• Kalksten

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

LillaE2012 skrev 2011-12-16 15:34:15 följande:
    Fick också godkänd gravidpenning. Det tog 2 veckor att få svar. Arbetar som sjuksköterska inom den avancerade hemsjukvården vilket innebär väldigt sjuka patienter. Dock gör vi inte så mycket basal omvårdnad i hemmet eftersom hemtjänsten oftast sköter detta, men det kan hända att vi kommer till någon som ramlat, är försämrad och hemtjänst inte hunnit sättas in ännu. Dessutom har vi med oss mycket packning som ska in och ur ur bilarna mellan patientbesöken och en del har ju inte hiss så det kan bli tungt på annat sätt ändå
    Grattis vad skönt! Förstår de gav dig det inte mer än rätt med ett sådant yrke som ni har.
    Bra att veta det kanske inte tar så lång tid ändå....men nu är det ju snart jul så jag lär ju inte få veta förrän i början/mitten av januari om jag får det beviljat. Men vågar knappt hoppas ens...
  • Kalksten

Åhh massor av fina magar det poppat upp här i helgen! Baby

Viplanerar09: Vilka fina kläder, helt i min smak! =)

• Kalksten
    viplanerar09 skrev 2011-12-18 14:17:52 följande:
    Ååå tack! Med första sonen blev det mycket neutralt men denna gång blir det mycket marin/rött/grönt :) första visste vi inte vad vi väntade men nu vet vi :)
    Vi vet att vi väntar en kille =)
    Jag gillar verkligen färskalan du/ni köpt. Vio har inte köpt så jätte mkt ännu, men det vi köpt går i grått, svart, vitt, rött, marinblått. Tycker det är så fint med rött på pojkar (liksom på flickor) men det är kul att kunna ah en glad varm färg utan att folk ska ifrågasätta om det är en pojke eller flicka!
  • Kalksten

ok...kan väl faktiskt ta o lägga ett fejs på mig cokså...har inte heller viljat visa det, viljat va anonym...men till er som man "känt" så länge nu kan jag faktiskt visa mig o nu vet ju alla man e gravid cokså här hemma så de e lugnt! =) Det är ju så kul att få ett ansikte på alla man pratar med! Vi har ju sett mer av varandras kroppar än man brukar med folk hahah lite sjukt eg :D

Kortet är taget förra sommaren o det andra på mig som bebis =)

• Kalksten
    Kalksten skrev 2011-12-18 22:00:22 följande:
    ok...kan väl faktiskt ta o lägga ett fejs på mig cokså...har inte heller viljat visa det, viljat va anonym...men till er som man "känt" så länge nu kan jag faktiskt visa mig o nu vet ju alla man e gravid cokså här hemma så de e lugnt! =) Det är ju så kul att få ett ansikte på alla man pratar med! Vi har ju sett mer av varandras kroppar än man brukar med folk hahah lite sjukt eg :D

Kortet är taget förra sommaren o det andra på mig som bebis =)

Lite sjukt att jag hade nästan svart hår när jag föddes o sen blev det rött o från 2 års ålder ultraplatina blont! =D

Både jag o sambon är superblonda så vår lille lär ju också bli de! ;)
  • Kalksten

kom på att bilden jag la upp va 3 år gammal ju haha......hinner ju förändras en hel del för varje år tycker jag, jag e en sån som ändrar frisyr ganska ofta o stil också...har man jobbat med kläder i 5 år så blir man lite skadad :D

Så här har vi en lite mer rättvis bild av mig innan graviditeten :)

• Kalksten

Ja jättekul att få se ansikten på fler! =)

jag har ingen blogg men kul att ni andra lägger upp era, bra om alla kan bli samlade...faceprimer det funkar vilket som tycker jag men lägg i TS väl så vet vi att det är si som hänger här som läser!? =)

Idag har vi klätt granen =)

• Kalksten
    Tila skrev 2011-12-19 18:00:15 följande:
    Var ett tag sen jag la in nånting så nu är det väl på tiden. Vecka 30 (29+0), nu går det fort. Knappt 7 kg + so far, hoppas på mer till nästa BM besök så hon slutar klaga.

Har en blogg också som är lösenordsskyddad för att skona folk från magen om dom verkligen inte vill läsa om det : tilaslycka.blogg.se/
    Användarnamn: Tila
    Lösenord: Irene

Men hallå klagar hon trist! :( Alla är vi ju olika o du ser då ut att ha fått en riktigt rejäl fin mage så det är nog inget att oroa sig för o som du säger så känner du av rörelser. Jag har lagt på mig 7kg sedan inskrivningen, är dock 3 v efter dig men som sagt vi är ju alla olika o din mage ser ju ut att ha växt så tycker det är löjligt att hon klagar!
  • Kalksten
    Ponja skrev 2011-12-19 22:48:59 följande:
    Min bebis har också börjat sparka farligt nära revbenen, är livrädd för vad som händer när den når högre upp! Innan sparkade den bara under navlen, men sen bara på en natt så har den börjat sparka en bra bit ovanför!
    Har hört flera skräck historier om brutna revben och att man tappat andan och sådat, hua.
    Min kompis son fastnade med foten i revbenet o de gjorde skitont men de va liksom ingen fara han kom loss o de gör dem så va inte orolig!
    Ja jo man kan ju få revbenet brutet men det är inte vanligt så slappna av du :)

Min buse sparkar mest i ljumsken o höftbenet de e inte heller skönt! :P
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD