Fortsättning - nu som mammor allihop
Vi har hängt ihop från till
, genom
till
!
Vi lämnar www.familjeliv.se/Vantar_barn/Forum-11-237/m53034252.html och fortsätter här som mammor allihop!
Vi har hängt ihop från till
, genom
till
!
Vi lämnar www.familjeliv.se/Vantar_barn/Forum-11-237/m53034252.html och fortsätter här som mammor allihop!
DonaAna: Jag såg er son på bloggen, söt! Tycker han är lik dig!
Majjssan: Vad synd att han inte ville äta själv när sonden var borta. Reagerade han något speciellt på det? Tänkte om han var skrikig för att han var hungrig eller så?
F äter bra, det är så skönt att iaf ett av mina två barn kan göra det. Storebror har i princip alltid varit rätt ointresserad av att äta, det ändrades för bara ett par månader sedan, eller nu kanske det är ett halvår, då det lossnade tyckte jag. Men då stödmatade vi, det har vi alltid gjort, äta själv vill han inte så ofta, även om maten går ner. Men jag tycker ju att det vore bra om han kunde äta själv. Inte ens när hans favorit korv står på bordet är det säkert han äter. I veckan nu satt han över en timme med sin gröttallrik till frukost, och säkert 1½ timme på lunchen när det var korvgryta. Vi är envisa både han och jag Tur att lillebror äter så exemplariskt! Ingenting har han ratat hittills, förutom första gångerna med potatis då han knorrade.
Lexie: Låter kul att ses, tack för inbjudan, men jag ska ju verkligen inte handla mer, har drivor med kläder känns det som. Det skulle vara till storebror då men han har ju tillräckligt han också. Får nog hoppa tyvärr, för det känns ändå som man ska handla på såna där partyn.
Hur har ni det annars alla? Det är ju så lugnt här. Vi testade Odensvi ÖF i veckan och det blir nog fler gånger. Nu är storebror hos farmor och farfar och vi har lugna gatan här hemma. Miniman somnar på beställning och är så snäll och nöjd så. Krypa har han inte lärt sig ännu, men jag över mage varje dag och storebror brukar få visa hur man gör. Den lilla enda tanden F fått testar han gärna på mamma efter han är nöjd med amningen, aouch!
Monchichi: Han blir inte hungrig så vi testar med allt så att han ska få hungerkänslor men det är svårt tyvärr!
Han är en matvägrare tyvärr..
Han är hur nöjd och glad som helst ändå
Majjssan: Knepigt, minst sagt! Men går det att vänta ut honom på något vis så han blir arg av hunger, och fattar kopplingen när ni vill peta i honom? Eller hinner han gå ner för mycket i vikt då?
Jag funderar på Skallbergets ÖF eller Vallby ÖF imorgon fm, någon som vill hänga på?
Vi brukar ta Odensvi på måndagar, öppet 12:30-16 Kom gärna dit.
Någon som har en klassisk turkos-vitrandig t-shirt från polarn i stl 74 att låna ut? Skulle vilja ha en till Rio's fotografering. Har en i 68 men tror den blir lite liten...
Lexie: Nope, har ingen. Kör ni med 74 nu? Det har F också, som är hela 4 månader äldre. Vissa 68 kan han ha fortfarande också.
Monchichi - vi har precis börjat med 74. Har en POP turkos i 68 som är på gränsen i stl.
Heja J!