• Smilly

Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.

Vi ska flytta med vår 3 åring från Sthlm till Lomma i oktober-november. Vi kommer även få en bebis i december. Jag kommer därför vara hemma med bebisen och vår son kommer gå på dagis 15h/vecka. Jag känner ingen i området och vår son älskar verkligen dagis och att träffa andra barn. Jag är därför jätte intresserad av att komma i kontakt med andra trevliga föräldrar som är hemma med barn. Ålder spelar ingen roll. Söker öppna människor att leka med, fika, ta promenader kanske gå till någon öppen förskolan. Tveka inte att höra av dig om du känner för lite sällskap... :)

• Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.
  • VEA

Nej tråkigt att lägga pengar på mammakläder och dessutom är se dyra oftast iaf.

Här i Skåne är allt bra, tyvärr har hösten hittat hit med stormsteg. Sommaren hoppades över, väldigt tråkigt.

Vad kul att ni kommit igång med ex jobbet. Det kommer kännas så skönt när det är gjort.

Vad konstigt att du också överväger snitt, det gör jag också. Hade en jätte jobbig förlossning. Vi får se när jag pratar med teamet.

Hoppas allt är bra med sig och att ni får en underbar helg.

• Smilly

Hur har det gått med snitt-planerna? Jag pratade med min BM igår och hon sa att det bara var att skicka remiss för snitt samtal om jag önskar det. Har lite Beslutsångest dock...

I övrigt så håller vi på med visning av vår lgh. Går inte jätte bra.. Behöver en viss vinst för att betala handpenningen.. Hoppas bättre tur om några veckor.

Nu ska vi iväg och grilla i en park.. Helt fantastiskt väder i Sthlm idag! Hoppas ni mår bra.

Kram!

• VEA

Hej!

Låter ju inte kul att det inte går så bra med försäljningen av er lägenhet. Får hålla tummarna.

Gällande snitt har jag fått en tid för att prata om det så vet inte så mycket för närvarande
    mer än att de är väldigt restriktiva med snitt så jag räknar med att det inte blir så.

Här har vi haft underbart väder i helgen. Bland annat varit på höstmarknad och åkt massa karuseller med vår lille kille. :)

Hoppas ni haft en underbar helg.

• Smilly

Jag vet egentligen inte hur enkelt det är att få snitt här, men min BM sa att man tvingar ingen som absolut inte vill föda vaginalt.. Vi får se vad de säger helt enkelt. Börjar väl bli lite bråttom för dig... har du typ en månad kvar? Å andra sidan så lär ju andra gången vara bra mycket enklare än första... ;)

Ser just nu på Hollywood fruar och förfasas över den hemska kvinnan som tvingar sin dotter att uppträda, skrämmande..!

Ska nog lägga mig tidigt istället, sover så dåligt så lika bra att börja tidigare... ;) Ha det gott..

• VEA

Hej!
    Nu var det ett tag sedan jag skrev, har haft mycket att göra.

Här är de väldigt restriktiva med snitt och "tvingar" mer eller mindre de som ska föda. Så jag har nästan förberett mig på att föda vaginalt fast det skrämmer mig. Tycker inte de kan vara så restriktiva och tvinga en men vi får se.

Hur har det gått med försäljningen av lägenheten?

Hur mår du annars? Jag mår bra, lite otymplig känner jag mig och blir väldigt pustig lätt. Jobbar fortfarande, håller på att lära upp min vikarie och det är tufft men det kommer att bli jättebra känner jag.

Hur går skolan?

Kram

• Smilly

Konstigt att bli tvingad tycker jag.. Håller tummarna för att du får det som du vill iaf. Jag velar fortf fram och tillbaka angående vad jag vill. Tycker egentligen att båda är skrämmande.

Försäljning av lgh går trögt. Vi kommer ev bli tvungna att hyra ut istället. I värsta fall får vi ta nytt beslut i vår och eventuellt sälja huset istället. Vi ser ju tiden i Skåne som en prövoperiod och trivs vi inte kommer vi flytta tillbaka.

Vad härligt att grav snart är slut för din del! Tycker att jag är färdig med detta nu och har 7 veckor kvar! ;) Jag mår dock bra så ska inte klaga.

Skolan är snart slut, mindre än en månad kvar.. Känns både skönt och lite sorgligt. Kommer sakna pluggkompisarna. När jobbar du ditt sista pass?

Nu ska vi ut i solen. Ha det gott och sköt om dig!

• VEA

Jag tycker också det är konstigt att så kallat bli tvingad. Jag träffade en hemsk läkare Om bestämde mitt öde. Hon försökte skrämma mig till en vaginal förlossning. Inte det bästa sättet kanske? Hon borde nog inte göra det hon gör. Jag är också rädd för båda men minst rädd för ett kejsarsnitt då jag redan varit med om en vaginal förlossning.

Jag har lite mindre än en månad kvar och mår bra så jag ska inte klaga. Jag kan jobba, cykla, hänga ute med tjejerna till sent, gå och stå. :). Så jag ska nog inte klaga hahaha. Jag ska jobba nästa vecka också och sedan håller jag föräldraledigt :). Härligt ska det bli! Men visar längtar vi massor efter Theo och vill att han ska komma snart.

Jag tycker det är bättre att hyra ut lägenheten i andra hand så har ni någonstans att ta vägen om ni inte skulle trivas. Skulle ni trivas så kan ni läggs ur den till försäljning igen? Vad händer annars om ni säljer den och inte trivs? Svårt att hitta boende i Stockholm har jag förstått?

Snart färdig DSK, härligt.

Vi har också sol här. Härligt.

Ha en underbar dag.

• Smilly

Nu har du slutat jobba va? Njuter av lediga tillvaron..? :) Går er son mindre på dagis nu? Hur mår du? Eller bebisen kanske redan har kommit?  Många frågor ;)

Vi har fått dagisplats i Lomma nu, väldigt nära huset vad jag förstår. Blir säkert toppen när man har liten bebis också.  Ska bli så skönt att flytta in i huset, vi har verkligen växt ur lägenheten..

Ska snart på snittsamtal på sjukhuset, känns lite nervöst. Vad sa de till dig? Känns ju jobbigt att bli skrämd till att föda vaginalt när det är just det man är rädd för...! Tiden går så fort också, fattar inte att jag bara har 6 veckor kvar till BF.. Du har väl typ 2 veckor? Häftigt att snart vara 2-barnsfamilj!

Nästa helg har vi visning igen. Går det inte att sälja då har vi ett par i huset som har sålt sin lgh som vill hyra ett halvår från januari. Är ju väldigt bra att hyra ut till någon man känner. Nu sover sonen och jag ska äta glass.. ;)

Vi hörs..! :)

• VEA

Nu har jag slutat jobba. Drygt 2,5 veckor kvar men förväntar mig att jag går över massor. Lika bra det ;). Liam har varit sjuk denna veckan så han har inte gått alls. Men annars är tanken att han ska gå lite kortare dagar.

Åh vad skönt att ni fått förskoleplans. Härligt att det är så nära. Vi har ju en minuts gångavstånd till Liams förskola vilket är toppen.

Förstår att ni längtar efter ert hus. Hoppas ni får bättre napp denna gång efter visningen. Ni har annars ett bra andrahands alternativ med era f d grannar vilket måste känna skönt.

De sa allt man redan visste. Att det är bättre att föda vaginalt, bättre att bebisen får göra sig redo för förlossning, bättre förutsättningar etc etc. Sedan var hon ju allmänt knäpp denne läkaren, så hon sa ju en massa andra saker. Ett sätt att försöka få en till en vaginal förlossning, ett försök att skrämma en till detta. Hemska människa. Hoppas du får en bättre lämpad person på andra sidan när du ska på samtal men det tror jag.

Mmm glass. Gott. Ätit två choklad istället. Haha.

Snart tvåbarns familj, härligt! Snart för er också. Ni vet väl inte vilket kön ni väntar? Har för mig det.

Ha det bra och så hörs vi snart igen!

• Smilly

Oj bara 2 veckor kvar... (eller ja det vet man ju aldrig men ändå..!).. Jag tror förlossningen kommer gå superbra. Alla pratar ju om den stora skillanden mellan första och andra gången. Nu känner man ju till känslan efteråt också, kanske kanske kan man försöka tänka på det när allt drar igång? Jag håller tummarna stenhårt för att det blir en positiv upplevelse iaf!

1 min till förskolan låter inte dumt. Vi har 10 min här i Sthlm... Inte jätte långt, men i snöstorm och med ståbräda kommer det nog bli lite kämpigt. I Lomma blir nog allt lite enklare, enplans villa och nära till allt. Det är vi verkligen inte vana vid.. ;)

Igår blev vi klara med ex-arbetet. Nu ska det bara bedömas också.. Obestämd Har sökt havandeskapspenning för veckorna mellan skolan och BF. Hoppas det går igenom.

Väntar på att höra att lill-killen har anlänt nu framöver.. ;) Sköt om dig!

Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.