Fortsättning - nu som mammor allihop
Vi har hängt ihop från till
, genom
till
!
Vi lämnar www.familjeliv.se/Vantar_barn/Forum-11-237/m53034252.html och fortsätter här som mammor allihop!
Vi har hängt ihop från till
, genom
till
!
Vi lämnar www.familjeliv.se/Vantar_barn/Forum-11-237/m53034252.html och fortsätter här som mammor allihop!
Majjssan77: Skönt om det inte var någon långdragen förkylning. Här har minstingen drabbats av sin första förkylning och snorar illa. Försöker suga ur näsan men han är inte pigg på det utan fäktas hej vilt. Hoppas det lugnar ner sig för honom också snart, tycker synd om honom.
Så tufft ni verkar ha det med J's matproblem, och det är förståeligt! Hur länge kan det hålla på?
Men du, inte känna att du gnällt, tråden är till för att göra sig av med lite last också
Stickan: När jag visste att F inte behövde mat på natten bestämde jag själv att sluta natt-amma kan man säga. Det var väl lite missnöje första och kanske andra natten, men sen gick det bra att bara peta in nappen så somnade han om. Det gäller att bryta en (o)vana. Du kan ju försöka hjälpa S att sluta äta på natten genom att vara lite tuff, så är det säkert stor chans att både hon och du får bättre sömn. Tar hon napp nu? Minns att hon inte gjorde det tidigare iaf. Men gör hon inte det så kanske hon inte vaknar heller sen på nätterna, och det är ju ännu bättre. F letar nog själv efter nappen och när han inte hittar den piper han. Det var bara tips att försöka leda henne, du gör som du känner passar bäst för er så klart, och jag kan erkänna att jag väntade också med första barnet och lät honom bestämma, men kände att jag ville försöka göra annorlunda nu med två barn för att vara lite piggare.
Just det, ett annat tips om du vill införa välling och det är svårt kan vara att blanda med bröstmjölk ett par gånger så känner hon igen smaken.
Det vore kul att ses men jag lägger lite reservation för måndag, har ju storebror också så det beror på vad vi hittar på.
Hej på er!
Har inte vart in på länge, hoppas allt är bra med er?
Här är det bara fint, jag har jobbat en vecka nu... Känns mycket bättre än jag trodde!
Dante är 7 månader och far fram härhemma som en virvel! Han kryper riktigt snabbt o är på allt! Han ställer sig upp mot allt så det är ett himla passande! Han har missförstått sin ålder tror jag!
Nova tycker att det är så kul nu när Dante jagar henne osv... de kan liksom leka på ett annat sätt nu =)
Stor kram till er!
Hej!
jag avbokar imorgon
Känner mig inte riktigt kry! Förkylningarna har gått runt här dessvärre
Hej alla! Har också en snorig liten kille här hemma. Det är väl såna tider nu...
Det går jättebra med maten, han gillar det mesta och gapar duktigt. Testade att göra en köttfärsröra själv men den gillades inte! Kanske var för grov konsistens, svårt att få med allt i mixningen. Sparar resten i frysen så kanske det funkar om ett tag.
Har era små fått tänder än? Arvid har inte fått än (väntar gärna med det...) men två jämnåriga bebisar har fått. Det är ju så sött med dom små risgrynen!