Wilowa skrev 2012-07-16 12:57:49 följande:
Okej, men då kan det vara det som spökar...läkare vet inte vad de pratar om.
Har du fått träffa en sjukgymnast? Jag har mina aningar om att mina problem kan bottna i en skada på svanskotan som jag fick när jag trillade på längdskidor plus min första förlossning. Om du kniper med musklerna bak i korsryggen/rumpan, känns det lika på bägge sidorna? Hittar du dem som före skadan?
Jag har en av vårt landstings mest seriösa läkare och han undersökte mig i 1½ timme utan att hitta nån orsak till min yrsel. Då gick jag till min kiropraktor och han hade diagnostiserat mig och behandlat mig på mindre än 15 minuter.
Visserligen krävdes det fler besök, men det hjälpte. Numera går jag alltid till kiropraktorn när jag börjar känna avyrseln och inte kan häva den själv.
nepp har inte varit i kontakt med sjukgymnasten. Men har funderat på om man skulle ta och ringa dom.
hmm det känns som att jag spänner lite mer på höger sida, sen gör det lite ont ut på vänster sida när jag spänner. Med tanke på hur hård smällen var, så kanske det har en bidragande orsak till yrslen. Men kan den komma flera veckor efter att man skadat sig?