• Smilly

Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.

Vi ska flytta med vår 3 åring från Sthlm till Lomma i oktober-november. Vi kommer även få en bebis i december. Jag kommer därför vara hemma med bebisen och vår son kommer gå på dagis 15h/vecka. Jag känner ingen i området och vår son älskar verkligen dagis och att träffa andra barn. Jag är därför jätte intresserad av att komma i kontakt med andra trevliga föräldrar som är hemma med barn. Ålder spelar ingen roll. Söker öppna människor att leka med, fika, ta promenader kanske gå till någon öppen förskolan. Tveka inte att höra av dig om du känner för lite sällskap... :)

• Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.
  • VEA

Haha, bussarna går tätt och bra förbindelser . Vi hörs av! Visst är det underbart med bebis? Förutom när de sätter sig på tvären haha .

• Smilly

Ja det gör de säkert... Man åker inte gratis med barnvagn på bussarna här va?

• Smilly

Vad säger du om fika någon dag nästa vecka? I så fall tar vi oss in efter jag har lämnat på dagis.. Funkar fm för dig? :) Jag hittar urkasst i Malmö och har noll lokalsinne så du får nog lotsa mig fram ha ha ;)

• VEA

Är absolut med på en fika i nästa vecka . När hämtar du på förskolan? Jag kan torsdag klockan 12, vad sägs? Eller du vill komma in tidigare? Går någon buss till Värnhem? Vi kan fika på entre, gott om plats och inte så mycket folk vilket är skönt.

• fenja

Hejsan!

Din situation låter väldigt lik min!

Flyttade ner hit från Sthlm i apr -07, och har nu två pojkar födda -09 och en liten kille född -11.

Gå gärna in på min profil om du vill, så ser du hela historien!

Vore kul att få kontakt med någon med liknande erfarenheter!

:)            

• Smilly

Men jag åker nog in så jag är i stan vid tio.. Kan man gå från typ centralen till Entre?

• Smilly

Fenja- Skoj med någon i samma sits. :) Ska kolla din profil när jag är vid datorn. Skriver på mobilen nu. Var bor ni?

• VEA

Hmm det är en rätt bra bit att gå. Bättre att ta bussen till Värnhem från centralen vilket går var femte minut ungefär.

Kul med fler folk. Fenja, följ med på torsdag? Desto fler desto roligare ju. Häng på vettja!!!

• fenja

Vi bor i Löberöd, c:a tio minuter från Lund och en halvtimme från Malmö. Det är på landet, men vi trivs jättebra, trots att både jag och min sambo är storstadsbarn - jag från Sthlm och han från Malmö.

Jag saknade verkligen Sthlm jättemycket innan, men nu sedan vi flyttade ut hit så trivs jag bättre! :)

Jag hade väldigt gärna följt med på torsdag, men nästa vecka har jag besök av min mor, som flyger ner från Sthlm för att hälsa på en vecka och träffa barnbarnen - så just nästa vecka har jag svårt att boka upp andra saker... Men om ni träffas fler gånger så följer jag mycket gärna med - skulle vara kul!!!

Hoppas att ni får trevligt på torsdag! :D     

Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.