• fostermamma

VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!

Snälla ge mig tips råd vad som helst över hur jag ska hantera denna situation för jag står inte ut !!!

Har snart mord i sinnet för hon tär på mitt psyke så jag blir galen

Det enda hon gör är att härmas på precis allt, köper samma saker, kläder, böcker, mat
    Gör samma aktiviteter, utflykter

Varje gång bonusbarnet kommer hit så får man höra
    - Mamma ville att jag skulle berätta att jag fått det här och att vi gjort det här på hennes vecka
    - Jaha, det var ju precis det vi gjorde då du var här?
    - Ja hon frågade ut mig vad vi gjort, sen gjorde vi samma saker

Är detta inte SJUKT beteende från en bio mamma?
    Varför?
    Hur ska jag hantera detta?

Det har gått i vågor i snart 4 år men nu på sista tiden har det blivit sjukt extremt så jag blir helt tokig

Min sambo säger bara att hon är osäker och avundsjuk och att jag ska strunta i det men jag kan inte

• Svar på tråden VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!
  • Villimey
    sextiotalist skrev 2011-02-22 08:15:39 följande:
    Nu har jag inte läst tråden, men jag har ett litet tips, mest för att knäppa henne på näsan.
    För dagbok när flickan är här, överlämna anteckningarna till mamman vid nästa överlämning och pappan får då tala om att han numera inte vill att dottern skall vara budbärare utan han rapporterar veckan på det här sättet.

Glöm inte skriva ner vad ni åt, när flickan gick upp etc, dvs så mycket detaljer ni kan komma på.

Förhoppningsvis kommer mamman att skämmas lite och samtidigt så tar ni bort en börda för flickan.
    Du drar ändå in ett barn i en konflikt vilket man inte ska göra.

Jesper Juel har kommit ut med en ny bok om bonusfamiljer så det är ett boktips till alla i tråden som lever i bonusfamiljer.
  • sextiotalist
    Villimey skrev 2011-02-22 09:03:59 följande:
    Du drar ändå in ett barn i en konflikt vilket man inte ska göra.

Jesper Juel har kommit ut med en ny bok om bonusfamiljer så det är ett boktips till alla i tråden som lever i bonusfamiljer.
    Barnet är redan inblandat, nu lyfter man bort barnets roll som budbärare istället. Dvs mammans vapen försvinner och kanske själv lär sig att inte blanda in barnet.
  • Bia 80

Varför är det så hemskt att hon härmar er? Om hon har så dålig fantasi och så svartsjuk (eller vad som orsakar detta beteende) är det inte lättare att ignorera än att störa sig på det?
    Är du svartsjuk på bio-mamman?

Se det som ett gott betyg, det ni gör är bra!

• Villimey

Dem ska sluta dra in barnet och lösa sina vuxenproblem utan barnet. Med tanke på att det har gått så lång att ts har tankar på att mörda mamman så behöver hon prata med någon proffesionell. Nu tror jag att hon inte menar att hon verkligen ska mörda mamman men det är tillräckligt allvarligt att skriva och tänka det.

• sollo

de e nog bara att bita ihop de e hennes barn så dom gör la va dom vill , Om hennes dotter inte lider av att ni hittar på roliga saker? du kan ju knappast säga så mycket tex att hon inte får hitta på saker med sitt barn bara för ni gjorde en viss sak ena veckan så kan la hon med göra det............

• mammatilltretroll03

Tror det finns värre bio- mammor än så. Vad är problemet?

• fostermamma

Jag vill barnet allt gott men att hela tiden bli härmad o att hon försöker vara som jag är sjukligt och går mig på nerverna !

Okej att man gör samma saker som barnfamilj men inte på detta sätt
    Har de ett badhus skridskobana där de bor VARFÖR i hela friden åker de till våran som ligger 4mil därifrån ?
    Varför frågar hon ut barnet om schampo vad vi äter för flingor bröd ja allt ?

Mina Tankar är inte snälla !

Men jag ska börja skriva dagbok om vår vecka o sen kanske lägga till
    Hoppas du hittar på något kul som vi inte hann ?!
    Hon gillar att variera sig ;)

• fostermamma

Att göra allt på pricken lika nästa vecka är ju det som är det mest konstiga
    Visst att man kan få idéer o känna att det vill jag göra med mitt barn
    Men istället för att härma våran vecka till punkt o pricka kan man väl ändra det ?

Hon fick reda på att hon fått 10 paket här på sin födelsedag
    Oj hon hade bara gett 7
    Direkt skulle de ut o köpa 3 till !
    Och absolut liknande som vi köpt

Variation vore lite roligare för barnet
    Att ha dubbelt utav allting är ju så onödigt
    O tråkigt
    Roligare med ett Playstation där o ett Wii här

• fostermamma

Att någon kopierar min veckomatsedel rakt igenom är jätte konstigt

Mitt bonusbarn vill vissa gånger inte berätta för mamman längre vad vi ätit eller gjort pga det blir likadant där då

Samma sak med skolan
    Jag är hemma mamma så har även henne hemma från 6års ibland
    Det får jag skit för jämt

• Malin 72

Welcome to my worls säger jag! Jag kan bara beklaga =( Tyvärr har situationen bara förvärrats här hemma, för varje år barnen blir äldre, eskalerar det! Dessutom har mamman vänt ett uatv barnen emot mig så nu vill hon inte ens komma =(

finns inget man kan göra; man kan inte slåss på samma nivå som en barnslig biomamma som bara vill hävda sig, snacka skit och tävla ist för att se att man kunde vara en resurs!

Svar på tråden VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!