• Kalksten

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

LillaE2012 skrev 2011-12-16 15:34:15 följande:
    Fick också godkänd gravidpenning. Det tog 2 veckor att få svar. Arbetar som sjuksköterska inom den avancerade hemsjukvården vilket innebär väldigt sjuka patienter. Dock gör vi inte så mycket basal omvårdnad i hemmet eftersom hemtjänsten oftast sköter detta, men det kan hända att vi kommer till någon som ramlat, är försämrad och hemtjänst inte hunnit sättas in ännu. Dessutom har vi med oss mycket packning som ska in och ur ur bilarna mellan patientbesöken och en del har ju inte hiss så det kan bli tungt på annat sätt ändå
    Grattis vad skönt! Förstår de gav dig det inte mer än rätt med ett sådant yrke som ni har.
    Bra att veta det kanske inte tar så lång tid ändå....men nu är det ju snart jul så jag lär ju inte få veta förrän i början/mitten av januari om jag får det beviljat. Men vågar knappt hoppas ens...
  • Kalksten

Åhh massor av fina magar det poppat upp här i helgen! Baby

Viplanerar09: Vilka fina kläder, helt i min smak! =)

• Kalksten
    viplanerar09 skrev 2011-12-18 14:17:52 följande:
    Ååå tack! Med första sonen blev det mycket neutralt men denna gång blir det mycket marin/rött/grönt :) första visste vi inte vad vi väntade men nu vet vi :)
    Vi vet att vi väntar en kille =)
    Jag gillar verkligen färskalan du/ni köpt. Vio har inte köpt så jätte mkt ännu, men det vi köpt går i grått, svart, vitt, rött, marinblått. Tycker det är så fint med rött på pojkar (liksom på flickor) men det är kul att kunna ah en glad varm färg utan att folk ska ifrågasätta om det är en pojke eller flicka!
  • Kalksten