Inlägg från: Parel |Visa alla inlägg
  • Parel

Lolita-mode, hur länge är det okej att ha det?

Jag bara lolita kläder mellan 15 och 18, för mig var det en fas.

För andra är det en livsstil, det är väl upp till vem som, men man kanske får räkna med blickar, liksom någon som är heltatuerad på hals och i ansikte får räkna med blickar - kanske inte heller den bästa klädstilen att rekomendera när man söker jobb.
    Men hon är ju bara 15 så än så länge tycker jag att du ska uppmuntra hennes individualitet och kreativitet.

• Parel
    Scarlett skrev 2013-04-07 15:38:57 följande:

Hur kom du in på det?
    Var mycket intresserad av japansk pop-kultur och såg en film "Kamikaze-girls" och tyckte att det var så himla fint, och att jag också ville klä mig så, har alltid varit intresserad av historia också, och lite önskat att jag levt i ett annat århundrade och det var väl kanske ett sätt att få leva lite i den drömmen - som sagt en fas för mig - men jag lärde mig mycket om mode och att matcha kläder även utanför stilen och upplever att jag idag klär mig bättre än innan.
  • Parel
    Scarlett skrev 2013-04-07 15:47:02 följande:

Fick du kommentarer?
    Mest tyckte folk att det var fint faktiskt, var väl de "coola" killarna som tyckte jag såg "rolig" ut, men jag hade ju inte velat vara dem med sunkiga mjukisar ned på halva arslet.
  • Parel
    Scarlett skrev 2013-04-10 00:04:02 följande:

Är du en kille?
    Nej, jag menade bara att de var de enda som reagerade illa, men inget att sörja över eftersom jag inte hade något intresse av att vara med dem,oavsett min klädstil.
  • Parel
    Scarlett skrev 2013-04-10 13:08:20 följande:
    Aha... Då är jag med. Trodde andra tjejer skulle reagera också.
    Fick bara positiva reaktioner från andra tjejer :)
Svar på tråden Lolita-mode, hur länge är det okej att ha det?