• Smilly

Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.

Vi ska flytta med vår 3 åring från Sthlm till Lomma i oktober-november. Vi kommer även få en bebis i december. Jag kommer därför vara hemma med bebisen och vår son kommer gå på dagis 15h/vecka. Jag känner ingen i området och vår son älskar verkligen dagis och att träffa andra barn. Jag är därför jätte intresserad av att komma i kontakt med andra trevliga föräldrar som är hemma med barn. Ålder spelar ingen roll. Söker öppna människor att leka med, fika, ta promenader kanske gå till någon öppen förskolan. Tveka inte att höra av dig om du känner för lite sällskap... :)

• Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.
  • Smilly

Österlen är jätte fint.. Hyrde stuga där i somras. Lite otur med vädret då, men några fina dagar hade vi. Så ni har fortf semester, vad skönt!

Varför gör du glukosbelastning? Hoppas det går bra iaf. Så få besök hos bm så här andra gången tycker jag. Ska på mitt första besök nästa fred sedan inskrivningen.

Inte många som hakar på den här tråden måste jag säga.. ;) Får väl bli än mer aktiv i andra trådar också när vi har flyttat ner. :)

Nu ska jag faktiskt vila lite. Låg vaken mellan ett och halv sex i morse. Sömnstörningar verkar vara min specialitet denna graviditeten. ;)

Ha det gott idag och passa på att njuta av sista dagarna på semestern!

• VEA

Här i Skåne görs glukosbelastning i vecka 29, gör inte ni det? Och har man då hereditet för diabetes i släkten görs det även i vecka 14-15.

Jag trodde också att det var färre besök vid graviditet nummer två men fick ett "schema" vid min inskrivning och det skiljer faktiskt bara ett besök från en förstföderska och andragångs, som man kan lura sig själv va? Skrattande. Det kan ju i och för sig vara annorlunda i Stockholm?

Nej, sova bra gör inte jag heller.... Tråkigt värre! Ska faktiskt gå och vila en stund sedan, sov tre timmar inatt och två timmar föregående natt. Så lite trött är jag allt. Får ju vara lite utvilad då vi ska ha mammafika idag.

Visst är Österlen fint, underbart vackert!!! Glad. Vi är så glada att vi fick så fint väder.

Ja, lite tunt och skralt får jag säga att det är i denna tråd, men fler joinar säkert när det börjar närma sig och när bebisarna är komna Glad. Jag tycker du absolut ska joina andra trådar, jag är som sagt med i en Malmötråd vilket är väldigt trevligt.

Iallafall gick glukosbelastningen bra, vilket jag var lite orolig för då jag har herediteten från båda håll, både mammas och pappas sida. Jag hade bra och fina värden och lille Theo mår bara bra med fina hjärtljud och rörelser. Härligt.

Ha en fortsatt bra dag, ska gå och vila en stund om en liten stund!!!

• Smilly

Skönt att det gick bra med glukosbelastningen. Konstigt att det skiljer så mycket mellan olika städer och vilken vård man får..

Har helgen varit bra? Vi har varit i Gbg, jätte trevligt!

Börjar få rejält ont i ryggen.. Känns som ischias eller något.. Hoppas det är något tillfälligt. Ska bli skönt att gå till BM på fred, har en del frågor..

Hoppas det går bra att komma tillbaka till jobbet!

• pyret12345

Hånger också på tråden, är mammaledig i höst (i Lund) med vår lilla 1 åring. :) Har precis flyttat in till stan.

• Smilly

Välkommen vad roligt! Här är vi inte många än så länge men vi jobbar på att hålla liv i tråden. ;)

Vart har ni flyttat från? Trivs ni i Lund?

• VEA
    Smilly skrev 2011-08-21 20:35:19 följande:
    Skönt att det gick bra med glukosbelastningen. Konstigt att det skiljer så mycket mellan olika städer och vilken vård man får..

Har helgen varit bra? Vi har varit i Gbg, jätte trevligt!

Börjar få rejält ont i ryggen.. Känns som ischias eller något.. Hoppas det är något tillfälligt. Ska bli skönt att gå till BM på fred, har en del frågor..

Hoppas det går bra att komma tillbaka till jobbet!
    Usch för olika vård i olika landsting, tycker det borde vara en självklarhet att det ska vara samma. Så ni gör inte alls glukosbelastning? Hur många ultraljud får ni? Vi har hittills fått två, kommer att ändras från och med den 1 september till endast ett ultraljud (RUL). Får ni inte lika många BM-besök som vi heller som andragångsföderska?

Helgen har varit super, vi har festival här för närvarande, håller på i en vecka. Så vi har tittat på trollkarlar, lekt med Brio tågbana, ätit gott etc etc. Härligt!

Hoppas ni haft en underbar helg i underbara Göteborg, min favoritstad här i Sverige Skrattande.

Hoppas det går bra hos BM på fredag, usch för ryggont.

Idag var det dags att jobba igen och oj vad mycket jag hade att göra... Pust. Det ligger fortfarande en fin pappershög som jag får fortsätta med imorgon. Jag till och med glömde lunchen idag, när jag tittade på klockan så var den kvart i ett och lunchen börjar klockan 12. Ilade iväg och åt på tio minuter för att sedan börja jobba igen. Pust. Men men, hann mycket mer än vad jag trodde att jag skulle hinna!

Hur går studierna?
    pyret12345 skrev 2011-08-22 11:04:22 följande:
    Hånger också på tråden, är mammaledig i höst (i Lund) med vår lilla 1 åring. :) Har precis flyttat in till stan.
    Välkommen, härligt med nya i tråden! Grattis till att du är nygift!
  • pyret12345

Haha, särskilt nygift och ung är jag väl inte längre... Är 24 och har varit gift i fyra år så borde byta signatur, vet bara inte hur man gör!? Men tack ändå... ;)

• VEA
    pyret12345 skrev 2011-08-22 21:54:23 följande:
    Haha, särskilt nygift och ung är jag väl inte längre... Är 24 och har varit gift i fyra år så borde byta signatur, vet bara inte hur man gör!? Men tack ändå... ;)
    Hahaha, så nygift var du Flört.
  • Smilly
    VEA skrev 2011-08-22 19:49:23 följande:
    Usch för olika vård i olika landsting, tycker det borde vara en självklarhet att det ska vara samma. Så ni gör inte alls glukosbelastning? Hur många ultraljud får ni? Vi har hittills fått två, kommer att ändras från och med den 1 september till endast ett ultraljud (RUL). Får ni inte lika många BM-besök som vi heller som andragångsföderska?

Helgen har varit super, vi har festival här för närvarande, håller på i en vecka. Så vi har tittat på trollkarlar, lekt med Brio tågbana, ätit gott etc etc. Härligt!

Hoppas ni haft en underbar helg i underbara Göteborg, min favoritstad här i Sverige Skrattande.

Hoppas det går bra hos BM på fredag, usch för ryggont.

Idag var det dags att jobba igen och oj vad mycket jag hade att göra... Pust. Det ligger fortfarande en fin pappershög som jag får fortsätta med imorgon. Jag till och med glömde lunchen idag, när jag tittade på klockan så var den kvart i ett och lunchen börjar klockan 12. Ilade iväg och åt på tio minuter för att sedan börja jobba igen. Pust. Men men, hann mycket mer än vad jag trodde att jag skulle hinna!

Hur går studierna?
    pyret12345 skrev 2011-08-22 11:04:22 följande:
    Välkommen, härligt med nya i tråden! Grattis till att du är nygift!
    Ja det är konstigt att det skiljer så mellan landstingen.  Nej vi gör inte glukosbelastning och vi gör ett ultraljud.. Jag har dock gjort fler eftersom jag jobbar där man kan göra ultraljud när man vill.. ;) Ska faktiskt jobba i morgon, ska bli roligt att träffa gamla kollegorna. Har inte blivit mycket jobb under tiden jag pluggat. På måndag drar skolan igång på riktigt, ska bli skönt att komma igång. Vi har diskuterat ex-arbetet idag och hoppas vi har en bra idé. Svårt att veta om det är hållbart, men vi ska få träffa våra handledare på måndag så då klarnar väl förhoppningsvis en del.

Låter som att du har hektiska dagar såhär efter semestern. Tar de in vikarie för dig? Annars förstår jag att det måste bli massor...! Glöm inte bort lunchen mer bara.... vi gravida behöver våra luncher.. ;)

Göteborg var jätte bra... Hade grym tur med vädret. Åkte paddan-tur för första gången (har sagt miljoner gånger att vi ska men aldrig blivit av). Sonen tyckte det var jätte skoj. Åt på en italiensk restaurang som var helt fantastisk...

Nu försöker vi få dagarna att gå här. Idag har vi träffat kompisar, lek med fyra vilda 3-åringar tog på krafterna på oss båda... ;) Ska försöka få sonen i säng nu, ska lämna honom 07.00 på dagis imorgon eftersom jag ska jobba. Ha det gott så länge...!
Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.