• Kalksten

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

faceprimer skrev 2011-12-29 16:38:35 följande:
    Jag låg på 30cm i SF mått i v, 26 tror jag det var, minns inte riktigt när jag var där. Så mitt var över kurvan, men hon sa att de betyder inte att jag har större bebis för det utan kan ha mycket fostervatten   Vad jag läst så ska SF måttet ligga på ungefär plus minus 2 mot antalet veckor, typ v.25, 23-27 i sf mått. Om de stämmer vet jag inte
    aha ok, intressant! Ska fråga BM om det lite nästa vecka när vi ska dit!
  • Kalksten
    bdknapp skrev 2011-12-29 18:31:45 följande:
    Är helt slut i kropp och själ, har uppdaterat bloggen med ett litet inlägg nu.

Hoppas era bebisar mår bra!
    Kram på er
    Hu tänker på dig ska du veta! Kram
  • Kalksten
    bdknapp skrev 2011-12-29 18:36:06 följande:
    entillbebis.blogspot.com
    usch jag sitter här alldeless tårögd efter att ha läst era senaste inlägg i bloggen....shit fy fan va tufft....jobbigt att inte veta varför lillen är stressad...hoppas han håller sig kvar tills efter 12-slaget på lördag men viktigast av allt är ju att ni alla får må bra sen om han föds denna sidan året elelr nästa det är ju inte det viktigaste i det hela.

Kramar
  • Kalksten

Glömde lägga upp i söndags när det var ny vecka nämligen vecka 28 för oss =)
    Helt sanslöst vad tiden går fort tycker jag!!! Underbart!!
    Längtar så sjukligt mkt till mars!

Under den senaste veckan har magen växt rejält och gåt mkt högre upp under brösten o är större rakt utåt samt att jag inte är lika platt mitt fram längre utan det blir mer o mer rundare =)
  • Kalksten
    candydarling skrev 2011-12-30 08:49:56 följande:
    Så himla fina, och olika, magar ni alla har! Små, stora, runda, höga, låga, med utpluppad navel eller inte! Alla lika fina. Imorgon tar jag också ny bild. Vet inte om det syns så mycket skillnad men det känns desto mer! Börjar bli riktigt bökigt att sova :s
    Ja visst är det häftigt att se, vi alla ska ha i samma månad men magarna ser så olika ut =)

Jag fick en sån där lång skön formbar gravidkudde i julklapp som gör det mkt lättare att sova!
  • Kalksten
    Marlin16 skrev 2011-12-30 11:48:55 följande:
    Jag sover som en stock. Men jag hade nog aldrig klarat det utan min gravid kudde!
    Rekommenderas starkt! Den är 140cm lång och lite kilformad. Så den täcker från vaden upp till brösthöjd. Och den är fylld med små frigolitkulor (typ). Så skön, formbar.
    Så att ha den mellan knäna och in under magen är oslagbart för att få sova skönt!!
    Instämmer o rekommenderar!!

Kommer va sjukt skön att ha sen också, sambon brukar låna min när han jobbar skift o sover på dagen då inte jag sover =)
  • Kalksten
    Marielle85 skrev 2011-12-30 15:34:29 följande:
    Har jag väl vaknat är det bara att resa sig. Önskar jag kunde somna om.
    Bra tips där med amningakudden.

Några som köpt/ beställt vagn? Märke?
    hu jobbigt du inte kan somna om :(

Jo vi beställde vår i början av november så den kommer här i början av januari en BRIO HAPPY, helsvart chassit, svart mixed klädsel på ligg o sittdelen, swivel och punkteringsfria hjul.
  • Kalksten
    Bekkalo skrev 2011-12-30 16:16:02 följande:
    En lite sen bild från Julafton, 27+0

Hur mycket har ni gått upp i vikt? Hur mycket per vecka??
    Jag har gått upp +7kg i vecka 28. 
    Fin! =)

Jag har gått upp 7,5 kg i v.28
  • Kalksten
    candydarling skrev 2011-12-30 17:10:30 följande:
    Jag har hittills gått upp 6,5kg och går in i vecka 29 imorgon. Känns ganska lagom för min del. haha var hemma hos päronen idag i min nya, svarta gravid-mysdress jag fick av min sambo i julklapp och mamma påpekade direkt hur jävla lik jag var barbamamma! Vad tycks?

Mammas idé med en ljusmanschett på huvudet...... ;)
    hihi sötgöte! ;)
  • Kalksten
    jeennyy skrev 2011-12-30 17:57:13 följande:
    Vi har beställt en Citycross med ligg/sittdel. Kan hämta den när vi vill då den finns hemma på babyproffsen sen några veckor tillbaka. (för de tog hem alla beställningar tidigare än sagt) men vi väntar tills slutet av februari pga. garantin  

Har gått upp +10 kg sen inskrivningen. (blää)  
    där sa du nått vi inte tänkt på...garantin...just de ja...kanske man bör vänta med att hämta vagnen....fast fasiken vet inte om jag kan vänta! :D
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD