• VEA

Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.

Hej Smilly!

Här hoppar jag in, jag är en 30-årig tjej som bor i Malmö. Är från Skåne från början.
    Har en 3,5-årig son och väntar ytterligare en son i början av november.

Hoppas på att detta blir en tråd som kommer att fyllas med fler mammor som är sugna på fika, prat etc.

Hej så länge!

• VEA

Hej igen!
    Jag har sett att det finns många Skånetrådar men ingen Malmötråd som vill fika och träffas direkt, så vi får hoppas att denna blir större med tiden.

Jag hoppas ni snart hittar hus, det börjar ju närma sig. Varför ska ni flytta ner?? Berätta lite om dig själv :), vore kul.

Ja, vår son ska gå 15 timmar på förskola när lillebror kommer, din då??

• VEA

Då förstår jag varför ni flyttar till Malmö, hoppas ni hittar hus snart.

Det är lättare för vår son att komma in i sin grupp på förskolan då han redan går där, i och för sig så ska han börja storbarns avdelningen nu efter semestern. Oroa dig inte, din son kommer inte att ha några problem. De fogar sig så lätt, måste tänka positivt.

Måste kännas som ett stort steg att lämna livet bakom sig där, men det kommer att gå bra ska du se!

Vi ska föda i Malmö, gjorde det förra gången också. Var väldigt nöjd och bor ju faktiskt i Malmö.

Många väljer att föda i Ystad, men det är så långt att köra tycker jag. Om ni bosätter er i Lomma så är det lika långt till Lund som till Malmö.

• VEA

Jag mår bra och har gjort så hela tiden men det gjorde jag med min förste också. Är i vecka 28.

Ja, vi tycker också Ystad är för långt bort.

• VEA

Jag förstår, är med i några stycken trådar. Hoppas på att vi blir fler här så småningom. Hur går det med husletandet?

• VEA

Håller tummarna för att det kommer ut fler objekt snart, men som du säger så är det fortfarande semestertider.

Jag jobbar som läkarsekreterare på en företagshälsovård, lämnade vårdcentralsarbete för cirka två år sedan. Vad jobbar du med?

Jag tänkte jobba så länge som möjligt, till ungefär två veckor innan BF, du då??

• VEA

Hihi, då kan du vara min BVC-sköterska Flört. Som sagt så lämnade jag vårdcentralsarbetet för att prova på nytt. Grattis till snar examen, du kommer lätt att hitta jobb som DSK eller SSK här, vilket är skönt kan jag tänka mig :).

• VEA

På min vårdcentral, där jag jobbade förut hade vi BVC-sköterskor som jobbade med både och, om du förstår vad jag menar, både vanligt DSK-jobb samt BVC. Det måste ju vara drömmen.

Jag hoppas jag kan jobba på så det inte blir så långtråkigt här hemma för mig Flört, men man vet ju aldrig.

Ja, vi vet att det bor en liten pojke vid namn Theo inne i magen. Vi var alldeles för nyfikna, hahaha.

Hur känns det nu att det snart börjar närma sig en Skåneflytt? Har ni någon familj här nere?

• VEA

Ja, jag hörde förresten om omstruktureringen men när du ska söka jobb så kommer du att hitta ett garanterat Glad.

Ja, det förstår jag att det är med blandade känslor, är din man från Skåne?

Nu ska jag gå och göra mig i ordning för bröllop Skrattande

Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.