Inlägg från: delirium |Visa alla inlägg
  • delirium

Lolita-mode, hur länge är det okej att ha det?

Varför är det alltid sjukt dåliga svarsalternativ på familjeliv? Svaret är; om hon passar i det kan hon ha det. Det finns japanskor som ser snygga ut i dessa kläder fastän de är vuxna, det finns också 14åringar som ser förjävliga ut i denna klädstil. 

Men sen ska din dotter självklart få ha de kläder hon vill även om det är fult, men det är min åsikt iaf, det är en klädstil som inte passar alla.  

• delirium
    Lady Bird skrev 2011-04-22 15:16:37 följande:
    Det är väl inte alltid så lätt att pricka in rätt alternativ. Sen håller jag med dig.
    Näe men ett "annat; motivera" kan man väl trycka in? Flört
  • delirium
    Teyla Emmagan skrev 2011-04-26 18:57:32 följande:
    Det behöver det inte göra. Syr de själv?
    Det är ju olika precis som inom andra klädstilar, i Sverige är det ju en stor fördel att kunna sy eftersom utbudet av sk lolitakläder är väldigt litet här medans utbudet i Japan är stort. Den klänning min kompis beställde kostade 800. Sen lägger de ju gärna ner pengar på massor av accessoarer, fina skor, lösögonfransar, övrigt smink, löshår, söta väskor osv osv. 
  • delirium
    Teyla Emmagan skrev 2011-04-26 19:20:12 följande:
    Hm, va?

Jag undrade enbart om de sydde en del av sina kläder själv, inget annat.
    Trodde du pratade om stilen i allmänhet, inte att frågan var riktad bara till ts.. så går det när man inte druckit kaffe på en hel dag Flört
Svar på tråden Lolita-mode, hur länge är det okej att ha det?