• Smilly

Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.

Vi ska flytta med vår 3 åring från Sthlm till Lomma i oktober-november. Vi kommer även få en bebis i december. Jag kommer därför vara hemma med bebisen och vår son kommer gå på dagis 15h/vecka. Jag känner ingen i området och vår son älskar verkligen dagis och att träffa andra barn. Jag är därför jätte intresserad av att komma i kontakt med andra trevliga föräldrar som är hemma med barn. Ålder spelar ingen roll. Söker öppna människor att leka med, fika, ta promenader kanske gå till någon öppen förskolan. Tveka inte att höra av dig om du känner för lite sällskap... :)

• Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.
  • Smilly

Hur går det för er? Här har det också blivit mycket bärande pga magknip eller närhetsbehov vet faktiskt inte vad det är. Vi packar för fullt. Flyttlasset går på tisdag.. Ska bli intressant att se huset, jag har ju inte varit där ännu.. :)

Hur har julen varit? Vi var ensamma på julafton, riktigt mysigt faktiskt. På annandagen kom några vänner och stannade över natten.

Nu längtar vi bara efter att vara på plats i Lomma.. Känns som att vi har hektiska dagar framför oss.

• VEA

Vi använder Minifom till magen, vet inte om det är den som gör nytta eller att magen kommit igång av sig själv pga av tiden som gått. Han kan bajsa varje dag, märker att han får kämpa men han är iallafall inte förstoppad. Närhetsbehov har han fortfarande, men lite bättre än innan dock. Hur mår ni? Vi mår bra, Theo är ju redan 1,5 månad. Jag mår fysiskt bra och har gjort det mer eller mindre sedan första veckan vilket är skönt. Hur är det med sömnen?

Julafton spenderades med familj och släkt, vi var närmre 20 st. Väldigt mysigt och trevligt. Jultomten kom och hälsade på barnen vilket var underbart men min stora son kunde genomskåda vem det var såklart.

Det måste vara väldigt stressigt med att hålla på att flytta samt ha ett spädbarn hemma? Redan på tisdag, tiden går fort.

• Smilly

Ja det går väldigt långsamt eftersom en av oss måste bära på honom hela tiden... Känns riktigt stressande faktiskt. Storebror fick gå på dagis två dagar nu för att vi skulle få något gjort.. Vad skönt när allt detta är över..

Vi kör också med minifom men glömmer att ge det ganska ofta dessvärre. Hur ofta ammar du? Jag tycker det är väldigt ofta här. Oftast två timmar mellan.. Kämpar på med napp, vill inte hamna i samma amningshets som med storebror...

• VEA

Jag har faktiskt slutat amma, ammade i två veckor. Hade inte tillräckligt så jag fick efter ett par dagar även ge ersättning och jag orkade inte amma först för att sedan he flaska. Varje mattillfälle tog ju 1-1,5 timme, det hade jag inte tid eller ork med denna gång. Men de få veckor jag ammade så var det ju hela tiden jag ammade och nu när han får ersättning så går det varannan till var tredje timme och på natten cirka var fjärde timme. Har en hungrig krabat! Tror att omställningen till ersättning gjorde sitt på magen.

Usch förstår att det är stressande, gjorde detsamma som du när vår äldste var spädbarn. Pust!!

• VEA

Hur gick flytten? Välkommen till Skåne, hoppas ni ska trivas. Hoppas du är nöjd med huset.

Skönt att äntligen vara på plats kan jag tänka mig. :)

• Smilly

Flytten gick bra men det var tungt. Nu är vi på plats iaf och huset är jätte fint. Verkar funka jätte bra med dagis vilket känns otroligt skönt. Har oroat mig massor för hur det skulle gå. Det tar väldigt lång tid att få ordning i huset eftersom lillen vill bli buren hela tiden.

Hur är det med er? Har det ordnat sig med magen?

• VEA

Vad skönt att höra att allt gått bra! Magen har han kunnat sköta sedan ett bra tag tillbaka :).

Vad kul att du är nöjd med hus och förskola! Låter toppen!

Hur mår den lille killen då? Jobbigt med magen? Eller bara vill ha extra närhet?

• Smilly

Hur går det för er? Kommit in i livet som tvåbarnsfamilj? Hur funkar det med storebror? Här är det ganska bra nu. Har haft en tuff tid med dagisunskolning och en hel del skrik från lillebror. Allt börjar dock lösa sig.. Vi har fortf inte kommit i ordning i huset.. Allt tar sådan tid. Jag ska vara tärna på ett bröllop om två veckor.. Efter det får vi se till att komma igång med det sista fixet.

Annars så saknar jag nog Sthlm ganska mycket. Är ju ganska stor kontrast mot Lomma, även om det så klart är jätte fint här. Får ge det en chans iaf! :)

• VEA

Hej hej!

Var ett tag sedan jag hörde från dig. Här har vi kommit in i rollen som tvåbarnsförälder, det fungerar bra. Storebror är nog den bästa tänkbara storebrodern som finns. Han är underbar, ödmjuk, snäll, omhändertagande och stolt. Vad mer kan vi önska oss? Theo har funnit sin roll och är en rolig liten krabat! Skrattar och pratar en massa.

Det tar tid med hus och fix men det får ta tid.

Åh jag förstår att du saknar Stockholm, där har du haft ditt liv så länge. Hoppas du kommer att trivas här framöver. Träffas gärna för en fika om du vill det. Tänkte bog starta en fikatråd här på FL och hoppas att det blir något av det. Är med i en mammagrupp och vi har träffats, roligt att träffa andra i samma situation .

Bröllop, härligt!!!

Ha det så bra så länge! Trivs storebror på förskolan då? Har inskolningen gått bra?

Hörs snart igen!!!

• Smilly

Ja det var längesedan... Har glömt bort internet en aning senaste tiden ;) Håller med om att det är mysigt att ha bebis i huset igen. Försöker verkligen njuta av bebistiden den här gången... Fika låter väldigt trevligt. :) Måste kolla upp hur bussarna går, hittills har jag bara lämnat Lomma när jag haft bil. Vi hörs!

Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.