• fostermamma

VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!

Snälla ge mig tips råd vad som helst över hur jag ska hantera denna situation för jag står inte ut !!!

Har snart mord i sinnet för hon tär på mitt psyke så jag blir galen

Det enda hon gör är att härmas på precis allt, köper samma saker, kläder, böcker, mat
    Gör samma aktiviteter, utflykter

Varje gång bonusbarnet kommer hit så får man höra
    - Mamma ville att jag skulle berätta att jag fått det här och att vi gjort det här på hennes vecka
    - Jaha, det var ju precis det vi gjorde då du var här?
    - Ja hon frågade ut mig vad vi gjort, sen gjorde vi samma saker

Är detta inte SJUKT beteende från en bio mamma?
    Varför?
    Hur ska jag hantera detta?

Det har gått i vågor i snart 4 år men nu på sista tiden har det blivit sjukt extremt så jag blir helt tokig

Min sambo säger bara att hon är osäker och avundsjuk och att jag ska strunta i det men jag kan inte

• Svar på tråden VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!
  • Jelenas
    fostermamma skrev 2011-02-22 20:20:27 följande:
    Jelenas skriver i din gb angående detta

Cat Låter kul ;)
    Yes gör det :)
  • LadyBond

Har inte läst tråden. men har funderat.

Som jag ser det har du två val.

Ett göra något åt det.
    Två, inet göra något.

Det översta är ju knepigt eftersm det int eär direkt olagligt att härmas, även om det är iriiterande.
    Det andra är att var atotalt likgiltig och strunta i det.

Det bästa är ju om du kan ta dig till likgiltighet istället för att du tillåter henne styra dina känslor.
    Biomamman styr ditt mående. Ganska smart av henne faktiskt. Hon sabbar ditt liv litet så.
    Så det bästa är av att försöka se det som att hon bara är avundsjuk och osäker på dig.
    Låt henne ha det i så fall. om det nu betyder så mycket för henne.
    Gör dig likgiltig..är mitt råd.

Se till vad du har..inte vad hon gör.Typ.

• mandelblomma

har bra läst ts och jo inte låter det helt normalt, men frågan är hur det eg. berör dig mer än att du blir irriterad. Låt det bara vara är mitt råd, dett ar förmodligen minst kraft från dig!

• Nica01

Låter minst sagt lite galet men vad sjutton gör det dig? Skit i det och fortsätt göra trevliga saker med barnet när det är "din vecka".

• Hugful80
    fostermamma skrev 2011-02-21 21:29:59 följande:
    Hur ska jag hantera detta?
    Om det nu spelar så jävla stor roll så säg "Tjing etta!" och sen låter du det bero.

Fattar du inte att det är det här hon vill? Som när småbarn retas ungefär. Skiter du i det så är det inget kul längre.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • h34

Låt barnet självt märka hur vrickad mamma är. Påverka inte barnet du också?Obestämd
    Är man lik blir man lika, är man det inte så, osv.

Tråkigt när barn ska behöva sitta emellan en massa sjuka människor(kvinnor... ) med störda och ffa sjuka "tävlingsinstinkter"?Obestämd

• Laura03

Tråkigt för barnen som alltid får göra allt två gånger men se det positiva att du var först med att göra det. Det vet ju barnen med och tillslut tröttnar de. De kommer undra varför gick vi på denna filmen igen när den där filmen finns också. Det där med veckobrev låter ju kanon. Skriv allt ni gjort och skriv längst ner
    " så vet du så slipper de göra allt två gånger" ha en trevlig vecka!

• oOMayaOo

Är barnet ditt fosterbarn? Varför kallar du barnets mamma för biomamman isåfall, när det är barnets MAMMA?

• Boza

Har inte orkat läsa alla inlägg i tråden men shit vad löjligt! Varför bry sig? När jag var 14 och mina polare köpte likadana kläder så blev jag förbannad, i vuxen ålder skulle jag såklart skita fullständigt i det. Tror inte det handlar om vad hon gör eller inte gör egentligen, mest bara jobbigt att ha henne i närheten kanske?

• Boza
    Villimey skrev 2011-02-21 21:49:39 följande:
    Det låter som att det är hos dig problemet ligger, börja i terapi. Det är varken sunt att vilja mörda någon eller att bli arg för att någon läser samma bok, tittar på samma tv-program  och dylikt.
    Hahaha=)
  • Kitty 82

Att du bara orkar bry dig ts. Så fånigt att haka upp sig på sånt där.

Är du själv avis för att hon KAN göra samma saker som ni?

• Bobelin

Varför inte göra något stort, drastiskt som hon inte kan härma? Skaffa en hund/häst/annat husdjur och bygg många av aktiviteterna kring den med träningar, tävling, utställning eller vad ni och barnet nu intresserar er för?

Har två bonusbarn som också blir uppringda flera gånger om dagen och efterfrågar deras kärlek stup i kvarten. Hon vägrar släppa taget (de är tonåringar) och grinar och säger att hon vill ha (framförallt) sin dotter tillbaka. Som helst ska klä sig i kläder som mammam bestämmer och vara som en liten flicka, så som hon var för inte jättelängesedan. Vilket resulterar i att 14-åringen verkligen slår bakut och trotsar och visar "attityd" mot mamman och klär sig extra tufft och utmanande och har gjort flera piercingar och dessutom börjat skolka, röka och dricka sprit. Vilket ger en mamma som blir ännu mer kontrollerande och vägrar lita på att vi klarar av att ta hand om dottern (som vill bo hos oss mer, men mamman vägrar). Hemma hos oss ser vi dock inte så mycket av denna trots och attitydproblem som mamman hävdar att hon har.

Har dessutom 4 egna tonåringar som får frihet och tillit (både från mig och ex-sambon och nya sambon) och som inte alls visar detta beteende.

Vi kommer att skaffa hund(ar) till min och sambons döttrar och detta driver "bio"-mamman till vansinne eftersom hon förlorar lite av kontrollen. Hon har sagt tvärnej till hund och försöker nu förbjuda oss med. Hon anser att vi förstör dotterns liv genom att ge henne ansvar för en hund! Vi tror däremot att det kan leda till positiva erfarenheter och mognad. Dessutom är det ju vi vuxna som måste ta det yttersta ansvaret för de djur vi skaffar till familjen.

• CrazyInLove

Här är det lite likt...först byter vi till en trea då sen gör biomamman det. Vi skaffar akvarium och tänka sig - biomamman gör det. Vi skaffar hund och nu har hon skaffat hund också. Jag tycker mest det är lite kul. Vad ska vi nu skaffa så hon får huvudbry? En häst? hahaha

Svar på tråden VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!