Inlägg från: Mollly |Visa alla inlägg
  • Mollly

Träningsnördar - här samlas vi!

Busfröt skrev 2012-01-09 09:15:34 följande:
    Går in i v 35 nu å grymt glad att jag fortfarande kan träna på. Springer inte mer än 3 km åt gången nu längre eftersom jag får sammandragningar som gör riktigt ont om jag försöker längre, men har fått bli lite mer gymmande istället och funderar även på att simma lite nu sista veckorna. Insåg här om dan att det jag längtar absolut mest efter förutom lillen då är att kunna springa riktigt igen, dra ut på ett långpass eller ett rejält intervallpass. Tur vi var och köpte en fin Urban Jungle igår ;)
    Det är verkligen bra kämpat att springa 3km i vecka 35. Det hade jag aldrig pallat med den kulan jag hadeSkrattande Till nästa barn ska jag verkligen hålla igång så länge jag bara kan.
  • Mollly
    Tullemi skrev 2012-01-09 17:05:59 följande:
    Sitter och surar för min förkylning visade sig vara lunginflammation . Ni kan ju tänka er att det tar tag innan lungorna mår bra igen.
    Usch då. Krya på dig.
  • Mollly

Idag blev det inget pass. Men imon ska jag på det igen.

Någon som har tips på enkla och smidiga mellanmål? Jag har inte alltid tillgång till kylskåp.
    Funderar på om man skulle köra ägg och e frukt till mellis. Skulle det kunna funka?

• Mollly

Idag blev det en genomkörare för rygg, axlar och ben. Körde lite hårdare än vanligt idag. Så känns som jag kommer gå ordentlig träningsvärk imon. HärligtSkrattande

• Mollly

Här har det inte blivit någon träning sen i Onsdags. Det har varit så mkt annat. Nu har jag fått hela munnen full med blåsor ocksåRynkar på näsan Men tror jag ska försöka komma iväg i eftermiddag och köra ett pass.

• Mollly

Det blir nog ingen träning alls. Har fått lite bröstsmärtor. Har haft det ett tag. Vet inte riktigt vad det kan bero på. Så jag får nog ligga lite lågt ett tag. SUCKGråter

• Mollly
    MissKaos skrev 2012-01-14 18:31:31 följande:
    Gå och kolla! När kommer det? Det kan ju vara allt från ångest, till hjärtat via träningsvärk i intercostalmuskelaturen... Och en massa däremellan.
    Tessou skrev 2012-01-14 09:05:03 följande:
    Om 1 timme blir det pump - härligt! Spännande med nytt pass också!! Sen ska jag, sonen och min kompis åka och shoppa!! Imorn är det dans-dags igen efter Juluppehåll!

Vad ska ni andra göra i helgen??
    Gött!!
    Jag har anmält mig till skivstång/spinning (Friskis svar på BP, med 30min spinning tillagt)

I övrigt. är jättetrött, men jag är ju lite deprimerad så. Dricker Baylis och äter godis.. en riktig junkfood weekend. Lite tömma kylen tämk. SYND om det ligger kvar lite chokald i skåpet, eller en slatt Bayli´s. Eller?

Packar Avresa mot Thailand måndag!
    Jag ska ringa på Måndag. Hoppas på att få en tid snart. Det kommer lite då och då. Inte några speciella tillfällen direkt. Blir påmind när det hugger till, eller när det känns som hjärtat ska galoppera ur bröstkorgen. Känner av det lite mer om jag verkligen känner efter.  Men visst det kan ju vara hur mkt som helst. Inatt var det rätt jobbigt. Då var det precis som om någon hade en hand på bröstet och en hand på skuldran och sen tryckte allt vad dom orkade..

Det låter inte helt fel med en resa till ThailandSkrattande
  • Mollly
    MissKaos skrev 2012-01-15 20:00:07 följande:
    ..och då ska man åka in AKUT! *hötter med fingret och pekar på sjuksköterskekostymen*

Nåväl, nu får dom inte klä ut mig tills sjuksyster på ett tag, imorgon åker vi!

Idag blev det 90minpass, skivstång/spinn..  Undrar om man kan med att springa en runda på fm imorgon innan vi ska åka?
    mm vet. Är själv undersköterska. ( så borde väl veta bättre) haha. Men det har inte känts som det vore farligt. hmm vilket man inte vet om det är eller inte. Nu har det varit lugnt i två dagar. Idag på jobbet kom det dock tillbaka. Och det var ingen speciell situation. Det var lite mkt på morgonen, men inte mer än vanligt. Ska ringa till VC imon, men det tar emot, då jag vet att dom är så jäkla kassa här.. Men måste göra det iaf..

Men fasen vad jag vill träna. Var nära att åka ner idag. Men jag får väl snällt hålla mig därifrån ett tagRynkar på näsan
  • Mollly

Ikväll var jag och körde ett skivstångspass. Så jäkla gött att träna igen. Har väl vilat typ en vecka lr mer nu. Har inte vågat träna pga bröstsmärtan. Men nu har jag inte känt den på några dagar. Få se om den kommer tillbaka nu när jag börjar träna igen.. Jag tog inte i så hårt på passet, kände att jag ville börja lite mjukt. Men fy vad mina ben skakade efter passet.. Ha redan nu bokat in mig på nästa pass på TorsdagSkrattande

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!