• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • Tabbs2

Åh CT- jag lider verkligen med dig...bruar oxå va så där..åh inget man gör eller tänker kan liksom ändra hur man känner...

Man behöver inte känna likadant som förra grav, vilken dag är du på nu?
    Va va d för negaitva besked sophiahemmet gav då?

Jag tror hur som att det är jätteviktigt med ngt slags grundhopp o positiva tankar så det är inte fel att känna det även om man sen blir besviken...tror "lyckohormoner" är bättre än ständiga depptankar iaf:) Håller fast vid att 14 % chans vid insemination  är bra! Det är ju ungefär vad jag har vid min ålder vid vanlig försök...

Jag har blivit gravid de gånger vi träffat ÄL, men iof så träffar vi ÄL i stort sett varje månad utan att det blir plus varje månad så att säga...men vi har aldrig lyckats med den däringa varannandagsmetoden:) Både första o andra gången hade vo bar ahaft sex en gång under hela månaden...det jag vill ha sagt är att de e så olika va som funkar o det är så mkt som ska klaffa för att det ska ta sig så även om man gör allt "rätt" kanske det inte vill sig just då o även om man gör "fel" så kanske d blir ngt just då ändå! äsch nu svamlar jag men du kanske fattar...?:)

DRaken hur mår du nu efter helgen?

tm- fått lite ork inför ÄL? Eller har den varit nu?

JLD- hoppas du kan äta någotsånär? 

Jag är på dag 11, slutata blöda bara lite bruna flytningar...började tempa imorses (ska tempa lite halvdant denna månaden), ska ta första ÄL-testet i kväll..

Eg är det meningen att jag ska ta cellprov imorgon..tror ni att det är dumt på ngt sätt, jag menar att det kan påverka ens gravchanser?

Ha en bra dag!                  

• JLD1979

Lider med er och eran kamp med ÄL, stickor, temp, pms och all annan jävla skit man måste stå ut med när man försöker bli gravid. Önskar jag kunde göra nått å hjälpa er till ett plus. :(

Mitt illamående har gått fr illa till värre.

Jag blev hemma fr jobbet idag. Har knappt sovit. Vad fan gör man när man konstant mår så illa så man knappt kan tänka, ulkar, har huvudvärk, yrsel å ibland ser suddigt? Samtidigt så är jag rädd för läkar besök å VUL imorgon, tänk om jag tappat den :( Jag blödde nämligen lite förra veckan under ett dygn men inga smärtor och det var bara lite blod.

Å jag kan inte ta mig Dr själv heller. Sambon måste köra mig som det är nu. Jag håller krampaktigt i hinken.

Ska man ringa BM? Å andra sidan... Va fan kan hon göra när lergiganet inte funkar längre?
    Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120116 men skam den som ger sig!
  • Tabbs2

JLD låter verkligen fruktansvärt!
    Men ngt måste ju gå att göra för att lindra det tycker man?
    Klart att VUL kommer gå bra!!

Kram   

• Draken

Tabbs, du har rätt. Det är så himla olika det där med att ÄL-testa eller inte. Något jag dock tror på är varannandagmyset... Det tar lite tid att producera nya fräscha spermier.
    Hoppas du får starkt utslag snart :D

Har åkt på värsta dunderförkylningen och har molvärk så in i helvete. Känns ibland lika starkt som de där cytotectabletterna. Det kommer inget blod så jag får se det positivt, som växtvärk.
    Har ett litet dilemma. Vi ska till Vemdalen över helgen men frågan är om jag kan/bör åka med två missfall i bagaget?!?!

Jld, fasiken vad drygt :( håller tummarna för ett glatt besked imorgon så du kan få en massa må bra energi :D Vilken vecka tror du att du är i?

• Tabbs2

Åh va svårt ang vemdalen... egentligen är det säkert inga problem, om man tar det lugnt o inte ramlar...men vette katten hur jag hade gjort... jag har ju fått "träningsförbud" vid nästa grav endast lugna promenader osv..men det finns inget vetenskapligt belägg för det sa läkaren det var endast hennes tyckande...vet inte om man kan jmf skidåkning o träning så?

jo så länge det inte är ngt blod så får du se det positivt! 

• Draken

Ja, vet i tusan vad jag gör...tennis, ridning, squash, spinning (ffa stående) och alpin skidåkning hör till risksporterna...

Tabbs, har du tagit första ÄL-testet?  

• tm78

CT: Styrkekram! Hoppas att det känns bättre idag. Det tar verkligen på krafterna att kastas mellan hopp och förtvivlan hela tiden

JLD: Usch, det låter fruktansvärt jobbigt Hoppas att illamåendet snart släpper.
    Jag håller tummarna för att VUL går bra imorgon. Det är ju väldigt vanligt med småblödningar i graviditeten, och så länge du inte har haft ont eller blödit mycket så är det nog ingen fara alls.

Draken: Svårt det där med Vemdalen. Jag vet faktiskt inte hur jag hade gjort. Ring KK och fråga om råd?
    Uppdatera våra listor förresten...? Gravidbacillerna kanske smittar fler av oss om vi får svart på vitt att gruppen gör framsteg

Tabbs: Skönt att blödningen har slutat, men gud vad drygt att blöda i 11 dagar!
    Jag tror inte att det är någon fara att ta ett cellprov imorgon, det bör väl inte påverka ägglossningen på något sätt?

Ego: ÄL har passerat, men jag är lite osäker på när egentligen. Det var i fredags (dag 10) enligt tempen och FF, men jag hade tydligt positiva ÄL-tester både på lördagen och söndagen...?!? Jag hade dessutom ganska ont i vänstra äggstocken fram tills igår, så själv tror jag kanske mer att ÄL var igår. Idag har jag i alla fall börjat med Wild Yam. Blir spännande att se hur skengravid jag blir av det Obestämd

• Draken

Tabbs, jäklar, jag skulle ju svarat om cellproven förut men såg att jag aldrig gjorde det. Kör på, de tar prov från tappen och det ska inte påverka alls.

• CT11
    Draken skrev 2012-03-05 20:32:52 följande:
    Ja, vet i tusan vad jag gör...tennis, ridning, squash, spinning (ffa stående) och alpin skidåkning hör till risksporterna...

Tabbs, har du tagit första ÄL-testet?  
    Kanske långfärdsskidor? Jag gjorde det i Hemavan för någon vecka sen, som nybörjare kändes det mer som att promenera:)
  • CT11
    Tabbs2 skrev 2012-03-02 09:41:15 följande:

draken förstår att det är nästintill omöjligt att vara avslappnad o positiv, men försök att putta in lite positiva tankar o känslor emellanåt så tar de kanske över helt så småningom:)

CT- låter härligt att du är så positiv nu! Skönt! O va underbart med nytt kök, jag vill oxå! Va har ni för kök, färg m.m.?

tm- känner igen mig i att känna sig deppig o "svag", men hoppas d känns bättre snart o att du hittar lusten under ÄL:) Jag försöker intala mig att det inte är tvång... Åh snart e d helg o d ska bli sol!!

Ego- blöder fortfarande! när ska man bli orolig?

Åh ja köket är så underbart. Typ såhär blev det! Det ser lite mörkt och sterilt ut, men det är väldigt ljust egentligen bara det att vi inte har kunnat välja kakel ännu:)

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?