• Smilly

Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.

Vi ska flytta med vår 3 åring från Sthlm till Lomma i oktober-november. Vi kommer även få en bebis i december. Jag kommer därför vara hemma med bebisen och vår son kommer gå på dagis 15h/vecka. Jag känner ingen i området och vår son älskar verkligen dagis och att träffa andra barn. Jag är därför jätte intresserad av att komma i kontakt med andra trevliga föräldrar som är hemma med barn. Ålder spelar ingen roll. Söker öppna människor att leka med, fika, ta promenader kanske gå till någon öppen förskolan. Tveka inte att höra av dig om du känner för lite sällskap... :)

• Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.
  • Gaddis

Hej! Jag är från Lund och fick mitt andra barn, en flicka, för en vecka sedan. Pojken min är sju år. Jag kommer snart behöva någon att umgås med och prata bebis, och annat kul, så om ni har lust så hänger jag gärna med i denna tråden. Jag är 33 år men pigg och glad trots det!Flört

• Smilly

Välkommen Gaddis! Jag fyller också 33 i år, ingen ålder ju ;) Grattis till bebis. Hur mår ni?

• miism

Hej
    Nu sitter jag äntligen vid en dator och har tid att presentera mig lite.
    Fyller 35 i år och har ingen bebis men väl en pojke som fyller 3 i mars som jag är föräldrarledig med. Vår son är född i Kenya och har varit hos oss i snart ett och ett halvt år. Han skulle egentligen börjat förskolan nu i vår men av olika anledningar beslöt vi oss för att skjuta på detta ett halvår till. Vi bor söder om Hörby ganska nära Löberöd men har planer på att flytta till Lund i år.  
    Hänger gärna på här om det är okej.

• Smilly

Miism- självklart är det ok! Bara roligt att vi blir fler. Jag har bott i Lomma i en månad och har dålig koll på avstånd, men häng gärna med på fika på torsd om du vill.

• VEA

Miism: Hörby är i närheten av mina gamla trakter. Det är dock en bit härifrån. Tänkte bara säga att fikan på torsdag kommer bara våra bebisar att följa med så att din pojke är införstådd med detta. Inte roligt för lille killen om han har förhoppningen om att få träffa barn som han kan leka med och inte får det tänker jag. .

Välkommen till tråden alla nya .

• mars2012

Hej,

Här är en till som bor i lomma och har en 2 veckors baby och som gärna hänger på om man får. 
    Har två äldre barn sen innan.     

• Smilly

Vad roligt med någon mer från Lomma. î? Hur gamla är barnen? Mår du bra efter förlossning och allt?

• mars2012

Mina barn är 6 och 8 så jag fick en liten sladdis men allt gick bra och man börjar nu landa i det med allt vad det innebär.

Du bor också i Lomma? Hur gamla är dina barn ?   

• Smilly

Ja vi är nyinflyttade. :) Våra barn är 3 mån och snart 4 år. Var på kyrkans minsta idag, väldigt trevligt! Brukar du gå dit?

• mars2012

Har inte varit där men tänkte börja med sånt när mannen börjar jobba. Hade varit kul att träffas och kanske ta en promenad om du har lust och tid.

Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.