• Alvi

Varför flaskmatar så många unga mammor?

Jag vill ABSOLUT inte göra detta till en ilsken tråd, jag har bara helt själv och alldeles ur egna ögon konstaterat att ju yngre man är, desto vanligare verkar det vara att flaskmata sitt barn och inte amma. Finns det någon förklaring till detta? Eller är det bara en lång rad slumper?

Once you try menskopp you´ll never go back!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-06 10:04
    Äh, vafan... MED egna ögon...
  • Svar på tråden Varför flaskmatar så många unga mammor?
  • Här och nu

Callgirl: Jag var lågutbildad o amning var inget för oss. Trodde folk skulle respektera det,men nej. Nu är jag högutbildad o vet ff att amning inte är nåt för oss o idag skiter jag i vad folk tycker, för de ÄR inte oss.

• Här och nu

Sen finns de som läser forskning så intensivt att det sunda förnuftet försvinner.

• Här och nu

Och de som förr kände att de inte VILLE amma mådde kasst pga.det inte fanns nåt fullgott alternativ.

• Här och nu

Och de som förr kände att de inte VILLE amma mådde kasst pga.det inte fanns nåt fullgott alternativ.

• Furstinna
    Oj, jag tycker det är tvärttom. Att unga mammor ammar mer än äldre..
  • cärröförfän
    förvirrande skrev 2011-07-06 14:00:43 följande:
    då skulle de nog inte blivit gravida från första början istället då det inte är amningen som "förstör pattarna" utan själva graviditeten
    absolut, men det tar jag helt enkelt för givet att de inte har en aning om.
  • Bettli

Jag vet inte alls hur det ligger till. men med tanke på hur samhället har börjat uttrycka sig ang amning, så förvånar det inte mig att fler börjar med flaska. Som den där tråden som låg här för inte så länge sedan när en tjej ammade sitt barn på kafét på åhlens och fick vakter på sig. Samhället har mer och mer börjat uttrycka sig att det inte är  okej att amma, att det skulle vara fult, sexuellt provocerande och gud vad man nu har hört. Vilket är ju fel och synd att det ska bli så och är så. Amma är ju helt normalt. Men jag förstår att det finns de som börjar ta avstånd till det, när de får sådana kommentarer och påhopp.
    Jag själv som exempel har skaffat mig en amningssjal för jag redan har i huvudet vilka påhopp man kan få, för att slippa det.

sen finns det ju de som inte har mjölk, eller mår väldigt psykiskt dåligt och har då svårt att få amningen att fungera bra. eller helt enkelt inte vill. Och tror inte det är bra för mamman eller barnet att bli påtvingad. Tror barnet känner av den stressen hos mamman.

• R3becca

Jag tror det har och göra med att allt för många tror att det är amningen av ett barn som får tuttarna att bli annorlunda.
    Det är synd tycker jag. 

• Bettli

ska tillägga att det är en myt att brösten blir förstörda av amningen. ska tillägga att rökning ger hängbröst..tänk på det ni ;) hehe. såg en dokumentär om ämnet. ( menade inte att hoppa på dem som röker, tänkte mer bara skriva det för er som oroar sig om sådant)

• Fräcka Fröken

har hört folk som klagar på att de tar så lång tid innan de kommer igång och att det gör ont.
    Men vad trodde dom då?
    Att mjölken skulle sprutra smärtfritt bara för att bebisen tittat ut?

~ Även små stjärnor lyser i mörkret ~
Svar på tråden Varför flaskmatar så många unga mammor?