• Lady Bird

Lolita-mode, hur länge är det okej att ha det?

Min femtonåring har fått för sig att klä sig i dessa "bebi-kläder". Jag tycker hon ser ut som en jättebebis, men smaken är ju som baken. Vad tycker du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lolita-mode, hur länge är det okej att ha det?
  • Lady Bird
    Åssi skrev 2011-04-15 11:19:16 följande:
    Tvekade mellan alternativen "hur länge som helst" och "aldrig" Glad och valde till sist hur länge som helst.
    I mina ögon är det fruktansvärt fult i alla åldrar så därför vill jag säga aldrig, men samtidigt är det ju upp till var och en att klä sig som de vill så därför säger jag hur länge som helst.
    Klart man får klä sig som man vill, jag menade inte så, men "hur länge ser det okej ut"...
  • CeeJay
    Åssi skrev 2011-04-15 11:19:16 följande:
    Tvekade mellan alternativen "hur länge som helst" och "aldrig" Glad och valde till sist hur länge som helst.
    I mina ögon är det fruktansvärt fult i alla åldrar så därför vill jag säga aldrig, men samtidigt är det ju upp till var och en att klä sig som de vill så därför säger jag hur länge som helst.
    Håller med
  • SjälvaJag

hur länge som helst, fast kanske inte i alla sammanhang.

• shitvadjaghatar

Men jag tycker ju att alla kläder som fjortisar har är skitfula, för det tycker jag ju att det är OK att dom har det.

Jag skulle ju aldrig ta på mig randiga polarn och pyretkläder, men för det är det ju OK att en 3-åring har det på sig.

Så, jag röstade på 13 till 18 år. Sen ska man börja kanske börja  jobba och ska man inte jobba på ett ställe där det passar in så bör man nog lägga ner japanstilen lite.

• Lady Bird
    SjälvaJag skrev 2011-04-15 11:24:06 följande:
    hur länge som helst, fast kanske inte i alla sammanhang.
    I vilka sammanhang inte då? Jag tycker möjligtvis det passar på brudnäbb på bröllop... Eller i blöjreklam. 
  • Lady Bird

Vi bor ju också på en liten ort, så hon "syns ju" när hon är ute...

• SjälvaJag
    Lady Bird skrev 2011-04-15 11:26:18 följande:
    I vilka sammanhang inte då? Jag tycker möjligtvis det passar på brudnäbb på bröllop... Eller i blöjreklam. 
    Hu rlänge som helst på maskerad och kanske inte så mycket på fritiden.
  • Stårscha

Det är ju när man är tonåring man ofta är som mest extrem i sitt klädval, så jag röstade på den åldern. Sen att det ser anskrämligt ut är ju en annan sak, men jättepopulärt i Japan. Men en 25-åring tycker jag absolut borde ha vuxit ifrån det...

Pappa gillade inte direkt mina kläder heller i den åldern, även om de var mer modesta.

En urspårad tråd är en intressant tråd.
  • Ronjah
    Lady Bird skrev 2011-04-15 11:20:52 följande:
    Klart man får klä sig som man vill, jag menade inte så, men "hur länge ser det okej ut"...
    Måste utveckla mitt svar lite känner jag. Jag svarade på just den frågan "hur länge ser det okej ut", och där är mitt svar aldrig. Men för den sakens skull skulle jag inte förbjuda mitt barn att klä sig så, lika lite som jag förbjuder min son att springa runt i rosa hello kitty-tröjor, trots att jag tycker att det är apfult.
  • Lady Bird
    Ronjah skrev 2011-04-15 11:30:12 följande:
    Måste utveckla mitt svar lite känner jag. Jag svarade på just den frågan "hur länge ser det okej ut", och där är mitt svar aldrig. Men för den sakens skull skulle jag inte förbjuda mitt barn att klä sig så, lika lite som jag förbjuder min son att springa runt i rosa hello kitty-tröjor, trots att jag tycker att det är apfult.
    Jag är med...
Svar på tråden Lolita-mode, hur länge är det okej att ha det?