• Smilly

Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.

Vi ska flytta med vår 3 åring från Sthlm till Lomma i oktober-november. Vi kommer även få en bebis i december. Jag kommer därför vara hemma med bebisen och vår son kommer gå på dagis 15h/vecka. Jag känner ingen i området och vår son älskar verkligen dagis och att träffa andra barn. Jag är därför jätte intresserad av att komma i kontakt med andra trevliga föräldrar som är hemma med barn. Ålder spelar ingen roll. Söker öppna människor att leka med, fika, ta promenader kanske gå till någon öppen förskolan. Tveka inte att höra av dig om du känner för lite sällskap... :)

• Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.
  • Smilly

Tack.. Skriver i den tråden, men kul om någon hänger på här också. :)

• VEA

Hej Smilly!

Här hoppar jag in, jag är en 30-årig tjej som bor i Malmö. Är från Skåne från början.
    Har en 3,5-årig son och väntar ytterligare en son i början av november.

Hoppas på att detta blir en tråd som kommer att fyllas med fler mammor som är sugna på fika, prat etc.

Hej så länge!

• Smilly

Vad roligt att du hakar på. Det finns så många andra Skåne-trådar så det har varit svårt att få liv i denna. :) Skoj att vi har och kommer få barn i samma ålder. Vi har fortfarande inte hittat hus i Skåne. Börjar bli stressigt med allt som ska hända innan vi flyttar. Kommer din son gå på dagis 15 h i veckan när lillebror kommer?

• VEA

Hej igen!
    Jag har sett att det finns många Skånetrådar men ingen Malmötråd som vill fika och träffas direkt, så vi får hoppas att denna blir större med tiden.

Jag hoppas ni snart hittar hus, det börjar ju närma sig. Varför ska ni flytta ner?? Berätta lite om dig själv :), vore kul.

Ja, vår son ska gå 15 timmar på förskola när lillebror kommer, din då??

• Smilly

Vi flyttar pga min man har fått jobb i Malmö. Vi satsar på att hitta hus utanför Malmö tex Lomma.. Men som sagt vi har ju inte hittat något hus ännu så vi får se vart det slutar :).

Vår son ska gå 15 h ja. Är lite orolig hur han ska komma in i gruppen när han går så få timmar.. :( Känns över huvudtaget väldigt konstigt att fullständigt börja om och lämna livet bakom oss här i Sthlm. Tror hormonerna spökar en del också ;)

Vart ska ni föda? Har du något att rekommendera? ;)

• VEA

Då förstår jag varför ni flyttar till Malmö, hoppas ni hittar hus snart.

Det är lättare för vår son att komma in i sin grupp på förskolan då han redan går där, i och för sig så ska han börja storbarns avdelningen nu efter semestern. Oroa dig inte, din son kommer inte att ha några problem. De fogar sig så lätt, måste tänka positivt.

Måste kännas som ett stort steg att lämna livet bakom sig där, men det kommer att gå bra ska du se!

Vi ska föda i Malmö, gjorde det förra gången också. Var väldigt nöjd och bor ju faktiskt i Malmö.

Många väljer att föda i Ystad, men det är så långt att köra tycker jag. Om ni bosätter er i Lomma så är det lika långt till Lund som till Malmö.

• Smilly

Ja jag har hört att många väljer Ystad, känns lite långt tycker jag.. Så Malmö eller Lund blir det nog.

Mår du bra? Vilken vecka är du i? Jag mår bra, glömmer nästan bort att jag är gravid ( vecka 24) men det beror väl på att vi har en liten busunge att fokusera på ;)

Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.