• Lady Bird

Lolita-mode, hur länge är det okej att ha det?

Min femtonåring har fått för sig att klä sig i dessa "bebi-kläder". Jag tycker hon ser ut som en jättebebis, men smaken är ju som baken. Vad tycker du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lolita-mode, hur länge är det okej att ha det?
  • Scarlett
    Millicent skrev 2013-04-06 16:29:00 följande:
    Det må så vara, precis som många associerar vissa kläder med vänsterideologi. Men det är bra att inse att man inte alltid har rätt för det och att ens egna associationer är just egna associationer och inget annat.

Fattar inte vad vänster/höger har med lolita att göra?
  • Himemiya
    Scarlett skrev 2013-04-07 00:40:06 följande:

Fattar inte vad vänster/höger har med lolita att göra?
    Det är alltid kul att diskutera med en vägg och har lika stort IQ som en vägg. :/
  • Scarlett
    Himemiya skrev 2013-04-07 14:33:18 följande:
    Det är alltid kul att diskutera med en vägg och har lika stort IQ som en vägg. :/

Tack för den du. Tyckte kanske inte att parallellen var solklar, men det ar ju skönt att den var så klar för dig då.
  • Parel

Jag bara lolita kläder mellan 15 och 18, för mig var det en fas.

För andra är det en livsstil, det är väl upp till vem som, men man kanske får räkna med blickar, liksom någon som är heltatuerad på hals och i ansikte får räkna med blickar - kanske inte heller den bästa klädstilen att rekomendera när man söker jobb.
    Men hon är ju bara 15 så än så länge tycker jag att du ska uppmuntra hennes individualitet och kreativitet.

• Scarlett
    Parel skrev 2013-04-07 15:37:59 följande:
    Jag bara lolita kläder mellan 15 och 18, för mig var det en fas.

För andra är det en livsstil, det är väl upp till vem som, men man kanske får räkna med blickar, liksom någon som är heltatuerad på hals och i ansikte får räkna med blickar - kanske inte heller den bästa klädstilen att rekomendera när man söker jobb.

Men hon är ju bara 15 så än så länge tycker jag att du ska uppmuntra hennes individualitet och kreativitet.

Hur kom du in på det?
  • Parel
    Scarlett skrev 2013-04-07 15:38:57 följande:

Hur kom du in på det?
    Var mycket intresserad av japansk pop-kultur och såg en film "Kamikaze-girls" och tyckte att det var så himla fint, och att jag också ville klä mig så, har alltid varit intresserad av historia också, och lite önskat att jag levt i ett annat århundrade och det var väl kanske ett sätt att få leva lite i den drömmen - som sagt en fas för mig - men jag lärde mig mycket om mode och att matcha kläder även utanför stilen och upplever att jag idag klär mig bättre än innan.
  • Scarlett
    Parel skrev 2013-04-07 15:41:54 följande:
    Var mycket intresserad av japansk pop-kultur och såg en film "Kamikaze-girls" och tyckte att det var så himla fint, och att jag också ville klä mig så, har alltid varit intresserad av historia också, och lite önskat att jag levt i ett annat århundrade och det var väl kanske ett sätt att få leva lite i den drömmen - som sagt en fas för mig - men jag lärde mig mycket om mode och att matcha kläder även utanför stilen och upplever att jag idag klär mig bättre än innan.

Fick du kommentarer?
  • Parel
    Scarlett skrev 2013-04-07 15:47:02 följande:

Fick du kommentarer?
    Mest tyckte folk att det var fint faktiskt, var väl de "coola" killarna som tyckte jag såg "rolig" ut, men jag hade ju inte velat vara dem med sunkiga mjukisar ned på halva arslet.
  • Scarlett
    Parel skrev 2013-04-07 15:48:08 följande:
    Mest tyckte folk att det var fint faktiskt, var väl de "coola" killarna som tyckte jag såg "rolig" ut, men jag hade ju inte velat vara dem med sunkiga mjukisar ned på halva arslet.

Är du en kille?
  • Parel
    Scarlett skrev 2013-04-10 00:04:02 följande:

Är du en kille?
    Nej, jag menade bara att de var de enda som reagerade illa, men inget att sörja över eftersom jag inte hade något intresse av att vara med dem,oavsett min klädstil.
Svar på tråden Lolita-mode, hur länge är det okej att ha det?