Fortsättning - nu som mammor allihop
Vi har hängt ihop från till
, genom
till
!
Vi lämnar www.familjeliv.se/Vantar_barn/Forum-11-237/m53034252.html och fortsätter här som mammor allihop!
Vi har hängt ihop från till
, genom
till
!
Vi lämnar www.familjeliv.se/Vantar_barn/Forum-11-237/m53034252.html och fortsätter här som mammor allihop!
Tack tjejer för torsdagen! Jättetrevligt
Hej på er!
Skönt med lite sol igen efter ett par grå dagar. Hoppas det håller i sig nu när det vankas raggarbilar i stan som K entusiastiskt tittar på. Där har han nog lite nya bilmärken att lära!
Här var det lugnt... Alla semestrar kanske?
Majjssan: Det blev att kika in finbilscrusingen för killarna, ja storebror och pappa alltså så var jag hemma med F, jag orkade inte...
Jasså du har kört, har ni amerikanare själva?
Vad tråkigt att J inte vill äta själv, men det måste ju komma. Varför tog ni bort smakisar en tid? Hur gick det hos läkaren?
F har idag smakat broccoli och det var ingen större reaktion, moroten var slut och så blev det broccoli istället, jaha?! Så det verkar ju gå hem iaf. Nu har han provat sötpotatis, morot och broccoli, och det har gått hem. Vanlig potatis fick han kväljningar av, men måste väl prova igen.
Den här veckan har storebror varit hos farmor och farfar och då har jag jobbat med att få bort nattmålen, och det har gått bra, jätteskönt. F är lite orolig när han ska somna, men sen har han sovit mellan 8 och 10 timmar, och jag har bara varit uppe och petat i nappen någon gång så det känns kul. Märker direkt att jag får bättre sömn också och är piggare när lille herrn vill upp ca 6. Hoppas det fortsätter så här.
Hoppas ni alla har det bra i det blandade sommarvädret!
Vad kul att det funkar bra med smakisarna! Tänkte börja så smått i augusti. Fast han fick faktiskt smaka pyttelite glass förra veckan...
I morgon har vi dop, har förberett det mesta nu men det blir väl ändå hektiskt i morgon fm. Målar mina naglar nu och sen ska skrutten bada. Många som inte kan komma pga semestrar och sjukdom men vi blir väl runt 35 med alla barn. Känns lite lagom.
Ha det så skönt alla!
Roligt med smakisar, vi ska börja i aug. Tycker iofs amningen är mycket mysigare den här ggn, kanske för att det ev är sista ggn.
Skulle vara roligt att ses nästa vecka, min man jobbar sista veckan nästa vecka och dagis är stängt så vi leker gärna.
Roligt med dop DonAna. Vi har om två veckor, har exprrimenterat med cupcakes och popcakes hela veckan!
Trevlig helg!
DonaAna: Jasså börjar ni i den änden? Min nyblivna 3-åring har faktiskt bara ätit glass en gång och det var för någon månad sedan, men till min förtjusning tyckte han inte om glass
men jag misstänker att det kommer så småningom ändå, hehe...
Vad roligt med dop, hoppas det blev lyckat! Men det tror jag säkert.
Lexie: Jag har också tyckt att amningen är mysigare denna gång, men för mig är det nog mycket att det funkat så bra nu. Hade lite struligt första gången. Jag hoppas dock att det inte är sista gången
Vad är popcakes?
Vi har firat treåringen idag och imorgon har vi lite barnkalas så det har varit fullt upp t.o.m. imorgon. Vi kan kanske leka på fredag om ni vill? Har ingen aning om vad det blir för väder..
Cakepops heter det visst hi hi, man tar valfri kaka som tex Oreos eller Ballerina. Mixar det med Philadelphiaost och rullar till bollar som man sticker en pinne igenom för att sedan doppa i smält choklad och strö fint strössel över.
Hej allihopa
Hoppas ni har det bra i semestertider. Äntligen har mannen börjat sin semester, underbart!
Sitter och planerar dopet som äger rum på söndag. Tänkte kolla om ni har tips på goda smörgåstårtor? Hur är tex Coops?