• Bettli

Varför flaskmatar så många unga mammor?

Jag vet inte alls hur det ligger till. men med tanke på hur samhället har börjat uttrycka sig ang amning, så förvånar det inte mig att fler börjar med flaska. Som den där tråden som låg här för inte så länge sedan när en tjej ammade sitt barn på kafét på åhlens och fick vakter på sig. Samhället har mer och mer börjat uttrycka sig att det inte är  okej att amma, att det skulle vara fult, sexuellt provocerande och gud vad man nu har hört. Vilket är ju fel och synd att det ska bli så och är så. Amma är ju helt normalt. Men jag förstår att det finns de som börjar ta avstånd till det, när de får sådana kommentarer och påhopp.
    Jag själv som exempel har skaffat mig en amningssjal för jag redan har i huvudet vilka påhopp man kan få, för att slippa det.

sen finns det ju de som inte har mjölk, eller mår väldigt psykiskt dåligt och har då svårt att få amningen att fungera bra. eller helt enkelt inte vill. Och tror inte det är bra för mamman eller barnet att bli påtvingad. Tror barnet känner av den stressen hos mamman.

• Bettli

ska tillägga att det är en myt att brösten blir förstörda av amningen. ska tillägga att rökning ger hängbröst..tänk på det ni ;) hehe. såg en dokumentär om ämnet. ( menade inte att hoppa på dem som röker, tänkte mer bara skriva det för er som oroar sig om sådant)

• Bettli
    krillesbrud skrev 2011-07-06 14:43:21 följande:
    Jisses vilken tur att man inte röker =D
    haha :p I know =D
  • Bettli
    jinxan skrev 2011-07-06 14:52:21 följande:
    Bettli: haha nej du.. Det är ingen myt!! :O Jag är 22 år och ammar mitt andra barn och när de är urammade så är dom totalt helförstlrda.. Hängiga som fanken.. Skittråkigt.. "/
    det är en myt, såg dokumtär och forskning kring det. det är inte själva amningen som gör det utan gravditeten bland annat. samt andra ärftliga faktorer. om jag jämför mina bröst från innan jag blev gravid och nu när jag är gravid, så hänger de ju redan, utan att jag ens börjat amma. men det är inte själva amningen i sig som är orsaken till att de börja hänga. känner massvis med mammor som valt att inte amma som har vad du kallar urammade och hängiga. Visst det kanske är tråkigt men känns som ändå en sak man får räkna med om man vill ha barn :)
Svar på tråden Varför flaskmatar så många unga mammor?