• Sephrenia

VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!

Man kanske ska fråga sig istället om barnet verkligen vill göra samma saker två veckor i rad..

• Sephrenia

Åk utomlands och ha det bara skönt och sluta fundera, säg till barnet att hon skall göra det som hon mår bra av och vill hon inte göra saker så skall hon säga nej, dvs hon får bestämma själv om hon ska berätta för mamma, om hon vill göra samma saker igen osv.. det får bli upp till henne.

• Sephrenia

Undra om chock metoden funkar? Dvs att ni gör något och drar med bio mamma, då blir hon nog chockad, skall hon då göra exakt samma igen nästa vecka? Njaaa... då kanske hon inser att hennes beteende är lite konstigt om hon ska bjuda med er nästa vecka ^^ 

Bara en rolig tanke ^^ 

• Sephrenia
    fostermamma skrev 2011-02-21 23:21:07 följande:
    Sephrenia
    Haha rolig ide, tänk om den skulle ge resultat !

Just bio var bra tips för då slipper jag prata med henne ;)
    Sambon skulle absolut inte följa med
    Jaaa ta med henne på Trassel som snart har premiär (jag har redan sätt den på en amrikansk sajt den är JÄTTE bra).. då chockar du henne och ni måste glo på filmen ;)
  • Sephrenia

Sorry den har redan kommit ut; premiärdatum: 2011-02-04.
    Men den är oerhört bra.. 

• Sephrenia

Ja men är det inte värt att testa bara för att, hon kan ju knappast bli galen för att på ett trevligt ciliviserat sätt bli bjuden på bio, kanske en snabb middag innan så magen inte knorrar i salongen, kvalitets tid med sitt barn och en ärlig chans att bli lite delaktig (det är en knäpp på näsan).. ser hon inte det på det sättet (altså det blir kaos) då är det något allvarligt fel som kanske borde synas lite i sömmarna.

• Sephrenia
    fostermamma skrev 2011-02-21 23:32:42 följande:
    Middagen skippar jag
    Sambon har tagit stort avstånd o har endast telefon kontakt så jag vill inte involvera mig för mycket
    Skippa middagen men bion, ja det kan ju vara något.. bara för att visa att ni inte bär vapen mot henne, det kanske avväpnar henne.
  • Sephrenia
    fostermamma skrev 2011-02-21 23:34:47 följande:
    En bra tanke om jag lyckas bita ihop
    Ska prata med sambon imorgon
    Gör det, de behöver ju inte bli en stor grej, bjud med henne och se till så att hon dyker upp, kolla igenom filmen och sedan tacka för er.. ingen big deal.
    Kanske lämpar sig bäst en kväll då ni egentligen ska ha en överlämning så det inte blir en tryckt stämning när hon skall åka iväg hem till sitt ensam, för hon var väll ensam? 
Svar på tråden VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!