• Svar på tråden Fortsättning - nu som mammor allihop
  • DonaAna

Monchichi, när började ni med hoppgungan? Har en men är lite osäker på när man kan börja.

Vi har satt igång med smakisar och han är jätteduktig! Lite roliga miner men inte alltför äckligt än. Potatis och morot blandad med potatis har han fått, tror det blir lite palsternacka idag.

Har ingen bil den här veckan och dessutom stora barnen från onsdag så det blir nog ingen träff för mig den här gången. Får bli nästa gång istället.

• Monchichi

DonaAna: F var 6½ månad har jag för mig, men det dröjde till dess mest för att jag glömde bort att jag hade den och han har varit väldigt lugn och stillsam av sig. Med storebror började vi tidigare, ca 5 månaders ålder vill jag minnas.

Roligt med smakisar när det går bra!

Hur går det för övriga med mat och amning? F får lunch och gröt på kvällen, och lite fruktmos till mellanmål, och sen amning också. Någon som saknar magen förresten?!

• Trollmamma till 4

Va härligt att era små uppskattar maten

Nån träff för mig blir det inte denna veckan men gärna nästa om nån kan?

Nästa vecka börjar vardagen igen med skola vilket mina barn tycker ska bli kul

Mamma till 4
  • Trollmamma till 4

Hallå!! Ekar här inne

Hur har ni det?

Här går förkylningarna i omlott :/

Mamma till 4
  • Monchichi

Ja var har alla tagit vägen? Semestertider som håller i sig? Vore kul att fortsätta hålla kontakten!

Majjssan: Tråkigt med förkylningar

Här är mest bara bra, iaf med barnen och sambon som har semester. Själv har jag drabbats av heshet men annars ingen fara. Idag blev det busborgen för storebror och imorgon bad. Passar på att göra lite som är svårt ensam med barnen.

Vi har hunnit med en tur till Kolmården och en natt på vildmarkshotellet, och det uppskattades av samtliga familjemedlemmar. Eller ja, minstingen sa väl inte så mycket men båda barnen somnade ovaggade efter djurparksbesök och äventyrsbad Och jag kan verkligen rekommendera att åka dit sent i augusti. Inte alls mycket folk och vi fick mycket mera för mindre pengar. Första turerna i bergochdalbanan körde de bara för oss t.ex  och K åkte elbil flera varv utan kö.

• Trollmamma till 4
    Monchichi skrev 2011-08-29 23:01:57 följande:
    Ja var har alla tagit vägen? Semestertider som håller i sig? Vore kul att fortsätta hålla kontakten!

Majjssan: Tråkigt med förkylningar

Här är mest bara bra, iaf med barnen och sambon som har semester. Själv har jag drabbats av heshet men annars ingen fara. Idag blev det busborgen för storebror och imorgon bad. Passar på att göra lite som är svårt ensam med barnen.

Vi har hunnit med en tur till Kolmården och en natt på vildmarkshotellet, och det uppskattades av samtliga familjemedlemmar. Eller ja, minstingen sa väl inte så mycket men båda barnen somnade ovaggade efter djurparksbesök och äventyrsbad Och jag kan verkligen rekommendera att åka dit sent i augusti. Inte alls mycket folk och vi fick mycket mera för mindre pengar. Första turerna i bergochdalbanan körde de bara för oss t.ex  och K åkte elbil flera varv utan kö.
    Det börjar lugna ner sig med förkylningarna nu

Men snorigt å hostigt kommer det ju vara ett tag till tyvärr..

Va mysigt med Kolmården! Vi skulle ha åkt dit i år men plånboken sa ifrån men vi åkte till Liseberg, Danmark samt lite dagsturer

Som du skriver så ska man ta dem stora attraktionerna när det är lågsäsong, mycket bättre då!

Nästa år funderar vi på Skara Sommarland men det är ett tag kvar till nästa sommar men planering är aldrig fel

Här rullar det på som vanligt med J:s mat, han har fortfarande sond och verkar inte vara så intresserad av annan mat heller.

Han får kladda hur mycket han vill just för att kanske han får nån mat i munnen men Icke! Han stoppar allt i munnen förutom mat

Läkaren ska ringa på onsdag och då ska jag fråga om PEG (knapp på magen så man slipper tejpen å slangen i ansiktet) sen blir man så låst till hemmet då många barn vill ju peta å känna på hans ansikte och inte är det kul att gå till ÖF när jag måste heeeeeela tiden ha han i knät eller bära på honom, man vill ju inte att nån ska råka dra sonden

Annars växer och utvecklas som han ska och det är huvudsaken

*peppar peppar* så verkar magproblemen ha försvunnit

Sambon ska försöka vara FL 2 dagar i veckan i nån månad just för att avlasta mig med maten om dagarna för det är så påfrestande och nu har vi hållt på så här i 5 månader!

Hur har ni det med vänkretsen? Mina vänner jobbar och en utav mina nära vänner gillar att vara ensam med sin familj så henne träffar jag ca 1 gång varannan vecka men en annan nära vän ska ha barn snart så då blir det lite mindre ensamt

Så nu har jag gnällt lite
    Mamma till 4
  • Stickan

Hej!

Jag har haft fullt upp den senaste tiden, med besök och renovering i källaren mm. Jag hinner sitta vid datorn en liten stund ibland, men jag har inte prioriterat det. Vill gärna hålla kontakten och det skulle vara kul att ses snart. Jag var till öppna förskolan på Skallberget idag och tycker att det verkar bra där. Kanske skulle vi kunna ta en träff på någon öppen förskola på fredag tex??

S växer och frodas, hon äter nu gröt på förmiddagen, lunch och sen fruktpuré och smörgås på eftermiddagen. Enligt BVC ska de inte behöva amma lika mycket på natten när de börjar äta mat, men hon ammar oftast 2 gånger varje natt ändå. Det gör inget, men jag börjar bli sugen på att få sova hela nätter igen

Majjssan77: Jag kommer ju inte från Västerås och har inte så många kompisar som bor i stan. Jag har en nära vän som är mammaledig, och vi försöker träffas någon gång i veckan i alla fall. Hittills har jag inte hunnit känna mig ensam, men jag är en sån person som gärna är lite för mig själv ibland. Gillar att vara hemma och pyssla
    Hur gick samtalet med läkaren, ska J få en peg?

Svar på tråden Fortsättning - nu som mammor allihop