Inlägg från: Mollly |Visa alla inlägg
  • Mollly

Träningsnördar - här samlas vi!

Nu börjar jag äntligen bli bättre. Har haft lite känningar i bihålorna, men tror det är påväg bort nu.
    Hostan vill inte riktigt ge med sig. Hostar fortfarande lite på nätterna.
    Ska ner till gymmet imon och se hur det kännsSkrattande

• Mollly

Jippi, jag har tränat idag. så jäkla göttSkrattande Det blev 45 min på bandet, 15 i lutning. det var rätt jobbigt. Sen gjorde jag två plankor efter. Nu känns det som jag är på G igen. Tisdag blir det skivstångspass.

Jag har funderat och funderat. Äntligen har jag kommit fram till vad jag  vill bli när jag blir storSkrattande
    Jag vill öppna ett gym för kvinnor/mammor. Ett lite mindre gym, där det är lugnt och skönt. Där mammor kan ta med sina bebisar när dom tränar, en lekhörna för lite äldre barn. utbilda mig speciellt för att hjälpa nyförlösta mammor att bli av med gravidmagen. Sen på sidan om skulle jag vilja massera också.

Vad tror ni om det?Skrattande

• Mollly
    MissKaos skrev 2012-02-08 18:41:33 följande:
    HEMMA!
    3 veckor i solen
    Träning: Japp! Gått på SATS klasser på hotellet Energy, Powerstep samt core. Och sprungit ett fåtal ggr. (i sanningen mestadels legat i blöt alt i solstolen och ätit glass..) Ska packa träningsväskan för imorgon blir det till gymmet, längtar eg ut och SPRINGA men det passar inte riktigt i morgondagens planering.
    Hoppas resan varit bra.  Skrattande Vilket det låter som.
  • Mollly

Igår var jag och körde ett skivstångspass. Jäklar vad jobbigt det var när man inte har tränat på 2 veckor typ. Imon är det dags för nästa skivstångspass.

Jag funderar på att börja spinna lite. Förbränner man fett bra när man spinnar?

• Mollly

Ikväll blev det ett skivstångspass igen. Körde 15 min rodd innan. Jäklar vad jobbigt det var. Trodde inte man fick upp flåset så pass mkt som man fick faktiskt. kollade upp när dom hade spinning på gymmet. Tyvärr var det bara 2 dagar i veckan. Så får se om jag lyckas komma iväg på dom två.
    Jag gillar skarpt dessa skivstångspassSkrattande

• Mollly
    MissKaos skrev 2012-02-09 21:00:54 följande:
    Min favvis med!
    Rodd är det som bränneri särklass mest. Mer än tom löpning!
    Känns ju skönt att höra, så jag inte klarar av löpningen. Får ont i benen. Då kan jag fortsätta med roddSkrattande
  • Mollly

Jaha, då vaknar man återigen täppt i näsan och ont i ena halsmandeln. Hoppas det försvinner efter frukost, så jag kan åka och träna senare idagSkrattande

• Mollly
    Tessou skrev 2012-02-10 10:00:32 följande:
    Ha ha, tack...

Du ser ut att ha rak kroppsbyggnad, som jag, inga höfter å så? Jag har dock fått lite höfter har jag märkt... Beställde shorts i stl 34 och jag fick inte igenom dom! Så nu väntar jag på mina nya i stl 36... är helt överlycklig!

Får se om jag vågar lägga upp bikinibilder efter vår resa i Maj... då är jag förhoppningsvis inte lika blek som nu.. Och så får vi se om jag nåt mina ''magmål'' med rutorna...

Jag skulle nog inte träna om jag hade ont i halsen.. men alla gör som de vill!
    Nej jag brukar inte träna när jag är förkyld. Ingen bra idé alls. :) Jag väntade ett tag för att se om det försvann, och det gjorde det.  Så det blev 15 min rodd, 5 min crosstrainer och sen styrka för axlar, rygg och mage.
  • Mollly
    Velociped skrev 2012-02-12 08:43:33 följande:
    Vill ni ge mig lite tips? För knappt ett år sedan var jag vältränad och körde många och hårda pass i veckan. Sen blev jag sjuk och samtidigt gravid. Träningen hann inte igång igen innan foglossningar slog till så pass att jag knappt kunde gå.

För snart fyra veckor sedan kom min lilla dotter. Foglossningssmärtan försvann nästan direkt men kvar har funnits en stelhet/svaghet och lätt ömhet. Sedan tre veckor tillbaka promenerar jag varje dag. Nu mellan 2-4km om dagen. Jag känner fortfarande av ömhet över fogarna och lätt värk i nedre delen av magen men nu VILL jag verkligen börja med träningen igen. Men hur?

Jag förstår att jag ska vara försiktig med magen och kanske inte köra träning med mycket hopp. Men visst borde styrketräning funka? Om man börjar med 2*30 min/vecka och tar det varligt med mage/bäcken så borde det väl vara ok? Eller tror ni man kan börja hårdare?
    Man ska helst vänta i 6 veckor efter en normal förlossning med att börja träna..
  • Mollly
    Velociped skrev 2012-02-12 09:07:30 följande:
    Mollly - jo jag VET! :P men jag längtar så otroligt mycket och kroppen skriker efter att få jobba lite. Därav mitt blyga förslag på 2*30 min. Om man tar det varligt så borde det väl inte vara någon fara?
    hihi kan förstå att du längtar efter att träna om du tränat mkt innan. Du känner ju din kropp bäst, men jag hade väntat dessa 6 veckor med att börja träna magen. Skrattande
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!