• Smilly

Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.

Vi ska flytta med vår 3 åring från Sthlm till Lomma i oktober-november. Vi kommer även få en bebis i december. Jag kommer därför vara hemma med bebisen och vår son kommer gå på dagis 15h/vecka. Jag känner ingen i området och vår son älskar verkligen dagis och att träffa andra barn. Jag är därför jätte intresserad av att komma i kontakt med andra trevliga föräldrar som är hemma med barn. Ålder spelar ingen roll. Söker öppna människor att leka med, fika, ta promenader kanske gå till någon öppen förskolan. Tveka inte att höra av dig om du känner för lite sällskap... :)

• Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.
  • Smilly

VEA- Härligt att ni hade roligt på bröllopet. :) Brukar oftast vara bra fest. :)

• VEA
    Smilly skrev 2011-08-14 21:18:34 följande:
    Jo visst är det så.. Man hinner inte räkna dagar och veckor, finns ju en liten busunge att fokusera på. ;)

Förstår att ni trivs! Jätte mysigt i hamnen. Vi vill helst hitta hus men det börjar bli ont om tid. Vi hade planer på att flytta ner innan BF. Tror inte vi kommer hinna sälja lgh och köpa hus innan det.. Vi håller utkik iaf.

Funkar bra att jobba i både Lund och Malmö om man bor i Lomma väl? Hur är det med bussar, går de ofta?
    Det fungerar jättebra att jobba i både Malmö och Lund om du bor i Lomma. Lomma är verkligen i mitten av just dessa två städer Skrattande. Har en kollega som bor i Lomma och jobbar i Malmö, hon pendlar med bussen och det går hur bra som helst. (I och för sig så kör hon också många gånger då det krävs i tjänsten). Det är nog förresten lite, lite närmre Malmö, cirka en mil från Malmö endast. Det går även bra att cykla Flört, om man orkar.
    När börjar din man jobba i Skåne?

Vi hoppas hösten innebär fler objekt på hus på önskat område för Er del Glad. Hoppas ni hinner hitta något innan BF.

Vi hade det jättetrevligt på bröllopet och festen, bra tal och bra lekar samt god mat och gott sällskap kan ju aldrig bli fel.
  • Smilly

Ah tack för info! Min man börjar idag.. Han veckopendlar tillsvidare.

Hur bor ni? Lgh, hus? Är du från Skåne från början?

• VEA
    Smilly skrev 2011-08-15 08:47:48 följande:
    Ah tack för info! Min man börjar idag.. Han veckopendlar tillsvidare.

Hur bor ni? Lgh, hus? Är du från Skåne från början?

Vi bor i en bostadsrätt. Vi är från Skåne från början, jag kommer från en annan stad från början och min man kommer från Malmö.

Jobbar din man i Malmö? Jobbigt att veckopendla kan jag tänka mig, hoppas ni hittar något snart och att du kommer att trivas här.

Hur länge hade du tänkt vara föräldraledig? Hur länge hade du tänkt jobba?

• Smilly

Aha ok.. Ja då har ni väl familjerna där också.. Måste vara skönt. Vi har ingen släkt i Sthlm..

Första dagen som jag och sonen är ensamma.. Han har förmåga att vara extra trotsig mot mig så det kan ju bli lite kämpigt.. Men mysigt är det ju också.. :)

Ska gå och kolla Bolibompa nu ;)

• VEA

Vi har båda familjerna här i närheten så det är så himla skönt, vi har lätt kunnat få hjälp med barnvakt etc för egentid och så. Det är guld värt.

Hahaha, hur gick er första dag ihop? Tur det finns Bolibompa, tyvärr vet jag aldrig när det börjar, hahaha.

Men visst är det mysigt att ha egendagar med sin lille prins? Jag jobbar 80%, vilket innebär att jag är ledig en dag i veckan med min lille prins och det är hur härligt som helst.

Precis hemkommen från middag med goa vänner.

Ska gå och lägga mig om en stund så godnatt så länge!!!

• Smilly
    VEA skrev 2011-08-16 02:15:39 följande:

Vi har båda familjerna här i närheten så det är så himla skönt, vi har lätt kunnat få hjälp med barnvakt etc för egentid och så. Det är guld värt.

Hahaha, hur gick er första dag ihop? Tur det finns Bolibompa, tyvärr vet jag aldrig när det börjar, hahaha.

Men visst är det mysigt att ha egendagar med sin lille prins? Jag jobbar 80%, vilket innebär att jag är ledig en dag i veckan med min lille prins och det är hur härligt som helst.

Precis hemkommen från middag med goa vänner.

Ska gå och lägga mig om en stund så godnatt så länge!!!

Vad skönt för er... Vi har verkligen saknat att ha lite stöttning... På tre år tror jag vi har varit på bio en gång.. Hade en kollegas dotter som barnvakt några gånger, men tyvärr var vi för dåliga på att anlita henne så vår son kom inte ihåg henne mellan gångerna. Alltid så mycket enklare med familj.

Vi har iaf överlevt vår första dag här ;) Han går lite kortare dagar nu när jag inte har schemalagd tid i skolan. Håller på att förbereda för examensarbetet.

Perfekt att jobba lite mindre när man har små barn. Vill inte heller jobba heltid sedan när det är dags för jobb här. Då har du säkert bra tips på vad man hittar på med de små i Malmö? :) 

Nu ska jag jobba lite till innan det blir promenad till stan och lunch med kompis.

Ha en bra dag!
  • VEA

Ja, vilken skillnad det kan vara. Vi har varit på bio åtskilliga gånger och varit ute och ätit hur många gånger som helst men det hjälper ju självklart att ha sin släkt i närheten. T ex så bor min syster fem minuter härifrån, så hon passar ofta. Hoppas er stöttning blir bättre när ni flyttar hit då din man verkar ha sin släkt här?

Åh, ex-jobbet kvar. Då har du mycket att stå i, vad ska du skriva om?

Vi har gjort diverse på våra lediga dagar, ibland har vi bara tagit det lugnt då vi båda behövt det, parken emellanåt, träffat vänner etc. Härligt är det iallafall att få sina dagar med sitt barn.

Ha en trevlig dag på stan. Ska på AW med några tjejer ikväll, det ska bli trevligt.

Ha en fortsatt bra dag!!! Skrattande

• Smilly

Ja verkligen skillnad...! Det blir nog enklare om vi flyttar men då har vi ju två. Inte lika lätt att lämna bort bebis, men på sikt så. :)

Ska skriva ex-arbete om distriktssköterskans inställning till amning och hur det påverkar föräldrarna. Får se vad vår handledare säger. Ska bli skönt att komma igång i alla fall.

Trevligt med AW. :) Nu ska vi snart till dagis.. Ha det bra idag!

• VEA

Jag tror det kommer att bli en stor skilnad att ha släkten här nere, om inte för avlastning så sällskap och närheten till dem. Glad

Oh, omdiskuterat ämne du ska skriva om. Kommer nog bli intressant.

Mycket trevlig AW igår, god mat och ännu bättre sällskap.

Precis hemkommen från en underbar heldag på vackra Österlen, såg grått ut när vi skulle iväg (är ändå strax över 10 mil dit, tar sin lilla tid att köra) men vi fick superfint väder. Så mysigt och underbart tillsammans med goa vänner. Härligt! Har ju inte många dagar kvar av semestern ju, vi har ju inte haft superfint väder direkt.

Hoppas du haft en riktigt bra dag!

Imorgon är det dags för glukosbelastning samt BM-kontroll.

Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.