ut hihi sött!
    viplanerar09 skrev 2011-12-03 13:30:46 följande:

Här kommer kläderna som vi(LÄS: Jag) har köpt till lilla prinsen! Så nu behövs bara någon mössa, röd body och byxa. Lite strumpor och sedan är allt klart i klädesväg. Ska ut till förrådet och kolla i storebros klädkartong. Där kan jag säkert hitta en hel del kläder i stl. 50-56 ocksåSolig
    Åhh älskar era klädköp, helt i min smak!!
    Får jag fråga vart du köpt de blå byxorna med mönster längst till höger? =)
  • Kalksten

Stort Grattis!! Visst är det mys att veta lite emr om den som är där inne!? =)

Supersöta bilder!

• Kalksten

Ojoj vad fina magar ni har!! =)

emiiily: Vad otroligt gulligt med din son som klappar på magen!

Jag ska lägga upp en idag med, går in i v. 25 idag! =)

• Kalksten
    IEmelieI skrev 2011-12-04 17:44:25 följande:
    Fy va fjantiga ni är tjejer 6 kg i v 27? Det är ett barn ni bär på. Sluta med vikthetsen. Själv har jag gått upp 14 kg i v 29 och och de finns dom som gått upp mer.

Blir så fruktansvärt frustrerad när det är en sån jäkla vikthets när man är gravid?! Speciellt när de inte ens syns
    Håller med vad är det att hetsa om - va glada ni ska få barn!

Sen kan jag ärligt erkänna att jag är väldigt nöjd med att endast gått upp 6kg hittills.
    Men har många vänner som gick upp 10-20kg första halvan av grav och är idag i samma form ungefär som innan grav. Man kan ju liksom inte göra så mkt åt kilona nu, det får man ta sedan o många rinner de bara av väldigt snabbt, spec om man är liten sedan innan.
  • Kalksten
    Bittersweet2012 skrev 2011-12-04 16:08:42 följande:
    Förstår hur det känns Wielkip....vissa dagar känner jag mig tjock o ful oxå o tycker inte att kläderna sitter bra längre. Men sen tänker jag att detta är bara tillfälligt o så fort bebisen är ute kan man känna sig snygg igen
    Hu vad hemskt trist att ni känner så, ni har ju verkligen inte gått upp mkt!

Jag känner mig så jäkla vacker o snygg o har bara tighta kläder så att figuren syns nu när jag är gravid!!
  • Kalksten

..........man ska ju inte titta vågen någonsin eg...man ska gå på hur det känns. Vikten på vågen är ju bara siffror men säger inte allt om ens vikt...nu har vi ju ett barn elelr flera som växer inom oss o det är självklart man måste gå upp i vikt! Men man kan ju bli av med dem sen, om man nojjar sig o mår dåligt över endast 7kg då har man nog inte ställt sig in på att man faktiskt komemr gå upp i vikt...men som jag sa så vad är det att fokusera på...det är ju av en anledning vi ökar i vikt och man kan få bort dessa kilon sen!

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD