• fostermamma

VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!

Snälla ge mig tips råd vad som helst över hur jag ska hantera denna situation för jag står inte ut !!!

Har snart mord i sinnet för hon tär på mitt psyke så jag blir galen

Det enda hon gör är att härmas på precis allt, köper samma saker, kläder, böcker, mat
    Gör samma aktiviteter, utflykter

Varje gång bonusbarnet kommer hit så får man höra
    - Mamma ville att jag skulle berätta att jag fått det här och att vi gjort det här på hennes vecka
    - Jaha, det var ju precis det vi gjorde då du var här?
    - Ja hon frågade ut mig vad vi gjort, sen gjorde vi samma saker

Är detta inte SJUKT beteende från en bio mamma?
    Varför?
    Hur ska jag hantera detta?

Det har gått i vågor i snart 4 år men nu på sista tiden har det blivit sjukt extremt så jag blir helt tokig

Min sambo säger bara att hon är osäker och avundsjuk och att jag ska strunta i det men jag kan inte

• Svar på tråden VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!
  • fostermamma

Ahliona

Haha jo det är flera fl medlemmar som sett vad jag har för åsiker i andra ämnen och som kommer in här o skriver bara för att jävlas
    De har ingen som helst erfarenhet eller åsikt om ämnet de ska bara kasta lite skit på mig vilket är så fruktansvärt löjligt

Jag överväger att skicka med ett "veckobrev" där jag skrivit ner veckan som gått, för då kanske hon inte kommer efterapa allting till punkt och pricka då hon fått informationen utav mig personligen

Det är svårt att ställa henne mot väggen och säga rakt ut att hon ska sluta härma mig mitt liv o mina åsikter samt inköp
    Det kommer bara bli en catfight utan dess like ;)

Det jag vet helt säkert är att jag aldrig ska lägga någon press på barnet, hon får märka själv hos vem felet ligger

• Susyloo
    Päron1986 skrev 2011-02-22 15:32:24 följande:
    Nej, skrev jag nånstans att det skulle vara  skadligt ?
    Nä, det gjorde jag inte. Det var din felaktiga tolkning av vad jag skrev.
    Så här skrev jag:
    Päron1986 skrev 2011-02-22 13:32:59 följande:
    Man får inte bra självförtroende av att höra att man är bra. Man får bra sjlälvförtroende (och självkänsla) av att KÄNNA att man är bra och GÖR bra.

Ot, men ändå inte.
    Bra självförtroende får man inte av andra, utan av sig själv, kanske man kan säga. Väldigt enkelt.
    Bekräftelse är å andra sidan inte negativt att få, heller.
    Så fånigt att tjafsa om detta.

Jag ville bara ge TS ett råd och min syn på saken. Jag har inte kritiserat någon och varför detta skulle bli ett problem förstår jag inte! 

Jag hoppas att TS kan lösa deras problem tillsammans med sin sambo och mamman till flickan som tydligen inte mår riktigt bra. Thats it! 
  • Päron1986
    Susyloo skrev 2011-02-22 16:44:50 följande:
    Så fånigt att tjafsa om detta.

Jag ville bara ge TS ett råd och min syn på saken. Jag har inte kritiserat någon och varför detta skulle bli ett problem förstår jag inte! 

Jag hoppas att TS kan lösa deras problem tillsammans med sin sambo och mamman till flickan som tydligen inte mår riktigt bra. Thats it! 
    Tjafsa? Det var ju du som sa att jag skrivit att det är skadligt vilket jag inte alls skrivit och inte ens tycker.

Självkänsla och självförtroende är något man bygger upp själv, inte får från andra. Och det tycker jag är ganska relevant i tråden. Hyfsat iaf.

Jag har gett flera konkreta förslag till TS och jag hoppas att det löser sig för henne, såklart. Annars had ejag inte varit i tråden. Jag är nämligen inte sån att jag gottar mig åt när det går illa när andra.
  • Susyloo

Men snälla sluta nu Päronsplit! Jag lämnar tråden nu och hoppas på det bästa för TS och hennes familj.

• RockingSkåne
    fostermamma skrev 2011-02-22 15:49:13 följande:
    Ahliona

Haha jo det är flera fl medlemmar som sett vad jag har för åsiker i andra ämnen och som kommer in här o skriver bara för att jävlas
    De har ingen som helst erfarenhet eller åsikt om ämnet de ska bara kasta lite skit på mig vilket är så fruktansvärt löjligt

Jag överväger att skicka med ett "veckobrev" där jag skrivit ner veckan som gått, för då kanske hon inte kommer efterapa allting till punkt och pricka då hon fått informationen utav mig personligen

Det är svårt att ställa henne mot väggen och säga rakt ut att hon ska sluta härma mig mitt liv o mina åsikter samt inköp
    Det kommer bara bli en catfight utan dess like ;)

Det jag vet helt säkert är att jag aldrig ska lägga någon press på barnet, hon får märka själv hos vem felet ligger
    Jag skriver inte för att jävlas TS... Men i en annan tråd väldigt nyligen skrev du att ditt bonusbarn valt att bo hos er och inte spenderade tid med sin mamma. Alls. Sååå man undrar ju!
  • fostermamma

Yes det är sonen som snart är 12
    Man får ej välja vid 6års ålder

• Jelenas

Jag har inget bra tips men kan trösta att jag är lite smått trött på bonusens mamma jag med.  Bonusen har legat i vinterkräksjukan i en vecka och alla vi var överens att hon inte skulle komma hit förrens hon var helt frisk och hade varit det i minst 48 timmar, ja du vet de allmäna "reglerna" inom sjukdomen. Mamman ringde igår och frågade om vi skulle hämta dottern i morgon ( läs onsdag), "ja är hon frisk då?" frågade min man. Nej hon har diarre fortfarande. Ja men då kan vi ju inte hämta henne förstår du väl! Mamman började då klaga på att hon inte kunde ha sina möten hon hade planerat under veckan. Men saken hör också till att hon själv ligger och kräks och hade då tänkt att gå på flera möten och smitta ner en massa andra..
    Ja tänka har hon då aldrig kunnat göra.

• Björnmossa

Helt galet beteende, men fascinerande också.

Kan man leka med det?
    Om ni gör skruvade saker, kommer mamman göra samma sak?
    Om ni äter mat som mamman inte tycker om, kommer hon laga det ändå?
    Hur kommer hon göra om ni tex går på sista visningen av en barnfilm? Gå på en annan film eller hyra den?

• fostermamma

Jelenas skriver i din gb angående detta

Cat Låter kul ;)

• Lavish

Det låter lite sjukt. Som att hon inbillar sig att hon är du, eller nått. Eller att hon inte vill vara sämre än er.

Men det finns väl inget ni kan göra åt det, och även om det kanske är trist för barnet att få göra samma saker två gånger hela tiden så lär väl barnet själv säga det till sin mamma isf.

Svar på tråden VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!