• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • Tabbs2

Draken- förstår så himla väl hur det känns m d däringa toabesöken...men försök att inte oroa dig alltför mkt...det är ju trots allt mkt mer ovanligt att få tre MF i rad än två MF i rad...

Hmm svårt det där med VUL då...jag har ju aldrig ens sett ett hjärta så jag tänkte inte på d...
    Hur gör du annars? ngn självmedicinering?

Stor kram!! Tror på att det här kommer fint:)

• CT11

Draken- jag har varit glad hela dagen;) Jag tror också att det kommer att gå bra. För mig, är det att inte stressa som är det viktigaste. Är jobbet stressigt eller liknande så tror jag det minskar risken för missfall. Men det är ju självklart individuellt!

• CT11

Alltså jag tror på att ta det lugnt även om jobbet är stressigt såklart;)

• Draken
    Tabbs2 skrev 2012-03-01 16:39:48 följande:
    Draken- förstår så himla väl hur det känns m d däringa toabesöken...men försök att inte oroa dig alltför mkt...det är ju trots allt mkt mer ovanligt att få tre MF i rad än två MF i rad...

Hmm svårt det där med VUL då...jag har ju aldrig ens sett ett hjärta så jag tänkte inte på d...
    Hur gör du annars? ngn självmedicinering?

Stor kram!! Tror på att det här kommer fint:)
    Jag vet att du har rätt. Ska försöka...det tjänar ju inget till att oroa sig och det som händer hade ju iaf hänt...så jag ska försöka fokusera på annat Glad 

Mm, tror jag gör ingenting med tiden så länge så kan man ju ringa när det närmar sig...

Funderade lite på självmedicinering men har inte gjort det...kanske dumt...    

Hur mår du? Något skojigt som händer i helgen?  
  • Draken

CT11 skrev 2012-03-01 18:05:22 följande:
    Draken- jag har varit glad hela dagen;) Jag tror också att det kommer att gå bra. För mig, är det att inte stressa som är det viktigaste. Är jobbet stressigt eller liknande så tror jag det minskar risken för missfall. Men det är ju självklart individuellt!

Åh, vad du är söt! Håller med dig om att inte stressa är viktigt...inte så lätt alltid dock...

Hur känner du dig?
  • CT11
    Draken skrev 2012-03-01 22:48:34 följande:
    Åh, vad du är söt! Håller med dig om att inte stressa är viktigt...inte så lätt alltid dock...

Hur känner du dig?
    Tack bra, allt är bra runt omkring och jag väntar på mens just nu. Den där inseminationen verkar kunna fungera vad jag läst på olika forum, så även om 14% låter lite verkar det ändå bra. Ser fram emot det:) 

Vårt kök blir verkligen så otroligt fint, nästan finare än vad jag trodde! Helt underbar känsla med ett nytt kök :)

Och våren har ju kommit:) 
  • Tabbs2

draken förstår att det är nästintill omöjligt att vara avslappnad o positiv, men försök att putta in lite positiva tankar o känslor emellanåt så tar de kanske över helt så småningom:)

CT- låter härligt att du är så positiv nu! Skönt! O va underbart med nytt kök, jag vill oxå! Va har ni för kök, färg m.m.?

tm- känner igen mig i att känna sig deppig o "svag", men hoppas d känns bättre snart o att du hittar lusten under ÄL:) Jag försöker intala mig att det inte är tvång... Åh snart e d helg o d ska bli sol!!

Ego- blöder fortfarande! när ska man bli orolig?

• Draken

Tabbs, jag har också haft skumma cyklar där mensen varit mycket längre än vanligt. Tror inte att det är farligt men det är nog bra med extra järn. Hur länge är det?

Tack, jag ska försöka vara positiv. Nu har jag iofs åkt på någon jäkla influensa...jag som aldrig är sjuk. Tänker om det hör ihop och mitt immunförsvar jobbar...gulp!

• CT11

Hallå alla!

Hoppas ni har en trevlig helg. Har jättebehov av att skriva av mig liteDemon.

PMS-djävulen har slagit till med dunder och brak. Humöret är verkligen i botten, de tre senaste dagarna har jag bara velat gråta, lämna min sambo, velat flytta till Thailand och sluta jobba för gått. Har även velat bli miljonär så det har värkt i hela kroppen och bli stureplansbimbo - ni märker vilken "kris" Drömmer

Vi prickade verkligen ÄL den här gången och ÄL stickan var mycket starkare än vanligt iom jag gjort spolningen tror jag. Direkt därefter blev jag illamående och fick dragningar och stick i typ livmodern och jag har blivit underligt trött, täppt i näsan och fått dålig kondition (som annars är mkt bra). Ok. Tror att jag kanske är gravid och hej å hå. Sen var vi på återbesök på Sophia hemmet och fick så himla negativt besked, och hamnade i värsta krisen. Men hoppet har spirat iaf ang att jag kanske ändå har blivit gravid nu.

Men tro faan att jag testade negativt 3 dagar i rad. Nu är testen slut så nu kan jag inte testa merObestämd. Men det är ju så att bara för att man testar en gång till så har det ju inte blivit ngt.... Aaarrrggghhhh!

Förra gången jag var gravid hade jag uppblåsta bröst och stank svett... Det gör jag absolut inte nu och mitt humör är verkligen PMS:igt. Behöver komma till ro och acceptera..

Kram 

• Draken

CT11, det är så jobbigt när man känner sådär. 

Vi prickade också ägglossning (enl test) en herrans massa gånger. Det var inte förrän den här gången, utan test, och varannandagmys som det äntligen gick (som gyn sa...). Trodde verkligen inte att det skulle ha någon betydelse och det kanske bara är slumpen men hur som helst gick det ändå vägen.

Hur känner du dig idag?

Stor kramHjärta     

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?