• Smilly

Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.

Vi ska flytta med vår 3 åring från Sthlm till Lomma i oktober-november. Vi kommer även få en bebis i december. Jag kommer därför vara hemma med bebisen och vår son kommer gå på dagis 15h/vecka. Jag känner ingen i området och vår son älskar verkligen dagis och att träffa andra barn. Jag är därför jätte intresserad av att komma i kontakt med andra trevliga föräldrar som är hemma med barn. Ålder spelar ingen roll. Söker öppna människor att leka med, fika, ta promenader kanske gå till någon öppen förskolan. Tveka inte att höra av dig om du känner för lite sällskap... :)

• Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.
  • VEA
    Smilly skrev 2011-08-23 18:50:19 följande:
    Ja det är konstigt att det skiljer så mellan landstingen.  Nej vi gör inte glukosbelastning och vi gör ett ultraljud.. Jag har dock gjort fler eftersom jag jobbar där man kan göra ultraljud när man vill.. ;) Ska faktiskt jobba i morgon, ska bli roligt att träffa gamla kollegorna. Har inte blivit mycket jobb under tiden jag pluggat. På måndag drar skolan igång på riktigt, ska bli skönt att komma igång. Vi har diskuterat ex-arbetet idag och hoppas vi har en bra idé. Svårt att veta om det är hållbart, men vi ska få träffa våra handledare på måndag så då klarnar väl förhoppningsvis en del.

Låter som att du har hektiska dagar såhär efter semestern. Tar de in vikarie för dig? Annars förstår jag att det måste bli massor...! Glöm inte bort lunchen mer bara.... vi gravida behöver våra luncher.. ;)

Göteborg var jätte bra... Hade grym tur med vädret. Åkte paddan-tur för första gången (har sagt miljoner gånger att vi ska men aldrig blivit av). Sonen tyckte det var jätte skoj. Åt på en italiensk restaurang som var helt fantastisk...

Nu försöker vi få dagarna att gå här. Idag har vi träffat kompisar, lek med fyra vilda 3-åringar tog på krafterna på oss båda... ;) Ska försöka få sonen i säng nu, ska lämna honom 07.00 på dagis imorgon eftersom jag ska jobba. Ha det gott så länge...!
    Skönt du kan varva med lite jobb under studietiden. Har ni ändrat idé till ex-jobbet? På måndag drar det igång med skolan och snart tar du examen, jippi tjo hoo Skrattande. Ska du göra ex-jobbet tillsammans med en annan?

Väldigt hektiska dagar efter semester, idag började jag dagen med att inte kunna logga in på datorn och kunde inte göra det förrän närmare halv tio. Drygt och efter lunch hade jag bokat in ett möte så det var inte mycket tid jag hade att få undan min hög. Har nu bara ett fåtal saker kvar men då jag är ledig om onsdagarna innebär detta att jag kommer att ha massor på torsdag igen. Puh, men men tiden går iallafall snabbt vilket är härligt!!!!

Härligt med bra väder i Göteborg, vilken restaurang åt ni på? På Avenyn?

Jag vet hur ljudnivån kan vara med fyra treåringar, vi är också 4-5 som brukar umgås med barn i samma ålder (de fyller år inom ramen av två veckor allihop). Men vad härligt det är att se de små barnen och roligt med samspel och språket mellan dem. Söta är de iallafall.

Liam ska i säng nu, han är ledig imorgon därför kan han vara uppe lite längre så vi får lite mer tid med honom men igår somnade han strax efter klockan 19:00 (det var ju hans första dag på förskolan igår Skrattande).

Har ni hittat något intressant hus, jag är så nyfiken och håller tummar och tår för er!
  • Smilly
    VEA skrev 2011-08-23 20:26:35 följande:
    Skönt du kan varva med lite jobb under studietiden. Har ni ändrat idé till ex-jobbet? På måndag drar det igång med skolan och snart tar du examen, jippi tjo hoo Skrattande. Ska du göra ex-jobbet tillsammans med en annan?

Väldigt hektiska dagar efter semester, idag började jag dagen med att inte kunna logga in på datorn och kunde inte göra det förrän närmare halv tio. Drygt och efter lunch hade jag bokat in ett möte så det var inte mycket tid jag hade att få undan min hög. Har nu bara ett fåtal saker kvar men då jag är ledig om onsdagarna innebär detta att jag kommer att ha massor på torsdag igen. Puh, men men tiden går iallafall snabbt vilket är härligt!!!!

Härligt med bra väder i Göteborg, vilken restaurang åt ni på? På Avenyn?

Jag vet hur ljudnivån kan vara med fyra treåringar, vi är också 4-5 som brukar umgås med barn i samma ålder (de fyller år inom ramen av två veckor allihop). Men vad härligt det är att se de små barnen och roligt med samspel och språket mellan dem. Söta är de iallafall.

Liam ska i säng nu, han är ledig imorgon därför kan han vara uppe lite längre så vi får lite mer tid med honom men igår somnade han strax efter klockan 19:00 (det var ju hans första dag på förskolan igår Skrattande).

Har ni hittat något intressant hus, jag är så nyfiken och håller tummar och tår för er!
    Oj vad trött jag är efter en dag på sjukhuset. Hade glömt hur mycket man springer runt, och hur mycket telefonerna ringer! Det var dock roligt att träffa kollegor och patienterna, saknar det ibland.

Hur går det med jobbhögen hos dig? Jobbat dig neråt? ;)

Det går väldigt dåligt med husletandet tyvärr. Lomma är nog enda platsen i Sverige just nu där det inte kommer ut några nya objekt.. (lite typiskt oss att välja ett sådant ställe!)

Nu ska jag njuta av lugnet i soffan... Blir så galet godissugen på kvällarna bara, jätte jobbigt! :)
  • VEA

Äntligen börjar jag komma i fas på jobbet. Imorgon är dock hektisk då jag ska fakturera och det tar alltid tid och så har man sitt  vanliga man ska hålla på med Skrattande. Jajaja, mer eller mindre i fas känner jag att jag är vilket är skönt.

Typiskt att Lomma inte har något, min kollega flyttade ju till Lomma i början av juli men detta var ett nybygge och radhus (av en Skånelänga).

Ja, eller hur är det galet jobbigt med godissug på kvällarna?

Då börjar allvaret på måndag för din del, skolan!!!

• Smilly

Har precis varit hos BM.. Har gått upp 8 kg. 26+0 idag. Usch känns lite mycket.... Hur mycket hade du gått upp i vecka 26? Äter ju som en häst så är inte förvånad egentligen. :)

Ska bli skönt att hämta min man på flygplatsen idag.. Trist att vara ensam. Sonen är överlycklig över att han kommer idag. :)

Trevlig helg!

• VEA

Då hade jag väl gått upp ungefär 5-6 kg men sedan dess har magen "exploderat" så nu har jag nog gått upp 8-10 kg, är i vecka 30. Men det är inte roligt att gå upp, jag känner mig som en Barbamamma :), hahahaha.

Ja, usch jag hade inte orkat vara ensam, tycker det ääär sååå tråkigt, då menar jag utan mannen hahaha!

Då var det fredag och snart är arbetsdagen också slut!

Ha en underbart trevlig helg!

• Smilly

Huuu... jag måste sluta småäta med andra ord.. :)

Var och lämnade maken på flygplatsen nyss så nu är det gräsänkeliv igen.. ;) Skolan drar ju igång på allvar den här veckan så tiden går nog fortare. Vi har eventuellt ett hus på gång nu förresten,,, Spännande! Ska fixa med försäljningen av vår lgh också. Flytten börjar bli verklig... 

Hur har er helg varit? Vi har njutit av som det kändes sommarens sista dagar. Bad och picknick igår.

Nu ska jag skriva ut en del papper inför i morgon.. Ha det gott!

• VEA

Åååh, vad kul att eventuellt har ett hus på gång. Är det fortfarande i Lomma? Håller tummar och tår för er skull.

Usch för gräsänka, så jag hoppas ni kan flytta så snart som möjligt så ni alla bor under samma tak alla dagar i veckan :).

Skönt att skolan drar igång så tiden kan gå fortare men du/ni har ett tufft jobb med examensarbete framför er men det kommer att gå super.

Vår helg har varit underbar, hektisk men mycket trevlig. Vi hade ju festival här så i fredags var vi och kollade på dans  och annat uppträde med barnen (ett annat par vänner till med barn i samma ålder som oss). Efter det blev det lite mat och efterrätt på festivalen för oss alla.
    På kvällen ordnade vi barnvakt så vi kunde åka in till festivalen igen då det var en konsert vi ville se, och det gjorde vi med goa vänner.
    Lördagen bjöd på middag hos min mans syster som precis köpt nytt hus med sin sambo.
    Söndagen blev endast lite lek för Liam och sedan var det lugnt för hela slanten :).
    Det låter som ni också haft en bra helg, härligt!!!

Ha det gott och lycka till inför rejäl skolstart i dagarna.

• Smilly

Men oj... Skrev ett meddelande för några dagar sedan men det verkar inte kommit med. Vi är i alla fall mitt uppe i fix med lgh inför visning i helgen. Vi har köpt hus också, i Lomma! Känns jätte bra. :) Även om man blir lite rädd när det handlar om så stora lån. Kände dock samma när vi köpte lgh och man glömmer det snabbt. Flyttar ner i Januari så det blir en liten Sthlmsbebis iaf. :)

Hur är de med dig? Allt bra med magen?

Här är det bra men det känns att man börjar bli stor. Var på loppis i helgen och hittade jätte fina mamma-klänningar. Köpte en del helt oanvända bebis-kläder också.. Skoj!

Nu ska jag se på tv en stund, helt slut efter hektisk dag. Ha det gott!

• VEA

Tyckte väl att du varit lite väl tyst ;).

Här är allt bara bra, jobbar för fullt. Magen växer och lille Theo frodas, härligt. Känns dock som jag räknar ner jon dagarna fast jag har cirka fem veckor kvar :).

Åh grattis till husköp och att det ändå blir en Stockholmsbebis. Sååå kul med huset och det blir där nu vill ha. Underbart.

Skönt att du fyndat på loppis, härligt när man gör fynd. Vi har redan en massa sedan Liam var liten. Mammabyxor sedan föregående graviditet har jag kvar. Är inte så roligt att handla mammakläder som man ändå inte vill använda efter graviditeten. ;).

Ha en fortsatt trevlig kväll.

• Smilly

Håller med, mammakläder känns inte så roligt att lägga massa pengar på..

Idag har vi kommit loss riktigt med ex-arbetet, känns väldigt bra. :) Tiden går väldigt fort just nu och det är nog bra att vi har fått fart på skrivandet.

Hur är läget i Skåne annars? Bra väder? Härlig sensommar här. Förutom idag när sonen skulle på utflykt med dagis, det har fullständigt vräkt ner hela dagen!

Jag har börjat överväga snitt faktiskt. Hade en väldigt jobbig förlossning förra gången och börjar bli riktigt orolig inför denna gången.. Ska ringa min BM i morgon iaf och prata om det.

Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.