• Smilly

Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.

Vi ska flytta med vår 3 åring från Sthlm till Lomma i oktober-november. Vi kommer även få en bebis i december. Jag kommer därför vara hemma med bebisen och vår son kommer gå på dagis 15h/vecka. Jag känner ingen i området och vår son älskar verkligen dagis och att träffa andra barn. Jag är därför jätte intresserad av att komma i kontakt med andra trevliga föräldrar som är hemma med barn. Ålder spelar ingen roll. Söker öppna människor att leka med, fika, ta promenader kanske gå till någon öppen förskolan. Tveka inte att höra av dig om du känner för lite sällskap... :)

• Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.
  • VEA

Jag trodde att jag besvarat ovanstående inlägg men icke sa Nicke.

Nu är det mindre än en vecka kvar. Nervöst värre!

Hur gick ex-jobbet?

Börjar närma sig flytt för er del, hur känns detta?

Hoppas allt är bra. Ha en fortsatt bra dag.

• Smilly

En vecka... Häftigt! Hur känns det? Värsta nedräkningen nu. :)

Vi hade examination på arbetet idag. Får reda på betyg i morgon. Hoppas verkligen det blev godkänt! Ska lämna in en hemtenta också sedan är det klart. Så skönt!

Jag har fått snitt beviljat. Är dock lite kluven... Får se hur det blir.

Håller tummarna för att er lill-kille kommer snart då. Ha det gott!

• VEA

Ja det är snart, mindre än en vecka till BF. Har faktiskt inte börjat räkna ner, tänker att jag ska gå över. Bättre då än att behöva räkna dagarna ;).

Klart ni kommer att bli godkända och du kan titulera dig distriktssköterska, härligt!

Så du fick beviljat snitt, du har ett beslut att ta förstår jag. Jag blev ju inte beviljad som jag berättade om.

Ha det gott så länge!!

Börjat flyttpacka än? Hur gick det med andra visningen av er lägenhet?

• VEA

Nu är han här. Han tittade ut igår kl 21.45. 55 cm lång, 3876 g. Förlossningen gick bra och vi alla mår bra. Ska snart åka hem! Hoppas allt är bra med dig.

Fortsatt trevlig helg.

Hann gå över tio dagar!

• Smilly

Åh Grattis!!!! Vad underbart att han äntligen är ute. Härligt att höra att allt har gått bra. Önskar er en härlig första tid! Lustigt vår son vägde 3850 och var 55 cm lång när han föddes, väldigt likt. Får se hur stor den här bebisen blir. Ska inte snittas trots allt så går också och väntar nu. Grattis igen!!

• VEA

Trodde jag skrivit men ack nej.

Här går det fint förutom på nätterna då han troligen har ont i magen. Precis börjat med Minifom. Så synd när de har ont i magen. Stavars liten. Konstigt varför han klarar dagarna bättre än nätterna.

Hur går det med studierna? När är ditt BF förresten? Snart går flyttlasset. Hur känns det? Lyckats få sålt er lägenhet?

Hoppas allt är bra med dig.

Ha en fortsatt trevlig helg!

• Smilly

I måndags kom liten lillebror :) 3540 g och 53 cm. Det gick bra och väldigt snabbt! Så härligt med bebis igen. Mindre mysigt med mjölkstockning som kom idag dock ;)

Vi flyttar tredje januari så det är mycket fix med det också. Har bokar flyttfirma och städfirma iaf.

Hur går det för er? Jobbigt med magont, stackars liten..

Ha det gott!

• VEA

GRATTIS GRATTIS GRATTIS till liten pojke. Något namn färdigt?

Blev det vaginal förlossning? Härligt att det gick snabbt och bra. Gick du över eller när hade du BF?

Jag fick också en släng av mjölkstockning med ömt bröst och feberfrossa, mindre roligt.

Vi har det bra men lillkillen är inte så självständig. Vill gärna bli buren och ha närhet hela tiden, men han är ju inte så gammal så jag hoppas det blir bättre snart.

Vi har det bra, han äter var tredje timme och växer och frodas.

Den 3 januari är snart så då har du att stå i. Hoppas att ni lyckats få sålt er lägenhet.

Hoppas allt är bra med er och att ni myser rejält.

Ha en fortsatt bra stormig fredag!

• Smilly

Lägenheten är såld glömde säga det. Fick tillslut det vi begärde. Så skönt! Det hände på samma dag som jag tog dsk-examen. Skönt att få avklarat allt som stressat oss under hösten!

Ja det är ju mycket bärande i början. Det har inte riktigt börjat här, lill-killen sover och äter mest tycker jag. Vi är inte helt överens om namn ännu.

Förstår att det stormar hos er också. Perfekt dag att sitta inne och mysa. :)

• VEA

Åh grattis till examen och såld lägenhet, allt trillar på plats. Härligt!

Denne lille kille är så annorlunda jämfört med sin storebror, storebror var så självständig. Behövde aldrig bäras för att tröstas etc. Men det blir bättre ju, lillen behöver närhet och behöver få styr på sin mage. Han kan sköta den, då han bajsat varje dag men måste väl vänja sig. Stackars liten.

Idag är det mysfredag som gäller med Idol och popcorn med stora killen då mannen ska på middag med jobb.

Här stormar det för fullt, de har utfärdat varning.

Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.