• fostermamma

VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!

Snälla ge mig tips råd vad som helst över hur jag ska hantera denna situation för jag står inte ut !!!

Har snart mord i sinnet för hon tär på mitt psyke så jag blir galen

Det enda hon gör är att härmas på precis allt, köper samma saker, kläder, böcker, mat
    Gör samma aktiviteter, utflykter

Varje gång bonusbarnet kommer hit så får man höra
    - Mamma ville att jag skulle berätta att jag fått det här och att vi gjort det här på hennes vecka
    - Jaha, det var ju precis det vi gjorde då du var här?
    - Ja hon frågade ut mig vad vi gjort, sen gjorde vi samma saker

Är detta inte SJUKT beteende från en bio mamma?
    Varför?
    Hur ska jag hantera detta?

Det har gått i vågor i snart 4 år men nu på sista tiden har det blivit sjukt extremt så jag blir helt tokig

Min sambo säger bara att hon är osäker och avundsjuk och att jag ska strunta i det men jag kan inte

• Svar på tråden VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!
  • Villimey
    fostermamma skrev 2011-02-21 21:54:12 följande:
    Allt vi gjort under vår vecka görs på deras vecka och det är ingen tillfällighet eftersom hon har "förhör" med barnet

Så jag ska gå i terapi pga en stalker ?
    Okej att man har dålig fantasi men det är obehagligt och sjukligt beteende

Jag läste "100-åringen som hoppade ut från fönstret och försvann i somras". Nu har jag sett flera som läser samma bok som mig både vänner och helt obekanta på tunnelbanan. Tror du att jag är förföljd? I går berättade grannen att hon läser spöket Laban för sina barn och här kommer det mest skrämmande den läser jag för mina barn varje kväll! Antagligen har hon förhört mina barn. Ska jag ringa polisen?
  • fostermamma

Klart att barnet blir påverkat !

• sheena82

Men då får du ju leva med det? Jag ser inte riktigt problemet faktiskt. Hon är inte elak mot dig eller nåt sånt, det enda hon gör är aktiverar sitt barn?

• fostermamma

Villimey
    Om din sambos ex kopierade hela ditt hem, alltifrån schampo till böcker så fort hon fick reda på vad du inhandlat skulle du gilla det o tycka hon var gullig då ?

Jag blir mörkrädd

• sheena82

Hur blir barnet påverkat då? Hur märks det?

• fostermamma

Sheena82
    Men varför kopiera allt vi gör o göra likadant ?

Hon är inte elak mot någon förutom sig själv men det tär på mitt psyke
    Jag behöver råd

• Villimey
    fostermamma skrev 2011-02-21 22:04:32 följande:
    Villimey
    Om din sambos ex kopierade hela ditt hem, alltifrån schampo till böcker så fort hon fick reda på vad du inhandlat skulle du gilla det o tycka hon var gullig då ?

Jag blir mörkrädd
    Och hur kan du veta vilket schampoo din mans fd fru använder?
  • sheena82

Du kan nog få bäst svar om du frågar henne

• fostermamma

Villime För att hon frågar ut barnet som berättar o hon köper o sen får vi höra att
    Mamma har köpt likadant
    Mamma har gjort likadant

Tom barnrummet har hon valt samma färger säng samt möbler

• AnnelieE

Varför tar du det inte som en komplimang?
    Jag kan förstå att det känns jobbigt, men du kan ju välja vad det ska betyda. Hon kanske har dig som förebild och ser att du får hennes barn att må bra. Om hon då är osäker i sin föräldraroll så efterapar hon dig för att hon ser att det fungerar. Det är mänskligt att härma sådant man gillar. 

Svar på tråden VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!