DonaAna skrev 2011-05-26 11:02:01 följande:
Hm, har visst en väldigt lång kille här! Han var drygt 61 cm vid 2-månaderskontrollen förra veckan!
Vi hälsade på mitt jobb igår, många som ville säga hej och gratulera. Kul att träffa alla igen och Arvid fick massor av fina kläder, en bok om tåg och ett leksakståg. Sa jag att mitt jobb tillverkar tåg? ; )
Dock var han väldigt trött efteråt, mycket nya intryck!
Min lillplutt va oxå 61 cm när han va 2 månader.. Nu sist va han 67 cm men vikten hänger inte med
Men att dem är långa nu betyder inte att dem blir långa när dem är äldre..
Min döttrar va jättekorta som bebisar men nu är dem långa..
Vad jobbar du med? Tåg som stora tåg eller små tåg?
Malin F skrev 2011-05-25 22:48:19 följande:
Imorgon blir det grötstart!
Ville höra med bvc först att vi kunde prova med den vanliga mjölkfria... hoppas dom inte reagerar på mjölk utan att det var nyföddhetsproblem "bara" med magen innan...
Bvc koll idag. Colin vägde 6015 g och Vilgot har dragit ifrån med sina 6370 g tror jag det var. Tror båda var 62,5 cm oxå
Minnet är bra men superkort
Gonatt på er!
Bra idè att börja med mjölkfria gröten å går det bra för deras magar så kan du alltid testa gröt som innehåller mjölk så ser du då om dem fortfarande är mjölkkänsliga..
Bra vikt på grabbarna
Stickan skrev 2011-05-25 20:43:22 följande:
Monchichi: Stackars lille P som fick feber, det är inte kul. Skönt att han tagit sprutorna nu, visst dröjer det tills nästa gång nu?
Det gick bra med tågresan, men det var lite bökigt för det var proppfullt på tåget från Stockholm till Dalarna. Jag fick fråga några olika personer om hjälp och de var så snälla o hjälpsamma. Jag skulle ha åkt tåg tillbaka imorgon, men mina föräldrar skjutsade hem oss idag för ett utav marsvinen har blivit sjuk och behöver skötas om regelbundet. Det har varit mysigt att umgås med föräldrarna och det har hänt mycket med Sveas utveckling.
Majjssan77: Fy, jag förstår att du blir tokig! Tråkigt att han inte börjat gå upp mer i vikt trots gröt o rapsolja.
Va bra att det fanns hjälpsamma personer på tåget
Man blir så glad av en hjälpande hand!
Tråkigt att marsvinet är sjuk, hoppas allt går bra!
Hur gammal är Svea nu? Min lillplutt blir 4 månader nästa vecka..