Inlägg från: Mollly |Visa alla inlägg
  • Mollly

Träningsnördar - här samlas vi!

Nu har det varit mkt kakor och skit dom senaste dagarna och mer blir det väl i helgen när det är kalas. Men på Måndag är det absolut slut med det. Vill börja arbeta bort fettet kring magen. Hur är bästa sättet och bästa kosten?

• Mollly

Nu var det evigheter sen jag var här inne. Det har inte blivit mkt till träning heller. Men nu har jag funderat på att börja springa ute istället. Jag tycker egentligen det är skit tråkigt att springa, men tänkte göra ett försök. Hur ska man börja?

• Mollly
    Johan75 skrev 2012-07-14 22:31:02 följande:
    Ett ben före det andra?

Skämt och sido, kasta dig iväg bara. Spring i lungt tempo och orkar du inte eller får ont så går du i stället. Säga vad man vill om den svenska sommaren och de frånvarande högtrycken men det är perfekt löparväder ute.  
    hahaha.
    Ska man börja med att springa så långt man orkar, eller ska man köra intervaller?
  • Mollly

Jag som var så taggad för att börja springa. Men det sket sig. Jag har varit yr till och från sen i Tisdags. Igår var jag ordentligt yr, så vågade inte ge mig ut och springa. haha känns som jag är ombord på en båt typ hela tiden.

• Mollly
    Wilowa skrev 2012-07-16 12:10:25 följande:
    Det är den typen av yrsel som jag haft. Ett tips är att stretcha alla muskler du kan komma på. På mig sitter det i höfterna/bäckenet och i nacken/skuldrorna. Hjälper inte det tycker jag att du ska uppsöka en kiropaktor eller liknande. När jag haft så spå har jag haft låsningar som försvagat musklerna och som ger upphov till yrseln. Min kiropraktor brukar kolla mukelstyrkan på olika ställen och sedan vet han var han ska bryta...snacka om bra styrketräning. Först svag så man inte har nåt att sätta emot och sedan efter ett bryt kan man det.
    ah ok. ska testa det. Tack för tipset. Kanske kan ge mig ut på en runda sen iafSkrattande
  • Mollly
    Wilowa skrev 2012-07-16 12:28:57 följande:
    Fast var det inte du som skadade höften för ett tag sedan? I så fall skulle jag ta det försiktigt med löpandet, yrseln kan komma därifrån och löpning tär på för mycket då. Jag får alltid yrsel när jag försöker springa. ...ett tag efteråt tyvärr så jag känner det inte när jag springer.
    Nej, en spricka strax över svanskotanSkrattande Men får träna och göra precis vad jag vill enligt läkaren.
  • Mollly
    Wilowa skrev 2012-07-16 12:57:49 följande:
    Okej, men då kan det vara det som spökar...läkare vet inte vad de pratar om. Har du fått träffa en sjukgymnast? Jag har mina aningar om att mina problem kan bottna i en skada på svanskotan som jag fick när jag trillade på längdskidor plus min första förlossning. Om du kniper med musklerna bak i korsryggen/rumpan, känns det lika på bägge sidorna? Hittar du dem som före skadan?

Jag har en av vårt landstings mest seriösa läkare och han undersökte mig i 1½ timme utan att hitta nån orsak till min yrsel. Då gick jag till min kiropraktor och han hade diagnostiserat mig och behandlat mig på mindre än 15 minuter. Visserligen krävdes det fler besök, men det hjälpte.  Numera går jag alltid till kiropraktorn när jag börjar känna avyrseln och inte kan häva den själv. 
    nepp har inte varit i kontakt med sjukgymnasten. Men har funderat på om man skulle ta och ringa dom.

hmm det känns som att jag spänner lite mer på höger sida, sen gör det lite ont ut på vänster sida när jag spänner.  Med tanke på hur hård smällen var, så kanske det har en bidragande orsak till yrslen. Men kan den komma flera veckor efter att man skadat sig?
  • Mollly

Det blev en liten jogg runda ikväll. 10 min jogg, 4 min gång och 8 jogg. Hade med mig hunden och det var ingen höjdare. Mkt tvärnitar och ryck hit och dit.

• Mollly

Det blev en sväng ner till gymmet. Men känner att det inte riktigt gick som jag ville. Kände av denna yrsel hela tiden. Så det blir ett läkarbesök nu.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!