• fostermamma

VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!

Snälla ge mig tips råd vad som helst över hur jag ska hantera denna situation för jag står inte ut !!!

Har snart mord i sinnet för hon tär på mitt psyke så jag blir galen

Det enda hon gör är att härmas på precis allt, köper samma saker, kläder, böcker, mat
    Gör samma aktiviteter, utflykter

Varje gång bonusbarnet kommer hit så får man höra
    - Mamma ville att jag skulle berätta att jag fått det här och att vi gjort det här på hennes vecka
    - Jaha, det var ju precis det vi gjorde då du var här?
    - Ja hon frågade ut mig vad vi gjort, sen gjorde vi samma saker

Är detta inte SJUKT beteende från en bio mamma?
    Varför?
    Hur ska jag hantera detta?

Det har gått i vågor i snart 4 år men nu på sista tiden har det blivit sjukt extremt så jag blir helt tokig

Min sambo säger bara att hon är osäker och avundsjuk och att jag ska strunta i det men jag kan inte

• Svar på tråden VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!
  • fostermamma

Antingen kommer det bli kaos eller så får hon en knäpp på näsan

• Sephrenia

Ja men är det inte värt att testa bara för att, hon kan ju knappast bli galen för att på ett trevligt ciliviserat sätt bli bjuden på bio, kanske en snabb middag innan så magen inte knorrar i salongen, kvalitets tid med sitt barn och en ärlig chans att bli lite delaktig (det är en knäpp på näsan).. ser hon inte det på det sättet (altså det blir kaos) då är det något allvarligt fel som kanske borde synas lite i sömmarna.

• fostermamma

Middagen skippar jag
    Sambon har tagit stort avstånd o har endast telefon kontakt så jag vill inte involvera mig för mycket

• Sephrenia
    fostermamma skrev 2011-02-21 23:32:42 följande:
    Middagen skippar jag
    Sambon har tagit stort avstånd o har endast telefon kontakt så jag vill inte involvera mig för mycket
    Skippa middagen men bion, ja det kan ju vara något.. bara för att visa att ni inte bär vapen mot henne, det kanske avväpnar henne.
  • fostermamma

En bra tanke om jag lyckas bita ihop
    Ska prata med sambon imorgon

• Sephrenia
    fostermamma skrev 2011-02-21 23:34:47 följande:
    En bra tanke om jag lyckas bita ihop
    Ska prata med sambon imorgon
    Gör det, de behöver ju inte bli en stor grej, bjud med henne och se till så att hon dyker upp, kolla igenom filmen och sedan tacka för er.. ingen big deal.
    Kanske lämpar sig bäst en kväll då ni egentligen ska ha en överlämning så det inte blir en tryckt stämning när hon skall åka iväg hem till sitt ensam, för hon var väll ensam? 
  • sextiotalist

Nu har jag inte läst tråden, men jag har ett litet tips, mest för att knäppa henne på näsan.
    För dagbok när flickan är här, överlämna anteckningarna till mamman vid nästa överlämning och pappan får då tala om att han numera inte vill att dottern skall vara budbärare utan han rapporterar veckan på det här sättet.

Glöm inte skriva ner vad ni åt, när flickan gick upp etc, dvs så mycket detaljer ni kan komma på.

Förhoppningsvis kommer mamman att skämmas lite och samtidigt så tar ni bort en börda för flickan.

• Albertine79

Hon kanske bara tycker att du gör ett toppenjobb och att flickan verkar glad och nöjd. Hon vill vara lika bra som du och så blir det lite fel. Imitation är den bästa komplimangen!

• lillie

Fast är det så ovanliga saker ni gör...? Känns lite hårt att kalla nån stalker för att de åker till badhuset bara för att ni gjorde det veckan innan. Likaså med skridskoåkningen, förstår inte hur du kan få det till sjukligt beteende att mamma köper skridskor till barnet i stället för att låna era??

Svar på tråden VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!