Inlägg från: Mollly |Visa alla inlägg
  • Mollly

Träningsnördar - här samlas vi!

Ronja 551 skrev 2013-12-27 15:48:33 följande:

Ja har en rump-serie i bloggen! En del av övningarna är bra även om knäna inte vill! Kommer fler övningar så fort ja fått någon som vill ta kort på min rumpa sassitch.blogg.se
    Tack. ska kika in där Glad
  • Mollly
    Maria1982 skrev 2013-12-29 17:59:59 följande:
    I morgon går tanten/trebarnsmorsan på en behovsanalys och sen drar jag ingång en weightlosschallenge. 10 kg vill jag ha bort, och sen ska saker lyftas och pumpas
    Vart gör man en sån analys?
  • Mollly
    Scratchy skrev 2014-01-02 12:35:53 följande:
    Jag hade bara kört två gånger i veckan om varje muskel bara ska vara med en gång, så att kroppen får vila mer. Och sen lägga in löpning om jag blir rastlös och vill träna fler pass.
    Tänkte typ såhär:
    Måndag: Kondition 20 min, bröst och mage 40 min
    Tisdag: Kondition 20 min, axlar och rygg 40 min
    Onsdag: Kondition 20 min, ben och rumpa 40 min
    Torsdag: Kondition 20 min, biceps och triceps 40 min
    Fredag- Söndag: Vila
  • Mollly
    Fitness for life skrev 2014-01-02 14:31:45 följande:

Du har nog rätt men jag vill att det ska ta 6 minuter. Kan vi inte fixa det på nått vis? :-P
    Kommer du på någon lösning på så snabbt resultat, hojta till då.Flört
  • Mollly
    Thomas S Kuhn skrev 2014-01-02 22:00:46 följande:
    Efter barn tror jag att kroppsformen naturligt kommer att ändra sig. Det tar tid, och går att "påskynda" till en viss del tex genom att magmusklerna stramas åt och att man når sin målvikt. Andra saker tror jag har sin naturliga gång, därför ska man försöka att inte bli missnöjd om kroppen inte har fallit på plats inom den tiden man tänk sig. :)
    Självklart ändrar sig kroppen efter man fått barn. Det tar 9 månader för magen att växa och minst 9 månader för den att försvinnaGlad Gör man något åt det, så går det säkert snabbare. Allt beror på vilka förutsättningar man har. Vissa har lättare att bygga muskler än andra osv.
  • Mollly
    Tessou skrev 2014-01-03 19:13:35 följande:
    Det där är nog väldigt olika också, jag hade min gamla kropp tillbaka efter 2 månader efter sonen föddes. Hoppas det blir så denna gång också!
    Ja visst är det olika. Skrev ju att alla har olika förutsättningarFlört
  • Mollly

Ikväll blir det sen träning för mig. Kanske runt kl:20. Hur hade ni lagt upp det med mat nu i eftermiddag och ikväll. Vanligtvis passar jag in så jag har tränat klart innan lunch eller middag. ska jag äta min middag som vanligt vid 17 och sen ta något mindre efter träningen?

• Mollly

Jag tänkte lägga mer krut på konditionen nu. Men kan inte springa mer än 2 minuter, sen får jag grymt håll på höger sida. Idag åt jag lunch vid 12, tränade strax efter 15. Drack inte speciellt mkt innan träningen heller. Trots detta får jag sjukt ont. Vad kan det bero på? Vad kan man göra för att slippa det?

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!