Fortsättning - nu som mammor allihop
Vi har hängt ihop från till , genom till !
Vi lämnar www.familjeliv.se/Vantar_barn/Forum-11-237/m53034252.html och fortsätter här som mammor allihop!
Vi har hängt ihop från till , genom till !
Vi lämnar www.familjeliv.se/Vantar_barn/Forum-11-237/m53034252.html och fortsätter här som mammor allihop!
Linny79: Oj vad din lille forcerat i utvecklingen! Kryper redan var tidigt! Min F tar livet rätt easy och gillar att sova istället. Försöker få honom att krypa och storebror får visa hur man ska göra, men han faller ner på mage pladask. Men skam den som ger sig, han ska få öva lite varje dag så kanske det kommer. Jag tycker krypa är gulligt!
Skönt att det känns bra att jobba. Jag börjar få ångest. Tycker inte att jag är färdig med föräldraledigheten ännu, får se vad vi ska göra åt det... Och fy vad fort tiden går, jag börjar jobba i januari.
Majjssan: Något nytt om J efter svalgröntgen?
DonaAna: En tand har tittat fram i nederkäken, för två veckor sedan. Och outch, den biter han till med den rackarn ibland.
F är fortfarande snorig, tre veckor nu. Inte gult, men jag får torka och torka den rinnande näsan, ska det aldrig ge med sig?
Vad har ni för er om dagarna? Vi brukar gå till Pinglan på onsdagar. Sen fick jag tips av Lexie om ÖF på Vallby och Odensvi, så det ska vi testa någon dag. Skallberget tänkte jag också prova någon dag. Var där med K när han var bebis och gillade det stället med. Har bara inte tagit mig för att komma iväg, utan det har blivit mer lekparker, Vallby m.m när det varit uteväder, men nu går vi ju mot höst och då lutar det väl åt mer inneaktiviteter, kanske. Hur länge är ni "lediga" alla?
Hej, ett tag sedan jag skrev.
Med oss är det bara fint, R har blivit 5 månader och sitter nästan nu. Tiden går sååå snabbt!
Vi går ofta till Vallby ÖF eller Odensvi ÖF på mån och fre. Vallby har ett stort lekrum medan Odensvi har mycket pyssel. Tycker båda är trevliga! I ons var vi även på Skallberget efter dagis.
Vore kul att ses på någon ÖF framöver!
Hur är det med er alla? Monchichi har jag träffat på ÖF och Vallby och Stickan på babysimmet.
Börjar jobba 1 maj som det ser ut nu, men beror lite på mitt jobb och mannens.
Hej!
Allt är bra med oss med. S har börjat hasa sig fram, tar i diagonalt med en arm och en fot, och det ser jätteroligt ut. Får se om hon fortsätter så eller går över till att krypa på riktigt
Vi har varit på sångstund på Skallberget och på Pinglan förra veckan och jag ska försöka komma iväg dit nästa vecka också, om det inte styrs upp en träff på någon annan ÖF!?
Jag börjar jobba 2/1 och det känns som att tiden rusar iväg och att det snart är dags. Känns både tråkigt och roligt
Lexie: Oj vad ni hinner med! Körde ni dubbelpass det var ju i onsdags vi sågs på Pinglan
Stickan: Vilken dag har ni varit på Skallberget? Funderar på om vi ska gå dit på tisdag. Har tandläkare för storebror på onsdag och läkarbesök med F på torsdag.
Monchichi - hmm måste varit torsdags vi tog Skallberget.
Stickan: Jag kikade på hemsidan nu och såg att det var för unga föräldrar på Skallberget på tisdagar. Hmm, jag platsar inte där så det får bli en annan dag. Visst kan vi gå till ÖF vid er på fredag. Jag var aldrig in när vi sågs i våras, men det brukar ju finnas lite lek och då är nog K nöjd, särskilt om det finns bilar att åka på också
Vad kul med gemensam semester för er. Min sambo hade bara en veckas ledigt nu i slutet på augusti så jag suktar också efter lite ledigt tillsammans, men det verkar vara mycket jobb nu istället.
Monchichi: Svalgröntgen visade inga fel Tack för att du fråga
Idag drog jag matsonden för att J har fått en annan sond som mäter PH:t i magen och den ska mäta surhetsgraden samt så syns det även om magmunnen inte fungerar som den ska.
Sen har bebisar reflux lite till mans så dem har vissa riktlinjer att gå efter.
Har växer å utvecklas som han ska Han väger 8700 gram å är 75 cm så det är dem nöjda med för han ska vara utan matsonden i ca 2 dygn för att se om han börjar äta själv så då gör det inget om han går ner lite i vikt iom att vikten är så bra.
Skulle oxå vilja gå på ÖF men det känns lite jobbigt med J:s sond (känner mig lite isolerad) man får så mycket frågor och folk tittar och det tycker jag är jobbigt tyvärr.. Sen undrar ju såklart dem små vad J har i ansiktet så då vill dem känna och då finns risken att dem råkar dra i sonden (även fast man är med hela tiden så är ju barn så snabba;) )