• Smilly

Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.

Vi ska flytta med vår 3 åring från Sthlm till Lomma i oktober-november. Vi kommer även få en bebis i december. Jag kommer därför vara hemma med bebisen och vår son kommer gå på dagis 15h/vecka. Jag känner ingen i området och vår son älskar verkligen dagis och att träffa andra barn. Jag är därför jätte intresserad av att komma i kontakt med andra trevliga föräldrar som är hemma med barn. Ålder spelar ingen roll. Söker öppna människor att leka med, fika, ta promenader kanske gå till någon öppen förskolan. Tveka inte att höra av dig om du känner för lite sällskap... :)

• Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.
  • VEA

Jag mår bra och har gjort så hela tiden men det gjorde jag med min förste också. Är i vecka 28.

Ja, vi tycker också Ystad är för långt bort.

• Smilly

Är med i en annan Skånetråd... Tänkte att det räcker tillsvidare.. Är ju trots allt inte på plats ännu så kan inte tillägga så mycket i fika diskussionerna. :)

• VEA

Jag förstår, är med i några stycken trådar. Hoppas på att vi blir fler här så småningom. Hur går det med husletandet?

• Smilly

Det går inte alls ;) Väldigt lite objekt just nu, men det har ju varit semestertider så det är inte konstigt. Håller utkik hela tiden iaf.

Vad jobbar du med? Hur länge ska du jobba innan BF?

• VEA

Håller tummarna för att det kommer ut fler objekt snart, men som du säger så är det fortfarande semestertider.

Jag jobbar som läkarsekreterare på en företagshälsovård, lämnade vårdcentralsarbete för cirka två år sedan. Vad jobbar du med?

Jag tänkte jobba så länge som möjligt, till ungefär två veckor innan BF, du då??

• Smilly

Jag är snart färdig distriktssköterska.. Har jobbat som sjuksköterska på sjukhus i många år så tänkte det var dags att göra något annat. Kommer dock inte hinna börja som dsk eftersom bebisen kommer... Så jag har en månad från examen till BF. Då blir det flytt så inte mkt vila här ;)

• VEA

Hihi, då kan du vara min BVC-sköterska Flört. Som sagt så lämnade jag vårdcentralsarbetet för att prova på nytt. Grattis till snar examen, du kommer lätt att hitta jobb som DSK eller SSK här, vilket är skönt kan jag tänka mig :).

• Smilly

Tack :) Ja BVC- sköterska är drömmen men är nog svårt att få som nyfärdig tyvärr... Men dsk-jobb finns det iaf. :) Skönt att du mår bra och kan jobba på. Förra gången fick jag havandeskapspenning, kändes lyxigt men lite långsamt också!

Ni har kollat upp att det är en pojke i magen? Jag var super nyfiken men min man ville inte.. Bara att vänta och se. :)

• VEA

På min vårdcentral, där jag jobbade förut hade vi BVC-sköterskor som jobbade med både och, om du förstår vad jag menar, både vanligt DSK-jobb samt BVC. Det måste ju vara drömmen.

Jag hoppas jag kan jobba på så det inte blir så långtråkigt här hemma för mig Flört, men man vet ju aldrig.

Ja, vi vet att det bor en liten pojke vid namn Theo inne i magen. Vi var alldeles för nyfikna, hahaha.

Hur känns det nu att det snart börjar närma sig en Skåneflytt? Har ni någon familj här nere?

Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.