• Lady Bird

Lolita-mode, hur länge är det okej att ha det?

Min femtonåring har fått för sig att klä sig i dessa "bebi-kläder". Jag tycker hon ser ut som en jättebebis, men smaken är ju som baken. Vad tycker du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lolita-mode, hur länge är det okej att ha det?
  • Scarlett

Aha... Då är jag med. Trodde andra tjejer skulle reagera också.

Parel skrev 2013-04-10 12:40:51 följande:
    Nej, jag menade bara att de var de enda som reagerade illa, men inget att sörja över eftersom jag inte hade något intresse av att vara med dem,oavsett min klädstil.

• Parel
    Scarlett skrev 2013-04-10 13:08:20 följande:
    Aha... Då är jag med. Trodde andra tjejer skulle reagera också.
    Fick bara positiva reaktioner från andra tjejer :)
  • Scarlett
    Parel skrev 2013-04-10 13:13:47 följande:
    Fick bara positiva reaktioner från andra tjejer :)

Skönt att du inte blev retad.
  • Jag är bos

Kim on Jung bär manga för han kommer från Sydostasien kung kong plat platt manga manga

• Jag är bos

Kim on Jung bär manga för han kommer från Sydostasien kung kong plat platt manga manga

• Scarlett

Nej du, snart kommer bara bäbisar att ha bebiskläder. :)

• fjällräven lady

Jag svarade hur länge som helst.

Tycker det är coolt när man klär sig precis som man vill, oavsett stil. Och för att förtydliga så är det DIN åsikt att det är "bebiskläder".. alla har ju en åsikt likaså olika klädstil.

Älskar att människor klär sig i andra sorters kläder är H&M eller andra vanliga märken. Skulle uppmuntra mina barn att ha på sig exakt vad dom vill oavsett om andra människor skulle tycka sig ha åsikter om plaggen. De är liksom deras problem att dom inte kan acceptera att vi alla gillar olika.

Hellre ett barn eller vuxen som klär sig i de kläder och ser ut som den vill, än en vuxen som ständigt klär sig i kläder för att göra den stora massan "nöjd", dvs tänker på vad andra kan ha för åsikter om det man har på sig, eller vad som är modernt just nu.

Lolita är en jätte cool och gullig stil som jag uppskattar på andra trots att jag själv bara springer runt i "snickar byxor"(haglöfs el engelsons.) Å linne dagarna i ända. Likaså coola hårfärger :)

Varför ge ditt barn en osäker syn på sin klädstil?

• Scarlett
    fjällräven lady skrev 2015-06-23 18:35:21 följande:

Jag svarade hur länge som helst.

Tycker det är coolt när man klär sig precis som man vill, oavsett stil. Och för att förtydliga så är det DIN åsikt att det är "bebiskläder".. alla har ju en åsikt likaså olika klädstil.

Älskar att människor klär sig i andra sorters kläder är H&M eller andra vanliga märken. Skulle uppmuntra mina barn att ha på sig exakt vad dom vill oavsett om andra människor skulle tycka sig ha åsikter om plaggen. De är liksom deras problem att dom inte kan acceptera att vi alla gillar olika.

Hellre ett barn eller vuxen som klär sig i de kläder och ser ut som den vill, än en vuxen som ständigt klär sig i kläder för att göra den stora massan "nöjd", dvs tänker på vad andra kan ha för åsikter om det man har på sig, eller vad som är modernt just nu.

Lolita är en jätte cool och gullig stil som jag uppskattar på andra trots att jag själv bara springer runt i "snickar byxor"(haglöfs el engelsons.) Å linne dagarna i ända. Likaså coola hårfärger :)

Varför ge ditt barn en osäker syn på sin klädstil?

Jag har inget emot det, men bebiskläder är det.
  • jeolpeol

Jag röstade "hur länge de vill", för om folk gillar dessa kläder och vill klä sig så, så ser jag ingen anledning att säga emot det. Jag älskar "alternativa" klädstilar, och min flickvän äger en del Elegant gothic- och Classic-lolitaklänningar som är hur fina som helst :) Hon är 24 år. 

Jag kan inte säga att de ser ut som "bebiskläder" enligt mig, jag har aldrig sett en bebis klädd så? Fast det kanske är för att jag är född 1991, så alla bebisar jag har sett har varit klädda i overaller och mjukiskläder :)

• 160428

Hur länge som helst = hur länge folk vill. Jag lägger mig inte i hur andra väljer att klä sig, huvudsaken är att de trivs själva. ;)

Scrapbooking, korttillverkning och pyssel: www.instila.se
Svar på tråden Lolita-mode, hur länge är det okej att ha det?