• Kalksten

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

Wielkip skrev 2011-11-08 11:16:10 följande:
    oj vad lite! I gbg var det 30% utav priset, eller ja, på dom två centralaste babyaffärerna.
    På babyproffsen i Visby behövde man inte betala någon handpenning alls, amn betalar antingen vid beställning elelr när man hämtar ut vagnen!

Vi betsällde vår BRIO happy, med black mixed tyg och svart chassit, punkteringsfria däck och knäledshantag för 6640:-
  • Kalksten
    candydarling skrev 2011-11-07 11:57:51 följande:
    Så har man precis kommit hem från ett möte med barnmorskan och jag fick höra hjärtljuden för första gången. Riktigt magiskt! Bebbens hjärta pumpar på i 140 vilket ska vara riktigt bra så jag är nöjd.
    Dessutom bokade jag in ett köns-UL till den 14 Dec - spääääännande!
    Oj vad snabbt efter ditt RUL som du fick komma på mätning och lyssna på hjärtljud! Vi ska dit först en månad efter!
  • Kalksten
    candydarling skrev 2011-11-09 06:28:48 följande:
    Nämen? Ja det var knepigt hördu? Nåja, huvudsaken är att du får komma dit :) var en mäktig upplevelse att få lyssna!
    ja alltså här säger de man inte gör mätning förrän v.24 men ja snart är vi där så de e lugnt =) Sen blir nästa efter det en månad senare o efter det allt tätare typ med 2veckors mellanrum. hur är det upplagd för er? Går ni privat?
  • Kalksten
    candydarling skrev 2011-11-09 20:23:22 följande:
    Jag tror vi typ går en gång i månaden nu fram tills V.30 då vi kommer gå mycket oftare. Har ingen riktig koll ännu, tar varje besök som det kommer. Vi bokar alltid bara in ett åt gången om det inte är speciella besök så som ul osv. Nix vi går inte privat :)
    Lyckobebisen skrev 2011-11-09 20:16:11 följande:
    Vi gick till barnmorskan 12 dagar efter vårt RUL och sedan fick vi en ny tid ganska exakt 4v efter det (23 november). Hon sa att vi kommer få gå en gång i månaden iaf det här året om inget annat händer, senare skulle det bli varannan vecka om jag inte minns fel.
    Jaha jajja då är det väl olika i olika delar av landet =)
  • Kalksten
    viplanerar09 skrev 2011-11-09 20:36:17 följande:
    Då har du och jag samma tur ;) Fast jag får ryggmassage, benmassage :)
    heheh jag får också massage var jag vill o hur mkt som helst, han e bäst, men så får jag alltid annars också fast nu extra mkt! =)

ja jag måste säga att jag också mår riktigt bra nu *peppar peppar*, tensen är en räddare och det har hitills funkat fint att jobba igen! Ingen bröstmjölks läckage, men de kommer pyttelite som tokar som jag måste ta bort varje kväll o satan va brösten börjat klia! Antar de växer :P
  • Kalksten
    Wielkip skrev 2011-11-10 13:18:03 följande:

På skötbordfronten så är detta det enda skötbord jag sett som jag kan tänka mig,
    Från troll royal-serien.

Vill ha så liggdelen är riktad mot mig, som den på jättemånga (typ alla ikeas) INTE är,
    utan att man får stå på snedden och byta, hur tänker dom där liksom?

Frågan är om det är värt att lägga närmre 3000 på ett skötbord..

Åh vad fint!!!
    ja vi vill cokså ha den mot sig känns skitskumt annars, har sett många är på snedden.
    men vi har lagt ner skötbordsinköp för ALLA som skaffat de säger de aldrig elelr endast 1-3 ggr använt sitt skötbord för man byter om mer var man är oftast i sängen eller soffan.
  • Kalksten
    viplanerar09 skrev 2011-11-10 13:29:19 följande:
    Det är inte värt 3000kr för ett skötbord. Vi köpte ett från Ikea som både är ett skötbord som sedan kan göras om till byrå. Vi bytte blöjorna där högst 1månad. Sedan hade jag skötdynan i tv-rummet och där vi var. Så den blev en förvaringsmöbel bara. Den är superbra. Tror serien heter leksvik :) tycker nog att 1700kr var dyrt då vi i stort sätt aldrig använde det som ett skötbord.
    Ja men de är ju smart, de har vi tänkt på också men skippar de med faktiskt o köper bara ett par skötbäddar! So man kan lägga i säng eller på byrå.
  • Kalksten
    MammaTillTindra skrev 2011-11-12 08:05:13 följande:
    Vecka 24 (tvillingar, andra graviditeten)

ojoj här växer de, fint! =)
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD