• Lady Bird

Lolita-mode, hur länge är det okej att ha det?

Min femtonåring har fått för sig att klä sig i dessa "bebi-kläder". Jag tycker hon ser ut som en jättebebis, men smaken är ju som baken. Vad tycker du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lolita-mode, hur länge är det okej att ha det?
  • JuliaåRonjasmammis

Hur länge det är OK? Hur länge som helst! Folk får klä sig hur de vill vad mig anbelangar, oavsett ålder, kön och storlek.

Hur länge är det snyggt? Aldrig!  

Don't mess with my integrity!
  • delirium
    Teyla Emmagan skrev 2011-04-26 18:57:32 följande:
    Det behöver det inte göra. Syr de själv?
    Det är ju olika precis som inom andra klädstilar, i Sverige är det ju en stor fördel att kunna sy eftersom utbudet av sk lolitakläder är väldigt litet här medans utbudet i Japan är stort. Den klänning min kompis beställde kostade 800. Sen lägger de ju gärna ner pengar på massor av accessoarer, fina skor, lösögonfransar, övrigt smink, löshår, söta väskor osv osv. 
  • Lenora
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-26 19:00:23 följande:
    Hur länge det är OK? Hur länge som helst! Folk får klä sig hur de vill vad mig anbelangar, oavsett ålder, kön och storlek.

Hur länge är det snyggt? Aldrig!  
  • Teyla Emmagan
    delirium skrev 2011-04-26 19:10:48 följande:
    Det är ju olika precis som inom andra klädstilar, i Sverige är det ju en stor fördel att kunna sy eftersom utbudet av sk lolitakläder är väldigt litet här medans utbudet i Japan är stort. Den klänning min kompis beställde kostade 800. Sen lägger de ju gärna ner pengar på massor av accessoarer, fina skor, lösögonfransar, övrigt smink, löshår, söta väskor osv osv. 
    Hm, va?

Jag undrade enbart om de sydde en del av sina kläder själv, inget annat.
  • Lady Bird
    Teyla Emmagan skrev 2011-04-26 18:57:32 följande:
    Det behöver det inte göra. Syr de själv?
    Lite grann har de försökt, men mest har de köpt...
  • Teyla Emmagan
    Lady Bird skrev 2011-04-26 19:35:13 följande:
    Lite grann har de försökt, men mest har de köpt...
    Om hon är seriös med det här, ge henne en sykurs i present? Finns många mönster som går att använda till lolitakläder.
  • delirium
    Teyla Emmagan skrev 2011-04-26 19:20:12 följande:
    Hm, va?

Jag undrade enbart om de sydde en del av sina kläder själv, inget annat.
    Trodde du pratade om stilen i allmänhet, inte att frågan var riktad bara till ts.. så går det när man inte druckit kaffe på en hel dag Flört
  • Teyla Emmagan
    delirium skrev 2011-04-26 20:19:28 följande:
    Trodde du pratade om stilen i allmänhet, inte att frågan var riktad bara till ts.. så går det när man inte druckit kaffe på en hel dag Flört
    Nej, jag pratade om att det här är kanske stilen ts dotter kommer hålla sig till resten av livet, det går inte över som ts skrev.
Svar på tråden Lolita-mode, hur länge är det okej att ha det?