• fostermamma

VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!

Snälla ge mig tips råd vad som helst över hur jag ska hantera denna situation för jag står inte ut !!!

Har snart mord i sinnet för hon tär på mitt psyke så jag blir galen

Det enda hon gör är att härmas på precis allt, köper samma saker, kläder, böcker, mat
    Gör samma aktiviteter, utflykter

Varje gång bonusbarnet kommer hit så får man höra
    - Mamma ville att jag skulle berätta att jag fått det här och att vi gjort det här på hennes vecka
    - Jaha, det var ju precis det vi gjorde då du var här?
    - Ja hon frågade ut mig vad vi gjort, sen gjorde vi samma saker

Är detta inte SJUKT beteende från en bio mamma?
    Varför?
    Hur ska jag hantera detta?

Det har gått i vågor i snart 4 år men nu på sista tiden har det blivit sjukt extremt så jag blir helt tokig

Min sambo säger bara att hon är osäker och avundsjuk och att jag ska strunta i det men jag kan inte

• Svar på tråden VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!
  • Villimey

Vad tycker du själv skulle vara lösningen då?

• sheena82

Ja just det, för att hon kanske vill att barnet ska ha samma på båda ställena, och inte behöva vara utan hos henne.
    Seriöst så jag vet ju såklart inte varför hon gör som hon gör, jag bara antar. MEN förmodligen är det du som mår sämst av det här. Och ju mer du irriterar dig desto sämre kommer du att må. Så länge barnet mår bra (vilket ju är prio 1) så försök släppa det. Gör era aktiviteter och låt henne härma. Du mår ju inte dåligt av att hon gör sakerna, du mår ju dåligt för att ni gör det först.

• AnnelieE
    fostermamma skrev 2011-02-21 22:13:31 följande:
    AnnelieE
    Svårt att ta det som en komplimang
    Jag mår dåligt över det

Villime Du förstår inte hur pass illa det är o har du inget konkret tips kan du sluta skriva
    Du väljer vad du vill göra av det, även om det kan krävas en tids övertalning av dig själv. Om du mår så enormt dåligt av det tycker jag att du ska söka upp någon proffesionell som kan hjälpa dig genom detta. Du kan inte styra och ställa över hur biomamman ska agera. Endast över dig själv.
  • sheena82

Hur vet du att hon har exakt samma då? är era hem kopior av varandra?

• fostermamma

Vart kan man vända sig isåfall ?
    Hemskt att jag ska behöva söka hjälp pga att någon försöker vara o leva som jag

Ja jag mår verkligen dåligt över detta
    Önskar jag kunde vara som sambon o bara skratta åt det

• fostermamma

Sheena82
    Hon skickar ofta mail med bilder och sen berättar barnet för henne o då köper hon därefter

• sheena82

Okej, det låter ju kanske inte helt sunt, men det är ju inget du behöver lida av egentligen. Jag hde försökt skita i det helt enkelt.

• Villimey
    fostermamma skrev 2011-02-21 22:22:04 följande:

Enklast är nog att du vänder dig till din vårdcentral.
  • DeeDee09

Jag tycker då inte att det låter normalt att härma samma saker varje vecka. Så dålig fantasi kan man ju bara inte ha!
    Vet inte vad jag kan ge dig för tips tyvär men lättast är väl om din sambo försöker prata med henne, jag hoppas att ni får slut på det här.

• AnnelieE
    fostermamma skrev 2011-02-21 22:22:04 följande:

Det är synd att du mår så dåligt över detta. Men problemet att du mår dåligt är trots allt ditt och inte biomammans. 

Du kan utöver vårdcentral prova att vända dig till familjerådgivningen, då de ska hjälpa till när det gäller problem i familjerelationer.
Svar på tråden VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!