• fostermamma

VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!

Snälla ge mig tips råd vad som helst över hur jag ska hantera denna situation för jag står inte ut !!!

Har snart mord i sinnet för hon tär på mitt psyke så jag blir galen

Det enda hon gör är att härmas på precis allt, köper samma saker, kläder, böcker, mat
    Gör samma aktiviteter, utflykter

Varje gång bonusbarnet kommer hit så får man höra
    - Mamma ville att jag skulle berätta att jag fått det här och att vi gjort det här på hennes vecka
    - Jaha, det var ju precis det vi gjorde då du var här?
    - Ja hon frågade ut mig vad vi gjort, sen gjorde vi samma saker

Är detta inte SJUKT beteende från en bio mamma?
    Varför?
    Hur ska jag hantera detta?

Det har gått i vågor i snart 4 år men nu på sista tiden har det blivit sjukt extremt så jag blir helt tokig

Min sambo säger bara att hon är osäker och avundsjuk och att jag ska strunta i det men jag kan inte

• Svar på tråden VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!
  • Vilmagbg

Men är du säker på att det är som barnet säger? Hur gammalt är barnet? H*n kanske bara hittar på? Varför frågar du ut vad barnet har gjort hos sin vecka hos mamman om du bara retar upp dig på det? 

Om barnet har en bok oss Er och gillar den är det väl inte så konstigt att mamman köper samma bok. Jag förstår inte problemet? 

• fostermamma

Linnea72
    Varför är en biomamma så osäker ?
    Hon kommer ju förlora barnet i framtiden genom Denna ständiga tävlan

Cillagbg
    Hon är 6år o när hon kommer till oss rabblar hon allt som ur en bok
    Det här vill mamma att jag ska berätta
    - Bl.a. Bl.a. Bl.a.

Mamman smsar även samt mailar bilder på det de gjort
    Det som vi gjorde förra veckan på exakt samma dagar tider platser
    Är det inte obehagligt ?

• fostermamma

Cillagbg
    Varken jag eller sambon har brytt oss nånsin eller ens kunnat fråga för hon överröser oss med information via barnet som rabblar inpräntad information såsom glosor

• Isalel
    fostermamma skrev 2011-02-22 09:31:17 följande:
    Jag vill barnet allt gott men att hela tiden bli härmad o att hon försöker vara som jag är sjukligt och går mig på nerverna !

Okej att man gör samma saker som barnfamilj men inte på detta sätt
    Har de ett badhus skridskobana där de bor VARFÖR i hela friden åker de till våran som ligger 4mil därifrån ?
    Varför frågar hon ut barnet om schampo vad vi äter för flingor bröd ja allt ?

Mina Tankar är inte snälla !

Men jag ska börja skriva dagbok om vår vecka o sen kanske lägga till
    Hoppas du hittar på något kul som vi inte hann ?!
    Hon gillar att variera sig ;)
    Kan det vara så enkelt att hon faktiskt inte vet själv vad hon kan eller ska göra med barnen på egen hand?
    Hon kanske tänker att om barnen trivs bra hos er så vill hon bidra med precis samma så att inte barnen tycker att det är bättre hos er än hos henne?

Hon kanske bara inte törs lita på sin egen förmåga att räcka till?
  • TheCoopers

Men vad i herrans namn håller ni på med ?

Jag blir rädd när jag läser hur förbannad och hetsig du låter ! Wow om du nu tycker att BIO mamman är en idiot .
    Agera inte som hon .
    Bete dig som en vuxen.

Jesus ...

I'm the me I choose to be ...
  • fostermamma

Erica 86
    Men det är ju sjukligt beteende att härma allt !
    Sen när hon ber barnet fråga oss vad märket på flingorna är, Vad för schampo vi köper

Det är ju seriöst inte okej
    Hon hade kunnat lägga upp det lite snyggare
    - hon säger att allt är så bra/gott/roligt hos er så jag tänkte höra vad har/gör ni som är så speciellt ?
    Då hade jag tagit det som en komplimang inte nu

• fostermamma

Tidigare var det en tävlan om att hon skulle hinna före oss så vi har fått sluta göra bonusen delaktig i planer för då "tar" hon de

Barn ska vara förväntansfulla o längta pirrigt efter en aktivitet eller resa tycker jag
    Det är halva grejen men det har hon förstört det för sitt eget barn

• fostermamma

FamiljenCooper
    Inte meningen att göra dig rädd men jag står inte ut längre o behöver höra hur folk i liknande sits gått till väga

Jag får mörka tankar o känner sånt förakt mot denna människa

• LadyBond
    fostermamma skrev 2011-02-22 10:26:59 följande:
    FamiljenCooper
    Inte meningen att göra dig rädd men jag står inte ut längre o behöver höra hur folk i liknande sits gått till väga

Klart du gör, skulle jag med gjort. Hon verkar ju sinnessjuk.
    Man kan väl göra som andra om man gör det för att man kom på det själv eller som reklam eller blivit tipsad om det och det. Bio mamman låter ju väldigt väldigt osäker på sig själv. Det låter faktiskt helt rubbat att köpa samma flingor och schampo..tycker det låter helt sjukligt. Ska fundera idag om jag kan komma på ett bra sätt att hantera det på.  Jag brukar kunna komma på bra saker.
  • TheCoopers
    fostermamma skrev 2011-02-22 10:26:59 följande:
    FamiljenCooper

Då borde du söka hjälp någonstans för dina mörka tankar och skita i vad vi säger på Familjeliv
    I'm the me I choose to be ...
Svar på tråden VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!