• Lady Bird

Lolita-mode, hur länge är det okej att ha det?

Min femtonåring har fått för sig att klä sig i dessa "bebi-kläder". Jag tycker hon ser ut som en jättebebis, men smaken är ju som baken. Vad tycker du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lolita-mode, hur länge är det okej att ha det?
  • luckynumber

Jag tycker inte det är snyggt men vill man klä sig så ska man självklart få göra det oavsätt ålder.

• Lady Bird
    luckynumber skrev 2011-04-19 18:09:39 följande:
    Jag tycker inte det är snyggt men vill man klä sig så ska man självklart få göra det oavsätt ålder.
    Nä, jag är nästan 40. Skulle inte kunna...
  • delirium

Varför är det alltid sjukt dåliga svarsalternativ på familjeliv? Svaret är; om hon passar i det kan hon ha det. Det finns japanskor som ser snygga ut i dessa kläder fastän de är vuxna, det finns också 14åringar som ser förjävliga ut i denna klädstil. 

Men sen ska din dotter självklart få ha de kläder hon vill även om det är fult, men det är min åsikt iaf, det är en klädstil som inte passar alla.  

• Lady Bird
    delirium skrev 2011-04-22 15:06:08 följande:
    Varför är det alltid sjukt dåliga svarsalternativ på familjeliv? Svaret är; om hon passar i det kan hon ha det. Det finns japanskor som ser snygga ut i dessa kläder fastän de är vuxna, det finns också 14åringar som ser förjävliga ut i denna klädstil. 

Men sen ska din dotter självklart få ha de kläder hon vill även om det är fult, men det är min åsikt iaf, det är en klädstil som inte passar alla.  

Det är väl inte alltid så lätt att pricka in rätt alternativ. Sen håller jag med dig.
  • delirium
    Lady Bird skrev 2011-04-22 15:16:37 följande:
    Det är väl inte alltid så lätt att pricka in rätt alternativ. Sen håller jag med dig.
    Näe men ett "annat; motivera" kan man väl trycka in? Flört
  • Lavish
    Lady Bird skrev 2011-04-16 19:07:09 följande:
    Ja, eller fullständigt oskuldsfull, jag vet inte själv vad jag tycker...
    En sorts sexualiserad oskuldsfullhet. Samma sak med hello kitty på underkläder för vuxna kvinnor tycker jag. Det kommer ju från Japan och den uppfattningen jag har fått är att de har en ganska sjuk syn på kvinnors sexualitet... 
  • Teyla Emmagan

Hur länge som helst. Det är väldigt snyggt, på rätt personer.

• Teyla Emmagan

Jag antar att de lägger ner ganska mycket tid och pengar på de kläderna?

• Lady Bird
    Teyla Emmagan skrev 2011-04-23 16:38:51 följande:
    Jag antar att de lägger ner ganska mycket tid och pengar på de kläderna?
    Jodå, det gör de... Men jag har bestämt mig för att inte bry mig. Det går nog "över"...
  • Teyla Emmagan
    Lady Bird skrev 2011-04-26 16:43:51 följande:
    Jodå, det gör de... Men jag har bestämt mig för att inte bry mig. Det går nog "över"...
    Det behöver det inte göra. Syr de själv?
Svar på tråden Lolita-mode, hur länge är det okej att ha det?