• Anonym (Sorg.)

Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU

Hej, är en mamma som fått min dotter placerad i ett familjehem, väntar på besked om det skall vara fortsatt placering elelr ej,

Ville göra en tråd för oss mammor eller pappor, släktingar eller så som vill prata av sig,

Många barn därute lever i detta nu i en familj dom inte växt upp med,
    Många föräldrar fåt inte natta sina barn eller pussa på sina barn som förut...

Till oss som väntar besked från förvaltningsrätten eller kammarätten,
    till oss som överklagat, överklagar och vunnit elelr förlorat,
    Till oss som inte förstår varför barnen är borta,
    eller till oss som anser att soc gjort fel,
    till oss som kanske haft en orsak till att få barnen placerade/placerat men ändå sörjer och finner allt obegripligt.

Denna tråd är till oss...

Jag hoppas ni vill knyta an hit,,,,ja behöver folk därute,,kanske fler som känner sig ensamma?

• Svar på tråden Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU
  • Anonym (min dotter)

Får också ofta tankarna kring att soc tycker att nu har barnet det bra i fam hemmet och då kan dom inte slita ifrån henne detta. Jag själv har ansett att för mitt barn har soc tyckt så hela tiden och man har inga chanser at tkunna få omvända det hela till att få mer tid med dottern. Tx när jag behöver boka om en tid om jag inte kan eller "inte mår bra" någon gång umgänget sker då får jag inte boka om men fam  hemmet får boka om när som helst, det är tx inte samam regler för hennes pappa, eller mormor och morfar dom får det dom behöver tid med min dotter men inte jag pågrund av att jag har en lindrig utvecklings störning hela tiden får jag kämpa mot soc fördomar om vad jag kan och inte kan. Det är en kamp varje dag och som du no end skriver att man "försöker ta allting lätt" för at tman inte vill att det ska ske missförstånd men hela tiden så är man själv ett stort missförstånd för att man fick lindrig utvecklings störning, Det är varje dag en stor kamp att kämpa mot andra vad dom tycker om tänker om varför barnet hamnade i fam hem för det första. Som nu är jag sjuk och har smsat minst fyr gr till fam hemmet om att ändra dag men dom verkar strunta i att svara dom svarar enbart när dom själva är sjuka och dottern är sjuk me när jag skriver då är de ibland svar och ibland struntar dom i en totalt. Får enbart reda på att dottern är sjuk men vad det ä för fel de får man aldrig reda på. Jag vill finnas där för henne men vad göra om soc är emot en ständigt för att dra ner en i skiten?

• Anonym (min dotter)

vän / de lösningar dom tycker ja men inte för familjen aldrig här inte, förslagen dom ger är redan skrivna och enligt lagen sagda på papperet förslagen och lösningar är bara något dom lurar i oss att vi ska få tro att vi är med om att få kompromissa om men när man väl sköter sig då tar dom bort det man kämpat för.

• Anonym (min dotter)

cindra: När jag är hos fam hemmet då säger fam hems pappan inför mitt ansikte till min dotter: ska du gå till mamma nu och pekar på fam hems mamman, om det är att åter upprätta en god kontakt med bio föräldrer vet jag inte, tycker inte jag. Sedan är det bra att man ser till barnets bästa men oss bio föräldrar då? Vi ska väl också må bra och få positiv kritik inte bara negativ, själv vet jag att jag är en bra mamma.har aldrig tvivlat på det men soc är ju som dom är så. Svåra å ha å göra med.Iaf i denna kommunen.

• jeppsson
    Anonym (min dotter) skrev 2011-11-25 16:29:32 följande:
    cindra: När jag är hos fam hemmet då säger fam hems pappan inför mitt ansikte till min dotter: ska du gå till mamma nu och pekar på fam hems mamman, om det är att åter upprätta en god kontakt med bio föräldrer vet jag inte, tycker inte jag. Sedan är det bra att man ser till barnets bästa men oss bio föräldrar då? Vi ska väl också må bra och få positiv kritik inte bara negativ, själv vet jag att jag är en bra mamma.har aldrig tvivlat på det men soc är ju som dom är så. Svåra å ha å göra med.Iaf i denna kommunen.
    Är det en SOL placering?
    Hur länge har hon bott i familjehemmet? 
  • Anonym (min dotter)

Hon har bott där i tre år, det är Lvu placering vi sa nej till frivillig placering

• Anonym
    Anonym (min dotter) skrev 2011-11-26 00:58:52 följande:
    Hon har bott där i tre år, det är Lvu placering vi sa nej till frivillig placering
    Har ni gjort dom förändringar som krävs för att få hem henne?
  • no end
    Anonym (min dotter) skrev 2011-11-25 16:29:32 följande:
    du är inte ensam.
    sedan jag börja att tycka att situationen blivit fr mkt,o ägnat SÅ mkt tid till att söka stöd,läsa lagar,leta jurister,mm
    jag/vi går aldrig ensamma på soc.möten längre t.ex-kan jag i ärlighetens namn säga att jag börjar känna mig lite tryggare kring situationen.
    mitt tips är att för ner/anteckna,be även soc.göra detsamma(det är deras skyldighet)ta med ngn anhörig,el.utomstående/kontaktman på mötena.Begär allt tätare tid emellan mötena/uppföljningarnna.
    och ge aldrig upp hoppet och drömmen om din familj!
  • Anonym (vän)
    Anonym (min dotter) skrev 2011-11-25 16:25:50 följande:
    vän / de lösningar dom tycker ja men inte för familjen aldrig här inte, förslagen dom ger är redan skrivna och enligt lagen sagda på papperet förslagen och lösningar är bara något dom lurar i oss att vi ska få tro att vi är med om att få kompromissa om men när man väl sköter sig då tar dom bort det man kämpat för.
    Hur menar du?
    Har du erfarenhet av Oasen?
    Berätta mer! Snälla? 
  • Anonym (min dotter)

idag är det lucia, och är inte bjuden till mitt barns dagis för att se lucia firande dotter fyra år , vill dra täcket över huvudet å bara gråta soc hittar jämt något nytt att skylla på orkar snart inte mera, jag är ingen värdelös människa bara för ja har barn i familje hem, sist sa dottern att hon ville stanna kvar hos mig och vägrade släppa mig. en fantastisk stund men ack så kort stund :/ gråter mig till söms saknar henne!

• Anonym (min dotter)

dom lurar mig om och om igen finns ingen utväg längre, ingen hjälp att få och dottern vill vara kvar hos mig .

Svar på tråden Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU