• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vi började planera barn sommaren 2010 och hittills har det resulterat i två MA, senaste i januari. Finns det kanske någon mer 30+ med BIM i juni, som planerar första barnet och tidigare haft MA/missfall?

• Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
  • CT11

Draken- Visst är det rätt skönt Flört. Jag var också så att jag inte riktigt kunnat säga min senaste mens, och var bara glad den kom.. Jag tror verkligen på det du gör att "strunta" i allting .Om inte annat så är det bra för "gnistan"- man har mys för att man vill det Tungan ute

Tabbs- har mensen kommit? Har du testat dig? Sitter som på nålar!

Själv hade vi en skön helg på landet, välbehövligt. Jag är på ÄL +10 idag, är riktigt taggad på BIM, för att då ska vi göra inseminationen och det kan ju gå precis hur som helstSkrattande

• Tabbs2

Hej på er!

JLD- förstår att det är en påfrestande vecka nu...hoppas att du får ett UL så att du kan lugna dig lite iaf...

Draken- innan mitt första MF hade jag ingen aninga alls om när mens o ÄL va m.m. jag fick faktiskt sätta mig o läsa på om hur det egentligen var, när blir man gravid eg osv:) känns som väldigt länge sedan!! Jag va osäker på när min mens hade startat men som tur va visste jag när jag blivit gravid för det va enda gången vi hade sex på evigheters evigheter:) Kändes så skönt att jag blivit gravid bara så där hoppsan hejsan...men icke sa nick d va inte meningen...

CT- låter skönt med en helg på landet:) lite spännande med insemination ändå:)

Jodå jag har mens, men den är ganska konstig precis som hela den här jädrans cykeln...men nu får man blicka framåt mot nästa ÄL...har beställt 14 nya ÄL-tester o 20 gravtester så jag är set to go:)

• Draken
    Tabbs2 skrev 2012-02-27 09:53:47 följande:
    Hej på er!

JLD- förstår att det är en påfrestande vecka nu...hoppas att du får ett UL så att du kan lugna dig lite iaf...

Draken- innan mitt första MF hade jag ingen aninga alls om när mens o ÄL va m.m. jag fick faktiskt sätta mig o läsa på om hur det egentligen var, när blir man gravid eg osv:) känns som väldigt länge sedan!! Jag va osäker på när min mens hade startat men som tur va visste jag när jag blivit gravid för det va enda gången vi hade sex på evigheters evigheter:) Kändes så skönt att jag blivit gravid bara så där hoppsan hejsan...men icke sa nick d va inte meningen...

CT- låter skönt med en helg på landet:) lite spännande med insemination ändå:)

Jodå jag har mens, men den är ganska konstig precis som hela den här jädrans cykeln...men nu får man blicka framåt mot nästa ÄL...har beställt 14 nya ÄL-tester o 20 gravtester så jag är set to go:)
    Mmm, tänk alla par som planerar in barn i sina liv...vilken månad som är bäst att föda osv... De är ju totalt lyckligt ovetandes...och jag tänkte så själv (skämsSkäms).

Yes, grymt att du är redo för kommande månad. Nu kör vi! 
  • CT11

hmm jag har väääldigt spänd mage och det drar spänner och värker i hela nedre magen/livmodern...?? Gasig och känner mig som när jag fick missfall, flåsig och trött. Usch, blir lite orolig. Någon som haft så? Det började redan vid ÄL. Jag spolade ju äggledarna (jepp det var äggledarna och inte äggstockarna:)) och jag tänker att det kan bero på det. 

• tm78

Hur går det CT? Det låter ju lite som gravidsymptom... men jag har känt likadant när jag har varit skengravid också så det behöver inte betyda något. Antar att du just i detta läget inte vill att det ska vara en ny graviditet?
    Men det kan ju absolut bero på att du har spolat äggledarna!

• tm78
    Draken skrev 2012-02-27 15:57:00 följande:
    Mmm, tänk alla par som planerar in barn i sina liv...vilken månad som är bäst att föda osv... De är ju totalt lyckligt ovetandes...och jag tänkte så själv (skämsSkäms).

Yes, grymt att du är redo för kommande månad. Nu kör vi! 
    Jag tänkte också så...Skäms Men man har ju bittert fått erfara att detta inte är något man kan kontrollera. Svårt när man är ett sånt kontrollfreak som jag är...
  • JLD1979

Sorry att jag inte är så aktiv här just nu men har drabbats av grymma illamåenden och är mest som oftast dödstrött. Så just nu så sover jag el mår illa.

Tänker på er dock och hoppas att allt är så bra det bara kan vara med er  {#emotions_dlg.flower}

Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120116 men skam den som ger sig!
  • CT11
    tm78 skrev 2012-02-28 19:51:59 följande:
    Hur går det CT? Det låter ju lite som gravidsymptom... men jag har känt likadant när jag har varit skengravid också så det behöver inte betyda något. Antar att du just i detta läget inte vill att det ska vara en ny graviditet? Men det kan ju absolut bero på att du har spolat äggledarna!

Åh ja det vore ju ett sant mirakel!
  • Tabbs2

CT- kan absolut vara gravsymptom, men behöver inte vara ngt alls:) Tror hur som inte att det är ngt farligt som du behöver vara orolig för!
    Ngra andra symptom? Testat ngt?:)

JLD- låter ju ändå positivt med illamående även om jag förstår att det tar på krafterna...hoppas du inte mår alltför dåligt?

tm- snart dax för ÄL igen eller?

Jag har fortf mens...men borde väl klinga av snart, känns som jag blödit typ hela cykeln från o till, hoppas nästa blir bättre...
    en annan sak såg jag i dag...mina bröst va så svullna innan mens så jag har fått blåmärken efter bh:n:)

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?