• Alvi

Varför flaskmatar så många unga mammor?

Jag vill ABSOLUT inte göra detta till en ilsken tråd, jag har bara helt själv och alldeles ur egna ögon konstaterat att ju yngre man är, desto vanligare verkar det vara att flaskmata sitt barn och inte amma. Finns det någon förklaring till detta? Eller är det bara en lång rad slumper?

Once you try menskopp you´ll never go back!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-06 10:04
    Äh, vafan... MED egna ögon...
  • Svar på tråden Varför flaskmatar så många unga mammor?
  • Här och nu

Hur mycket man än förbereder tar det 1 min att bland ersättning. De barn som får detta är inte otryggare än ammade. Så någon min kan bebisar bevisligen vänta.

• Här och nu

svartnagellack: Inte konstigt egentligen, för det är vad man matas med på MVC.

• krillesbrud
    Bettli skrev 2011-07-06 14:32:58 följande:
    ska tillägga att det är en myt att brösten blir förstörda av amningen. ska tillägga att rökning ger hängbröst..tänk på det ni ;) hehe. såg en dokumentär om ämnet. ( menade inte att hoppa på dem som röker, tänkte mer bara skriva det för er som oroar sig om sådant)
    Jisses vilken tur att man inte röker =D
  • Stinky

Men alltså, VAD är problemet, egentligen, TS? Är det något fel på att flaskmata, tycker du?

Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • Fräcka Fröken
    Här och nu skrev 2011-07-06 14:43:14 följande:

svartnagellack: Inte konstigt egentligen, för det är vad man matas med på MVC.

Det håller jag nog inte riktigt med om.
    Innan första barnet på "föräldrakursen" var våran BM jättenoga med att prata om att amningen gör förbannat ont dom första dagarna och att det tar tid och att bröstvårtorna ofta spricker när bebisarna snuttar o boobsen inte är vana. Så vi fick tipset om att gå hem och misshandla våra bröstvårtor för allt vi var värda så dom skulle vara någorlunda vana sen när det var dags..
    Men det är klart att det är olika för varje person och för varje BM som finns, alla lär ju ut på sitt sätt och tar upp det dom tycker är viktigt osv :)
    ~ Även små stjärnor lyser i mörkret ~
  • Här och nu

svartnagellack: På vårt MVC var det så. På föräldrautbildningen sades inte ett ord om amingsproblem.

• Inima

För det första så är det så att alla föräldrar har rätt att göra det som känns bäst för dem.

Men är det så att unga föräldrar i regel inte ammar så är det väl för att unga personer påverkar i större utstäckning än vad äldre gör (givetvis itne alla!) och just nu så är ammande mammor mer utpekade om de ammar offentligt.

Seduce my mind and you can have my body. Find my soul and I am yours forever.
  • Här och nu

svartnagellack: Behöver inte göra ont på alla.

• Här och nu

svartnagellack: Behöver inte göra ont på alla.

• Fräcka Fröken
    Här och nu skrev 2011-07-06 14:49:11 följande:
    svartnagellack: På vårt MVC var det så. På föräldrautbildningen sades inte ett ord om amingsproblem.
    Ok, då är de ju en helt annan femma.
    Bättre att överdriva så man tror att det ska vara värre än vad det eg är ;)
    ~ Även små stjärnor lyser i mörkret ~
Svar på tråden Varför flaskmatar så många unga mammor?