-
Jag äter fiberberikad havregrynsgröt. Men jag är inte så där jätte glad i det. Men idag när jag la i lite hallon i, då var det riktigt gott.Chokladpinglan skrev 2012-01-08 11:21:15 följande:Vad är det för gröt ni äter? Jag hatar havregrynsgröt. Ni kanske kan ge mig bra tips. Jag tycker inte om ägg, har jätte svårt med det. Hur kan man börja tycka om det och ska man koka äggen eller stekas? Jag e ju en pasta älskaren, äter mycket idag då det är svårt att lägga ner det när man ändå i sin skolgång varit elit simmare o åt jämt pasta efter träning, så kom gärna med råd till mig.
-
hua rått ägg lät inge vidare. Känner man inte av smaken alls?godisgrisen skrev 2012-01-08 11:50:28 följande:Jag äter bovetegröt, som är snällare mot min mage än havregryn. Kokar i micron och när gröten är klar så knäcker jag i ett rått ägg och rör ner. Och jag lovar det smakar inte ägg, och man märker inte av det bara mera nyttigt protein Till gröten äter jag bär, keso och kanel. Ibland strör jag även över lite hackade nötter/frön för att få lite tuggmotstånd.
-
ah ok. om man tar två, känner man smaken då tror du? hua bara tanken på råa ägggodisgrisen skrev 2012-01-08 12:23:56 följande:nej, och när man rör i det i het gröt så tillagas ju ägget
-
ok. ja ett ägg är ju alltid något iafgodisgrisen skrev 2012-01-08 13:01:35 följande:nej, men jag tyckte gröten blev för lös och fick helt fel konsistens, ett ägg ändrar inte konsistensen så mycket
-
ok, kanske skulle testa den. Kan ju vara kul att testa lite olika sorters gröt. äter du något mer till frukost?MissKaos skrev 2012-01-08 13:46:13 följande:Jag gör med så: Blandar bär i gröten. JAg äter en gröt från AXA, rosa pkt nån blandning av olika gryner. Lite mera tuggmotstånd i den än havregryn,. Sen gillar jag att blanda i lite solrosfrön etc. Och ca 1 dl frysta blåbär (favvis just nu) har sen på lite skivad banan ch mjölk. God kombo tycker jag.
Här är det btw sjukstuga. Hoppas på att kunna träna imorgon, men det lär få bli lågintesivt. Kankse lite core och en promenad eller ngt. -
Sådär då var träningen avklarad för idag. Det kändes så jäkla gött att vara tillbaka. Jag körde rygg, axlar och mage idag.
-
Jag dricker ett stort glas vatten. Dricker nästan bara vatten till alla måltider. Förutom middagen, då jag nästan alltid tränar innan middagen. Då brukar det bli mjölk.Chokladpinglan skrev 2012-01-08 19:19:58 följande:Vad dricker ni till gröten?
-
Något nytt jag har testat nu i matväg är att ta bort pastan, när man har köttfärsås och spagetti. Istället har jag köttfärsås och keso. Det är riktigt gott. Delar upp det enligt tallriksmodellen. Sen massa grönsaker till det. Bladspenat är himla gott. Pasta blir ju inte så gott när man värmer det dagen efter.
-
Ja precis. super gott. Grönsaker har jag lite olika. Beror vad jag känner för. Senaste tiden har det blivit mkt morötter och spenat. Men annars är det tomater, gurka, paprika, morötter, sallad, spenat. Ja du kan ta vad somChokladpinglan skrev 2012-01-08 21:46:50 följande:Istället för spaghetti alltså så har du KEso, naturell eller?
SEn grönsaker? -
Sitter och kollar på olika Fitness bloggar. Blir så jäkla sugen på att träna mer och hårdare. Vill bli muskolös. Ja inte överdrivet mkt, men rätt muskolös iaf. Men det är ju evigheter innan man är där. Det tar ju många år att komma dit. Ska jäkla ligga i hårt nu och se om jag ser något litet resultat till sommaren iaf. På 6 månader borde det ju hända lite. Med rätt kost också vill säga.