• Svar på tråden Fortsättning - nu som mammor allihop
  • DonaAna

Vi beställde våra smörgåstårtor på en restaurang här i Skultuna. Goda men lite dyra (69 kr per bit för räkvarianten).

Kan säga att det var mycket uppskattat med smörgåstårta och inte "bara fika". : )

Lycka till på söndag, hoppas ni får en fin dag. Vi ska in till stan idag och byta ett par doppresenter som Arvid fick dubbelt av.

• Monchichi

Lexie77: Cakepops lät yummi!

Bästa tipset på smörgåstårta jag har är att göra själv Skämt å sido, jag vet faktiskt inte. Vi har gjort själva jag och sambon tillsammans, tycker båda två det är lite roligt meck, men det är ju tufft till en stor skara förståss. Men vår hemmagjorda är inte lika kladdig inuti som köpetårta tycker jag, vilket jag gillar. Garneringen är ju ändå godast! Lycka Till på söndag!

• DonaAna

Min lilla skrutt blev 4månader idag! Otroligt vad tiden går! Var på BVC och han är nu 67 cm lång och 6480 g tung.

Vi har stora barnen här och gjorde en utflykt till Tidö slott och leksaksmuseet idag. Sen blev det bad på johannisbergs camping. Härlig em/kväll.

• Trollmamma till 4
    Lexie77: Hur går det med planeringen inför dopet

Hur mår ni andra tjejer?

Min sambo börjar jobba efter semestern på måndag, känns lite tråkigt..

Johannes äter dåligt fortfarande så sonden sitter kvar men magproblemen har minskat i alla fall

Läkaren ska kolla hur Johannes sväljer genom att Johannes får svälja en vätska så röntgar dem halsen samtidigt men detta blir efter alla kommer tillbaka från semestern så i augusti ska dem kolla det hoppas vi..

Han växer bra och utvecklas så allt är finfint med han (förutom maten då)

Han väger 8 kg och är 71 cm lång så han börjar bli tung att bära nu.

Hoppas era bebbar mår bra
    Mamma till 4
  • Lexie77

Tänk vad stora våra "små" börjar bli!

Dopplaneringen är under kontroll. Gjorde Cakepopsen klara idag, de blev såå goda och fina. Bara cupcakes kvar. Hade dopsamtal igår och det mesta är under kontroll.

• Monchichi

Lexie: Hoppas ni hade ett härligt dop, det tror jag säkert!

Majjssan: Min sambo har inte börjat sin semester ännu, och det känns också lite tråkigt att vi inte har sommartiden tillsammans, men han ska nog vara ledig ett tag om 4 veckor.

Bra att det går frammåt för J, trots att sonden är kvar. Skönt att ni är under kontroll. Kan det vara något problem när han ska svälja alltså? Något i vägen eller han har ont eller liknande?

Här har vi jobbat med sömnen för båda barnen. K har ju sovit bra om nätterna men insomning har vi fortfarande legat på madrass i hans rum till han sover, men nu har vi försökt ändra på det. Mutade med cars-duplo men efter två dagar sa han att han inte ville ha det, att vi skulle ge det till lillebror eller kusinen istället, bara han fick sällskap när han skulle somna. Vore ju skönt om han kunde lära sig somna själv tycker vi, men det har ändå gått framåt. Ikväll klappade pappa lite på ryggen och sen smög ut och han somnade själv, jippi!

F låter lite i sängen när vi lägger ner honom men är inte ledsen och somnar sen själv. Han hade en period när han var lite orolig när han skulle somna men det verkar ha gått över nu. Och nu sover han hela nätterna, så skönt. Ibland är jag upp och petar i nappen, men det kan jag ta, det händer inte alla nätter. Härligt att få sova själv på natten också, blir ju så mycket piggare.

De har iofs rätt tidiga vanor båda två, och vaknar runt 5.30-6, men det kanske kan bli bättre det också. Idag sov F till 7 så jag vaknade t.o.m. före honom.

• Trollmamma till 4
    Monchichi skrev 2011-07-31 20:18:28 följande:
    Lexie: Hoppas ni hade ett härligt dop, det tror jag säkert!

Majjssan: Min sambo har inte börjat sin semester ännu, och det känns också lite tråkigt att vi inte har sommartiden tillsammans, men han ska nog vara ledig ett tag om 4 veckor.

Bra att det går frammåt för J, trots att sonden är kvar. Skönt att ni är under kontroll. Kan det vara något problem när han ska svälja alltså? Något i vägen eller han har ont eller liknande?

Här har vi jobbat med sömnen för båda barnen. K har ju sovit bra om nätterna men insomning har vi fortfarande legat på madrass i hans rum till han sover, men nu har vi försökt ändra på det. Mutade med cars-duplo men efter två dagar sa han att han inte ville ha det, att vi skulle ge det till lillebror eller kusinen istället, bara han fick sällskap när han skulle somna. Vore ju skönt om han kunde lära sig somna själv tycker vi, men det har ändå gått framåt. Ikväll klappade pappa lite på ryggen och sen smög ut och han somnade själv, jippi!

F låter lite i sängen när vi lägger ner honom men är inte ledsen och somnar sen själv. Han hade en period när han var lite orolig när han skulle somna men det verkar ha gått över nu. Och nu sover han hela nätterna, så skönt. Ibland är jag upp och petar i nappen, men det kan jag ta, det händer inte alla nätter. Härligt att få sova själv på natten också, blir ju så mycket piggare.

De har iofs rätt tidiga vanor båda två, och vaknar runt 5.30-6, men det kanske kan bli bättre det också. Idag sov F till 7 så jag vaknade t.o.m. före honom.
    Vi har ingen aning om varför han strular men han verkar besvärad när han sväljer. Nästa vecka ska vi till läkaren igen så får vi se vad som ska göras härnäst..

Går det fortfarande bra med insomningen för F?

Va och vägde och mätte J idag och det såg bra ut

8200 kg och 72,5 cm lång..
    Lång och smal är han..

Men vi vill att han ska börja äta själv!!

Hur mår ni alla och barnen?

Dags för en träff snart?
    Mamma till 4
  • Linny79

Hej på er!

HAr inte varit in här på länge! Hoppas ni alla har det bra! Vi har varit ute med vagnen för fullt men nu är vi hemma igen...

Dante har nunnit bli 6 månader! Han är en stor kille Ålar sig fram på golvet redan och sitter gärna själv på en filt och leker! Han är väldigt enkel på det sättet. Han är dock en mycket livlig kille, sitter inte gärna still i knät utan nåt ska hända hela tiden!

Han har ju alltid sovit hela nätter men nu den senate månaden går det inte alls! Han vaknar massor med gånger! Jag petar i nappen flera gånger! Han äter en gång...... Hoppas verkligen att det är en period bara... Det kanske är så att han tar sig fram o upptäcker världen... många nya intryck hela tiden?

Snart börjar jag jobba! 5 sep! Känns så overkligt!

Kram på er alla! 

• Monchichi

Linny79: Duktig kille som redan tar sig fram för egen maskin! F har gjort antydningar till att hasa bakåt, men bara någon gång. Annars sitter han gärna, eller tar sig fram i gå-stolen. Fast favoriten just nu är hoppgungan, där är han så glad!

Majjssan: Ajdå om han har svårt att svälja, stackarn! Hoppas läkaren kan hitta någon orsak.

Jo F somnar gott själv, jag hoppas det fortsätter så. Ikväll var vi ute och åkte bil och han somnade så klart då, men det var inga problem att somna om själv när vi kom hem och bytt blöja och ammat. Det är värre med storebror, han vill inte somna själv.

Träff var en bra idé. Någon som kan och vill kommande vecka? Måndag - onsdag kan vi. Kanske en picknick på Djäkneberget om det är fint väder? Eller finns det någon annan idé?

• Monchichi

Nu kom jag på att ÖF kanske har startat upp igen för hösten, någon som vet? Isf kan vi ju ses på någon sådan, eller busborgen?

Svar på tråden Fortsättning - nu som mammor allihop