Lavish skrev 2011-07-06 15:05:17 följande:
Ja det är sant, när jag ska ut tar jag ofta med min en flaska urpumpar bröstmjölk att ha att ge om jag t.ex ska åka tunnelbana eller röra mig på väldigt offentliga ställen, eftersom det är mycket bekvämare att ge flaska än tutte då. Så om någon sett mig flaskmata mitt barn offentligt så tror de väl antagligen att jag föder upp ungen på ersättning fast han i själva verket blir helammad.
Isf kan jag tänka mig att det är så att äldre mammor har mer skinn på näsan att sätta sig och dra fram tutten varsomhelst än yngre mammor som är mer om sig och kring sig om att visa brösten. Det är ju ett faktum att yngre (speciellt säkert de som bildar familj tidigt) är mer konservativa.
Ja det verkar vara så att alla tror att man alltid flaskmatar bara för att man gör det ute bland folk.
det finns många trådar om hur fel det är att amma offentligt och man blir utslängd från ställen om man gör det, är det då inte lika bra att flaskmata om man trivs med det så man inte får massa otrevligt blickar, eller någon snuskgubbe som hoppas få en glimt av brösten =)
Tror precis som du, att de äldre har lite mer skin på näsan =)